Vilka av oss blir kvar, vilka försvinner? Per Ödling Norrlänning, professor vid Lunds universitet
Slutet är nära
Q*bert Q*bert Varven Textilindustrin Universiteten Ny teknologi (de 800 Europeiska) Ny teknologi Globalisering
Låt oss se bakåt: Q*bert Varven Textilindustrin Universiteten (de 800 Europeiska) Ny teknologi Globalisering
Nuläget? Oligopol här Massor av MOOCs där En Master’s (Georgia Tech, Udacity, AT&T) Vad gör John L. Hennessy?
Om fyra år Är vi skrivmaskiner (från Facit) i en värld av IPads!
Kunden röstar med fötterna! Hur väljer Alma och August?
Istället för att betala hyra och mat? Man kan köpa fina märkeskläder som definierar en som person, bli kung i baren på discot, resa, eller, i Norrland, köpa en:
VARVSSTÖD
VARVSSTÖD
Vad har de som inte vi har? Saknar regleringsbrev, är inte myndigheter Starka varumärken! Tankeförsprång Marknadsvana Kan vi övervinna detta? Knappast.
Starka varumärken När de riktigt starka varumärkena kommer i spel: The Google Internet Institute Garanterat jobb på Google till de 1000 bästa The CocaCola Marketing University McDonalds School of Economics etc.
Sist över kanten?
Luleå klarar sig längst Gör reklam Använder sitt läge och klimat Typ: ”Plugga hos oss och vintersporta”
Vad göra? Försöka vara en aktör på den nya marknaden trots allt? Lyssna på David och Sanna! Eller: ”The nice thing about not planning is that failure comes as a complete surprise rather than being preceded by a period of worry and depression.” ”Ignorance is bliss”!