Brainstorming & Skisser! Grupp 1
Brainstorming… dsv.su.se cdon.com svd.se macfeber.se ryanair.se goyada.se tv.nu tv-guiden.nu interflora.se resfeber.se bus4you.se cosmonova.se unibet.se sj.se sf.se svenskafans.se portal.se tennis-warehouse.com
Whacky Idea!
Diskussionen leder fram till… Bus4you.com Cosmonova.se Goyada.se
Cosmonova.se Funktion: Biljettbokning via mobilen, köp eller reservation. Det är en snabb och spontan tjänst man kan använda sig av om man inte har tillgång till dator. Målgrupp: Folk som är intresserade av att gå på Cosmonova, ofta spontant, och som har mobiltelefon.
Goyada.se Funktion: Att man ska ha möjlighet att fylla på sitt kontantkort via mobilen. Målgrupp: De som använder kontantkort. Fallerar dock…
Bus4you.se Valet av Bus4you gjorde vi för att det är ett litet men växande företag som erbjuder en unik bussupplevelse. En mobil tjänst kan tänkas vara attraktiv för Bus4you med tanke på att antalet resenärer kommer bara bli större med tiden. Målgrupp: Bussresenärer som har mobiltelefon och snabbt behöver en biljett.
Erfarenheter Många i gruppen Fler synvinklar och idéer. Vi kände varann sen tidigare Raka diskussioner. Vi skulle gjort fler individuella skisser
The End!