1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Advertisements

Portal för elektroniska beställningar via Asynja
TILDA ett interaktivt utbildningsprogram
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
Skicka Svefaktura till Stockholms stad
EnergiMarknadens InformationsväXel ”Elbranschen tar sig i kragen” Svenska Kraftnäts Ediel- och avräkningskonferens 2008.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Ulf Vårlid Certifiering FI2xml - Certifiering som grund för kommunikation.
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Kort Proceedo presentation
Utlandsstudier för I:are
SITHS Thomas Näsberg Sjukvårdsrådgivningen
Förra måndagen gick vi igenom:
Hobøl – 8 oktober 2008 Rolf Kling.
Information till IT-designs programstudenter
Arbetslös.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
VGR Carelink , Thomas Näsberg.
Inköpsbehov har uppstått
Referensgruppen på MMS 10 dec 2009 Mätningar av Webb-TV.
SITHS anslutningsprocess
Avtalsrätt.
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Sv På gång i NyA Anders Mobjörk. Sv Tidplan Ladok3-anpassningar Prioriterade utvecklingsprojekt Fortsatt satsning på kvalitet Förvaltningsplan.
Helen Sigfast Tomas Ahl Thomas Näsberg
Att gå från magkänsla till faktabaserad utveckling Stöd för förskolor och skolor som vill ordna analysgrupp Metoden har utvecklats och prövats i Eu-projektet.
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Säkerhetskrav vid informationsutbyte med aktörer inom vård och omsorg
Visa & Prova Skolfederation Kristina Edman
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
SITHS Thomas Näsberg Sjukvårdsrådgivningen
Licensmanual 2015 Steg 1-13 visar hur ni ansöker om en licens Steg visar hur ni i efterhand kan kontrollera era licenser 1.
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
Offensiv orientering Vägval till glädje och framgång SM Långdistans.
Banktjänster Avropsstöd Version 1.5
Vill du bli Sundsvalls kommuns leverantör?
Vad är ett projekt? En grupp projektdeltagare utför under ledning av en projektledare en klart definierad uppgift, på en viss tid, med givna resurser.
FÖ8a-VT07 TFYY98/TFKI13 - A.Henry/D.Lawrence 1 Ingenjörsprojekt för Teknisk Biologi och Kemisk Analysteknik Projektet, Under- och Efter-fas (Fö8a - vt2007)
PDSA cykel - förbättringsprocessen
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Kommunledningskontoret Myter och legender inom upphandling.
Västra Mälardalens kommunalförbund Jan Eriksson Inköpschef Tfn:
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
Banktjänster Avropsstöd Version Innehållsförteckning A) Avropsprocessens steg I materialet i denna presentation finns en beskrivning.
Utveckling och samordning av virkesmätningen
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Metodbilder Utveckling och införande av ny teknik och nya metoder för virkesmätning Process med delprocesser Delprocess med aktiviteter.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
BasKraft - ökar förmågan att skapa resultat tillsammans
Presentation av ledningssystemet
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Valfrihetssystem – en möjlighet för dig?
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Så här går det till FASER I GODKÄNNANDEPROCESSEN
Utveckla lönebildningen
Avtalsvillkor för fiberanslutning
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal SVR RAPS Övriga Granskningsdokument Kortprototyp Kort kan beställas!

Tjänsteavtal SITHS Läs igenom ”Tjänsteavtal SITHS” och förmedla det till person hos er som äger rätt att teckna avtal för er organisation. Underteckna ”Tjänsteavtal SITHS” och sänd detta till Sjukvårdsrådgivningen enligt instruktioner (försättsblad). Leveransavtal Läs igenom tjänsteleverantörens ”Leveransavtal” (och bilagorna). Besluta om val av korttyp/er (SIS, Företags, Reserv, Egen). Besluta om design av Logotyp. Uppskatta tidplan och volym av kort. Dialog med leverantör Dialog med leverantör påbörjas. Planera den inledande RA-organisationen (jmf gärna med andra). 1. Vad skall vi börja med? När? – Hur många? Underteckna avtal Förstå Leveransavtal Planera och besluta om införande

Leveransavtal Underteckna tjänsteleverantörens ”Leveransavtal”. Anmäl ”Handläggare” för godkännande (”Bilaga 1.3 Info om Handläggare”). OBS! Handläggare skall definieras till varje kortprodukt (SIS/Företags). Dialog med leverantör Kortprototyp skapas. Kortprototyp leveransgodkänns av Kund. Tillämpningsanvisning RAPS RAPS och övriga ”Granskningsdokument” lämnas in för godkännande. RAPS bereds för granskning av beslutande Förvaltningsgrupp. Viss komplettering kan efterfrågas. RAPS granskas. RAPS godkänns. Granskningsdokument Granskningsdokument granskas. Viss komplettering kan efterfrågas. Leverantör ”konfigurerar” in Kund i systemet, t ex ”SITHS Admin”. 2. Vad händer sedan? Underteckna avtal Beställ kortprodukter och Handläggare Fastställ ”Granskningsdokument”

Utbildning Genomför central utbildning. Utbilda med egen utbildningsmiljö Kontrollpunkter Har vi fått återkoppling om: –Undertecknat avtal med Sjukvårdsrådgivningen. –Undertecknat avtal med Leverantören. –Godkänd RAPS. –Godkända ”Granskningsdokument”. –Godkänd kortprototyp. –Leveransklar kortprodukt, t ex ”OK att nu beställa produkt 459”. –Godkänd ”Handläggare” (och vilka kortprodukter han/hon kan beställa). Genomför ”tekniska” test beställningar, kontroll att applikation fungerar. Genomför pilotbeställning. Leveranskontrollera produkt (teknik, mm, på och i kortet). Det fungerar! 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Genomför Utbildning Verifiera era kontrollpunkter Genomför Pilot och utvärdera Påbörja införandet