24-TIMMARSUPPDRAGET ”Informationspaket” Brev till genomförandegrupper Brev till användarna Faktablad Webbinfo, andra texter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Waymaker Online Testkunder & Implementationsprocess
Advertisements

Ny kommunikationslösning för licensansökningar
Nationell samordnad lösning för studieinformation Anna Norqvist, projektledare NUAK
Föreningspooler - en rekommendation
Det lönar sig!.
EKörkort, omfattning Publika e-tjänster för följande ansökningar och intyg inom verksamhetskod 251 Ansökan om körkortstillstånd och hälsodeklaration (inom.
Affärsutvecklare 112/Krisberedskap
Videokonsultation med medborgare
eKörkort Genomförandegrupper 22 maj 2007
Drift av Platina 24-timmarsuppdraget driftas idag av IT Centralt inom
Dragning 24 nov -11 Jaktkonferens
Ämnesportaler och SBIGs Att bygga en SBIG Gertrud Berger, Bibliotekstjänst.
Styrgrupp gymnasiesamverkan
E-tjänster Upplands Väsby
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Miljöförbättringar Picasso Måleri Fjärrvärme installerat för att värma avfettningsbad, tidigare gasol minskning av CO2-utsläppen med ca ton/år.
Barnens Polarbibliotek ”Här får barnen göra sin röst hörd!”
1 ”Jag bor utanför EU och vill till Sverige för att studera” Cristhina Olsson Elisabeth Andrén.
”Vägen mot e-samhället”
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
Innovation i södra Småland
Dalslands kommuner Agenda Avtalet Demo Organisation Tidsplan E-Tjänster Kommunikation Övrigt.
Projektets grundtanke GIS Västra Götaland Kommuner Myndigheter Övriga Allmänhet Organisationer Skolor Förvaltningar.
En effektiv IT-struktur med en gemensam standardarbetsplats
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Gemensam plattform för kommunala e-tjänster ger kostnadseffektivare offentlig service.
Kommuniceringsprojektet i Uppsala län Helena Andersson, Lst Uppsala.
Medicinsk diagnostik Klinisk fys, lab.medicin och medicinsk radiologi.
Regeringsuppdraget 1999 beslutade regeringen om en 3-årig satsning på en breddutbildning inom området GIS Ett samarbete mellan kommunförbund, kommuner,
Viktigt när du upphandlar molntjänster
Västerhavets vattendistrikt 4 länsstyrelser –Västra Götaland –Värmland –Jönköping –Halland 5 utpekade orter –Göteborg (Göteborg och Ale) –Lidköping –Karlstad.
Nationell kommunikationssamordning Oktober Aktuellt läge Hösten 2014 pågår tre parallella utvecklingsprojekt: Intranätprojektet del 2 Uppgradering.
Stöd för kommuner i hantering av strandskyddsregelverket Strandskydd i Norrbotten.
Erfarenheter från Lerums kommun Johan Nyström / Stefan Vikberg.
E-ARKIV Johan Kjernald eSamordnare.
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Nationellt samarbete eHälsa HSU Generell titel 2 remisser från SKL Den första presenterades 14 mars. Regionstyrelsen beslutade 27 mars. Remissen.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Annonsanalysen.
Leverantörsdialog om dokument- och ärendehanteringsystem
Lägesrapport Trygghetstjänster Trygghetslarm  Planering/beslut i kommunerna  SKL - Vägledning - Stöd till kommunerna (två regioner avböjt, fem kvarstår)
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
ATT ARBETA I LAG. 1 Lag “Ett lag är en grupp människor som arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål.”
Förstudie om gemensam insatsmarknad i Nacka. Bakgrund och syftet med förstudien Nacka kommun och Arbetsförmedlingen Nacka Värmdö har under flera år har.
Att skriva brev och mejl till uppgiftslämnare övningar Agneta Häggström, Försäkringskassan Karin.
”Hitta rätt direkt” - Ett exempel på riktiga jobb Mattias Westher Energistrateg /Chef Drift&energi Bostads AB Poseidon.
Sundsvalls kommuns Servicecenter HR, IT, Ekonomi Jonas Borg, koncernstaben, Sundsvalls kommun
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Sacer – nationellt register för kulturhistoriskt värdefulla kyrkliga inventarier.
Kundtjänst i mindre kommun – går det? Offentliga rummet 2016.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Linköping Presentera mig Verksamhetsutvecklare.
Utvecklingsarbete ÄBIC
Nya ärendetyper på Mina sidor - Gemensam inlämningsfunktion
Projekt Gränslös Räddningstjänst i GR
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster
Skolwebb för vårdnadshavare Gärdesskolorna
Flytta loggan/texten upp lite till vänster, så det landar i havet och syns tydligt Photo: Sheraton, Stockholm.
Kommunikationssatsning skyddad natur Läget just nu
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Ny plattform webbtjänster
Göteborgs Stads väg till e-samhället – HPL 2017 CSG Augusti 2016
Åtgärdswebb Miljömål Nobelmötet 6 december 2018.
FLG + OC 29 januari 2018.
Presentationens avskrift:

24-TIMMARSUPPDRAGET ”Informationspaket” Brev till genomförandegrupper Brev till användarna Faktablad Webbinfo, andra texter

24-TIMMARSUPPDRAGET eStiftelser, eVäktare och eYrkestrafik Vänder sig i hög grad direkt till användarna Pressmeddelande om e-tjänster för Stiftelser i slutet av augusti

24-TIMMARSUPPDRAGET eKörkort Steg 1. Få igång länsstyrelser och trafikskolor Steg 2. Få användare (länkning) Steg 3. Få fler användare (Pressmeddelande/lansering)

24-TIMMARSUPPDRAGET Budskap tills vidare ”Länsstyrelserna utvecklar gemensamt e-tjänster för yrkestrafik, bevakningsföretag, stiftelser och körkort. Syftet är dels bättre service, dels effektivare handläggning. E-tjänsterna är under utveckling och befinner sig i olika stadier av pilotdrift, som även involverar en gemensam förvaltning och support. När respektive e-tjänst går i skarp drift kommer vi att gå ut med information om detta, bland annat via pressmeddelanden.”