SITHS anslutningsprocess

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vårdhandboken säkerställer god och säker vård på lika villkor
Advertisements

Samordnad vårdplanering - SVPL Gemensam rutin för Västra Götaland
TjänsteID+ i Primärvården 2011
Landstinget och Kommunerna i Kalmar län - i samarbete
Projekt Infrastruktur 2.0
Skicka Svefaktura till Stockholms stad
Avtalet mellan staten och SKL 2013 • Båda spänner över socialtjänstens olika verksamhetsområden • Inom båda områdena är hanteringen av standardiserad och.
Ydreskolan och Hestraskolan
TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby
SITHS Thomas Näsberg Sjukvårdsrådgivningen
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
Bakgrund Hälso- och sjukvård skall bedrivas så att den uppfyller kraven på god vård. Det har förekommit brister i patientsäkerheten vid bedömning, i planeringen.
BUP Budgetering, Uppföljning, Prognostisering. Projektet Bill Andersson Analys av verksamhetens informationsbehov.
RS-kortet - gemensamt ID-kort för Region Skåne Region Skånes layout
Informationsväg Försäkringskassan – Vården
Nationell strategi för eHälsa och Socialstyrelsens roll
IT-baserad kommunikation över myndighetsgränser
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid Lokal arbetsplan Prioriterade mål under året! Pedagogik i klassrummet För att uppnå.
VGR Carelink , Thomas Näsberg.
Välkomna till en dag om eArkiv
Distriktssköterska Annelie Bobeck-Axling
E-hälsa och strategisk IT
Dalslands kommuner Agenda Avtalet Demo Organisation Tidsplan E-Tjänster Kommunikation Övrigt.
Helen Sigfast Tomas Ahl Thomas Näsberg
VIS breddinförande 1 feb-1 aug 2014
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
Säkerhetskrav vid informationsutbyte med aktörer inom vård och omsorg
Skolinspektionen Kvalitetsgranskning av svenskundervisning för invandrare i Falkenbergs kommun.
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Önskemål om omplacering Ärendet föredras för Au/Au:s delegater Ärendet bereds inom förvaltningen Ärendet återförs till Au/ Au:s delegater Beslut Omplaceringsprocess.
SITHS Thomas Näsberg Sjukvårdsrådgivningen
Mottagning och produktionssättning av nya Ladok
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Utmaningar inför 2012 Saco-S tillsvidareavtal Samordnad arbetsgivare Det ekonomiska läget Organisationsgrad.
Case Management (CM) I vår modell samarbetar landstinget och länets 12 kommuner Sammanhållet stöd för personer med psykisk funktionsnedsättning En service.
KIV - Katalog I Väst KIV, är en regiongemensam katalog för säker elektronisk kommunikation och kvalitetssäkrad informationsmängd. Genom KIV erhålls en.
KIV KIV är en regiongemensam katalog för säker elektronisk kommunikation och kvalitetssäkrad informationsmängd. Genom KIV erhålls en enhetlig informationsmängd.
E-ARKIV Johan Kjernald eSamordnare.
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Samma musik men olika teknik Tekniken byts ungefär vart femte år. Informationsinnehållet har oftast en livslängd som är 25–30 år, ibland ännu längre. Besluten.
Pilotlänens rundabordssamtal Sammanfattning av rundabordssamtal om energi- och klimatarbetet.
Förstärkt samarbete mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan
Roller och organisation
Synpunkter, klagomål och beröm
Om HSA och HSA-ansvarigs roll
Region Skåne Dialogmöte privata vårdgivare
ARBETSMODELL FÖR ÅTGÄRDSPROGRAM
KomHem – vård, omsorg och rehab nära dig Avtal om hemsjukvården Avtal mellan Landstinget och kommunerna i Jönköpings län om överlåtelse av.
Västra Götalands Läns RAorganisation Fredrik Rasmusson Ale kommunMunkedal kommun Alingsås kommunMölndals stad Bengtsfors kommunOrust (Henån) Bollebygd.
Eget arbete till workshop Region Gotland.
Förstärkt samarbete mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.
Projekt Stöd och behandling
E-handel Snart börjar det…..
Anslutningsprocessen, Högskolan i Gävle
Metodbilder Utveckling och införande av ny teknik och nya metoder för virkesmätning Process med delprocesser Delprocess med aktiviteter.
Beställningsrutiner för tekniska konsulttjänster via eWork
Förvaltningsorganisation 12 nov 2015
Jan Hellberg Crister Blom
Case- Heltid som norm i Vimmerby kommun
Utvärdering Socialfonden
Direktupphandling av varor och tjänster
Gemensam dag för Superkontaktombud och utbildare i SAMSA
Välkommen till handläggarträff!
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård
Samarbetsformer för SoL och Hälso- och sjukvård (ordinärt boende och hemtjänst) Hur hittar vi samverkan/ samarbetsformer mellan SoL och Hälso- och sjukvårdsorganisationen.
Direktupphandling av varor och tjänster
Användaravtal för Nyps
Direktupphandling av varor och tjänster
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

SITHS anslutningsprocess Initiering Uppstart - Avtal Produktion 3 12 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 Tid 0 v 1-3 v 8 v 10 v 12 v

Initiering 1. Initiering: En första kontakt etableras. Kontakten sker via kunds eller Sjukvårdsrådgivningens initiativ. Diskussion av mer övergripande karaktär. Ett nytt möte bokas in. 2. Planering: En första fysisk träff genomförs. Mötet är i huvudsak ett informationsmöte. SITHS förvaltning tar upp den ”nationella IT-strategin”, idén med smarta kort, SITHS konceptet, HSA-katalog samt lämpliga kontaktytor med likasinnade kunder (landsting, kommuner eller privata vårdgivare). Demonstration genomförs av ”SITHS admin”. Ett nytt möte bokas in. 3. Samordning: SITHS Förvaltaren tar kontakt med driftleverantörens Contract Manager för att få en utpekade lokala säljare till aktuell kund och skapa en effektiv inplanering av produkt och säljstöd.

Uppstart - Avtal 4. Avtal påbörjas: En andra fysiska träff genomförs. ”Grundavtal för IT-tjänster”, Tjänsteavtal SITHS” med ”Tillämpningsanvisning RAPS” och ”Utgivningsprocesser” lämnas över till kund för dialoger. Sjukvårdsrådgivningen informerar om driftleverantörens ”Leveransavtal” med bilagor. Särskilt betonas vikten av uppgifter som har ledtid, t ex registrering av Handläggare och krav på ”Utfärdartillstånd”, korttyper samt kontaktpersoner som RA och Support. Dialog med SIS/DNV tas i förekommande fall. Demonstration av SITHS admin. SITHS produktkatalog (kortkatalog) presenteras och demomaterial lämnas ut. Kund intervjuas om prognos för kortutgivning (tidplan, volym, pilotinstallation, breddinförande, mm). Ett nytt möte bokas in. 5. Lokal säljare: Lokal säljare fortsätter påbörjad information om ”Leveransavtal” med aktuella produkter, tidsuppskattning och priser samt genomgång av avtalets förutsättningar, t ex ”Granskningsdokument” och kundunika uppgifter som logotyp.

Uppstart - Avtal 6. Utbildning: En tredje fysiskt träff genomförs. Utbildning av kundens RA, första KRA samt support. ”Kund” får information om hur en egen support organisation kan arbeta och tillgång till gemensamt material (FAQ, mm). Vid ett breddinförande måste logistik kring kortbeställningar av personal planeras i samråd med olika intressenter internt, t ex personalavdelning, avdelningschefer, mm. SITHS förvaltare lämnar över kundens RA-kort för skarp produktions- och utbildningsmiljö. RA-kortet konfigureras så att den hanterar ”säker e-post”. Dialog om ”Tillämpningsanvisning RAPS” fortsätter. Kunds slutversion av ”Tillämpningsanvisning RAPS” och ”Skriftliga utgivningsrutiner” behandlas och godkänns av SITHS förvaltningsgrupp. Ett nytt möte bokas in. 7. Avtal undertecknas: ”Grundavtal för IT Tjänster”, ”Tjänsteavtal SITHS” med bilagorna ”Tillämpningsanvisning RAPS” och ”Skriftliga rutiner för kort- och certifikatutgivning” lämnas in påskrivna av kund och Sjukvårdsrådgivningen. ”Granskningsdokumenten” skickas av Sjukvårdsrådgivningen in till driftleverantören elektroniskt med krypterad e-post.

Uppstart - Avtal 8. Avtal undertecknas: ”Leveransavtal” med driftleverantören lämnas in till lokal säljare påskrivna av kund tillsammans med begärda underlag som förslag på logotyp. Komplett ”Leveransavtal” undertecknas av driftleverantörens säljare och kundens original skickas till kund. Avtalet arkiveras hos driftleverantören. ”Granskningsprocess” hos driftleverantören påbörjas. Om inkomna handlingar kan godkännas informerar lokal säljare att produktion påbörjas. Korttillverkaren skapar kunduppgifter (kundnr, kontor, mm) och återkopplar via Kundtjänst information till avtalets kontraktsansvarige (bilaga 5). Leverans av provkort med visuell layout skapas för ett leveransgodkännande (särskild korrekturblankett). Godkänd leverans informeras av korttillverkaren till Kundtjänst (inklusive ev. SIS/Utfärdartillstånd). Driftleverantören skapar produktspecifikation med kunduppgifter och konfigurerar kund och kortuppgifter i systemet (SITHS Admin).

Produktion 9. Leveranser: Information om att leverans kan påbörjas lämnas av lokal säljare. Leverans av kort och övriga produkter genomförs, eventuell börjar kunden med en pilotinstallation. Säkerställ teknik utifrån lokala förutsättningar (Basarbetsplats, mm). Kring den 5:e varje månad skickas en uppdaterad kunddatafil med uppgifter om producerade kort till kundtjänst som fakturaunderlag. 10. Egen utbildning: En fjärde fysiska träff genomförs. Kundens egna KRA utbildningar genomförs, med eller utan Sjukvårdsrådgivningen. Ett nytt möte bokas in. 11. Utvärdering: En femte fysiska träff genomförs. Utvärdering genomförs med kundens RA. 12. Samordning: SITHS Förvaltare och driftleverantörens ”Styrgrupp” behandlar aktuell kunds omdömen av utförd anslutning.