BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning). SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Talföljder formler och summor
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Barnanpassad utredning
Ny frikostighet Filipperbrevet. Paulus tar emot – och ger…  Tar emot Jesu tilltal  Ser klart  Får förlåtelse  Får förtroende.
Patientenkät sommaren -13
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Solanderskolan presenterar
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
1) Ni har kommit överens om att barnet ska ta bort sin tallrik från bordet efter måltider. Det går bra ibland och ibland inte. Den här gången går ditt.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Kortare text Vår butik är Svanenmärkt! Miljön, klimatet och en hållbar utveckling är frågor som ligger oss nära. Därför har vi tagit steget till att.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Intervju inför ViV-projektet.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Kundundersökning mars 2010
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Med The Key Solution blir din vardag som inköpare betydligt enklare. Vår erfarenhet och kunskap ser vi till att du får rätt produkt till rätt pris. Med.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Rapport till Örebro läns landsting om Medarbetarundersökning
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Inköpsrutiner.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Debattera.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Fakta om undersökningen
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Samhällsvetenskapliga metoder
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
SLUGs Medlemsundersökning Resultat och kommentarer från studenterna
Vem är jag, Vem är du?.
Sammanställning av enkätsvar ang
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Presentationens avskrift:

BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)

SAMMANSTÄLLNING AV UNDERSÖKNINGEN 18 OBLIGATORISKA FRÅGOR SAMT 2 ÖPPNA 347 SVAR SKICKAT TILL 1343 KUNDER, EN SVARSFREKVENS PÅ 26% MÅNGA SVAR PÅ VÅRA ÖPPNA FRÅGOR!

1. VAR ÄR DITT FÖRETAG VERKSAMT?

På den här frågan kunde respondenterna välja att klicka i flera alternativ. Antalet klick var totalt 435, att jämföra med de 347 personer som besvarat frågan. Diagrammet visar procentuell andel av det totala antalet klick. 2. VAD HAR NI FÖR TYP AV KAFFEMASKIN FRÅN BEANS?

3. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.

4. JAG ANSER ATT MIN SÄLJREPRESENTANT HAR TILLRÄCKLIG KOMPETENS OCH UPPTRÄDER PROFESSIONELLT.

5. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL LÄMNAR MASKINEN I RENT OCH FINT SKICK.

6. JAG ANSER ATT BEANS SERVICEPERSONAL HAR ETT TREVLIGT OCH TILLMÖTESGÅENDE SÄTT.

7. JAG TYCKER ATT JAG FÅR SNABBA LEVERANSER AV VAROR.

8. JAG ANSER ATT BEANS HAR SNABB SERVICE VID FELFALL.

9. JAG ANSER ATT VI PÅ VÅRT FÖRETAG ÖVERLAG ÄR NÖJDA MED SMAKEN PÅ KAFFET I VÅR KAFFEMASKIN.

10. JAG VET OM ATT DET INGÅR FRIA SMAKJUSTERINGAR I VÅRT SERVICEAVTAL MED BEANS.

11. JAG TYCKER ATT DET ÄR POSITIVT ATT BEANS KOMPENSERAR FÖR HELA SIN VERKSAMHETS KLIMATPÅVERKAN.

12. JAG ANSER ATT BEANS MILJÖARBETE LIGGER FÖRE DERAS KONKURRENTERS.

13. HAR NI ETT MILJÖMÄRKT ELAVTAL PÅ ERT FÖRETAG?

14. DET ÄR VIKTIGT FÖR MIG MED EN LEVERANTÖR SOM HAR ETT ANSVARSFULLT MILJÖARBETE.

15. Hur kan Beans hjälpa er med ert miljöarbete? Fortsätta arbeta miljömedvetet och också berätta detta för era kunder. Beans åker ut till oss ca 2-3 gånger per månad pg strulig maskin, Beans hittar alltid ett fel när ni kommer hit. Inget utbyte av maskin är på tal, utan ni väljer att hela tiden åka hit vilket blir en miljöbov i längden + mer kostsamt. Fortsätta leverera miljövänligt kaffe. Det vore intressant att veta vilka olika miljöcertifierade kaffesorter det finns på marknaden idag. Jag vet för lite om ursprunget av kaffe och odlingshållanden och fraktsätt. Det är ju många olika faktorer man ska ta ställning till. Ibland får man väl helt enkelt lita på märkningen, men det vore ändå bra att veta mer bakom varje typ av miljömärkning. Genom att själva vara miljö medvetna i sina inköp o leverenser Fortsätta med det ni gör för det är ni bra på. Bra miljö tänk. Hjälp oss mer med vårt kaffe, miljöarbetet sköter vi själva. Men krav och ekologiskt kaffe är jag intresserad av. Det kan ni tyvärr inte. Det blir dock mer och mer miljötänkt vartefter de gamla avtalen tar slut och nya tecknas. Fortsätt informera, kan ge avtryck i vardagen på andra områden! Fortsätta kontrollera att allt kaffe t.ex. är rättvisemärkt. Inget barnarbete. Klimatanpassat. Tack men vi fixar det själv. Fler krav och rättvisemärkta produkter genom hela sortimentet. Energisnåla produkter. Genom att utöka sortimenete med miljömärkta och fairtradecertifierade produkter, särskilt vad gäller teer. (Kung Markatta och Friggs) Att Beans alltid informerar om sortiment som ev. förändras vid miljö och certifiering av produkten och att man har ett bra samarbete. Tänka på hur saker förpackas att undvika onödigt emballage.

16. JAG ANSER ATT BEANS HÅLLER VAD MAN LOVAR.

17. JAG TYCKER ATT BEANS TJÄNSTER ÄR PRISVÄRDA.

18. JAG KÄNNER MIG TREVLIGT BEMÖTT I MINA KONTAKTER MED BEANS. ”98% TYCKER PÅSTÅENDET STÄMMER MYCKET ELLER GANSKA BRA!”

19. JAG KAN TÄNKA MIG ATT REKOMMENDERA BEANS TILL ANDRA. ”93% KAN TÄNKA SIG ATT REKOMMENDERA OSS TILL ANDRA!”

20. Ge oss dina två bästa förslag för att vi ska bli ännu bättre som leverantör till ert företag Servicebok/logg på nätet ur kvalitetssynpunkt. Sälja in erat sortiment ytterligare. T.ex så fick jag ett samtal från er ang fruktleverans och mjölkleverans till maskinen. Vi sa upp våran andra fruktleverantör och valde er direkt. Hade gjort detta långt innan om jag vetat att ni kunde leverera detta. Fortsätt på samma sätt som ni gör nu! Ni är lyhörda och duktiga problemlösare. Erbjud gratis smakprover på nya/andra kaffesorter/te etc. När servicetekniker är här - meddela på förhand att de kommer så att någon ansvarig på kontoret kan samla ihop synpunkter på kaffemaskinen Vi är lite bortskämda av vår förra leverantör som kollade igenom lagret och fyllde på vad som fattades då servicepersonal var ute på sitt månadsbesök. Korta era leveranstider på beställda varor, borde gå i stockholm city. Jag är nöjd precis som ni är :-) svårt när ni redan är så bra :) kanske att man får en påminnelse om att beställa kaffe typ en gång i månaden, lätt att glömma bort innan det är helt slut :) då blir det ju så akut Bjuda in till provsmakningar av kaffe i er egen regi. Kanske ha en kaffeskola? Kanske jobba för att man inte ska äta så mycket kakor utan ha fler ´´nyttiga´´ tillbehör (nötter, energibars, torkad frukt...). Erbjuda fler tesorter

Tack för fortsatt visat förtroende!