Affärsidé – Emelie & Emma 9E

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Frågor som vi brottats med
Advertisements

Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
v1 Presentationens namn Sid 1 Service i glesbygd - vår utmaning och pågående initiativ.
1. Varför finns det pengar?
Varför är det viktigt att mäta?
Samhällsekonomi 2.
Kapitel 13, Likviditet.
Rapport Medlemspanelen augusti 2010 FöretagarFörbundet.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Tio handfasta argument
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Videokonsultation med medborgare
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Prissättning av produkter och tjänster Nicola Brun Statistikcentralen
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Behovet av en ny skattereform
Jag heter Carl X Gustav. Jag är kung i Sverige
Marknadsföring av turism
Gavlegårdarna Bostadsmötet Antal lägenheter Antal hyresgäster Antal lokaler Anställda 200 Omsättning1 000 mkr Balansomslutning4.
Block 4: Att driva företag
Kunder och konkurrens driver ekonomin
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Varför SWOT ? Åskådliggör ett företags styrkor och svagheter, samt möjligheter och hot i omvärlden. En systematisk och bred granskning av ett företag och.
Behövs det pengar? Byteshandel.
Affärsidé - företagets vägvisare
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2009 April 2009 Project #:
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Företag.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Christoffers Clothing Company
Redovisningsbyrå.
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Introduktion - Konsumentekonomi
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
BESÖKET PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN VI HAR VARIT PÅ STUDIEBESÖK PÅ ÅTERVINNINGSCENTRALEN. ÅTERVINNINGSCENTRALEN ÄR EN SOPTIPP DÄR MAN KAN SLÄNGA SKRÄP SOM.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Produktens olika delar
Hänger du med i den Digitala Affärsutvecklingen? Fredrik Runnquist Radar Open Text.
 Offentlig sektor – all verksamhet som drivs av stat, landsting och kommun. Främst tjänster inom offentlig sektor ex lärare, sjukvårdspersonal, poliser.
SWOT Styrkor – Svagheter – Möjligheter – Hot (Strength – Weakness – Opportunity – Threat) SWOT-analys är ett verktyg för att utforma en lämplig strategi.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
KAPITEL 9 Pris och moms.
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
(Företagsnamn) SWOT-analys
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Din företags-broschyr
Alla läser II Vasa
Presentationens avskrift:

Affärsidé – Emelie & Emma 9E Tävlingsbidrag Emma Grönlund & Emelie Winquist Affärsidé Grani Vet Clinic Affärsidé – Emelie & Emma 9E

Tjänster Kunder Vi erbjuder all sorts vård åt alla sorters husdjur Våra kunder är husdjurens ägare i alla åldrar som bryr sig om att deras små älsklingar ska ha det bra och hållas friska. De har kanske alltid gått hos en och samma veterinärklinik, därför måste vi göra ett bra första intryck och ge den bästa servicen för att de ska fortsätta komma till oss.

Steg-för-steg plan för vårt företag: Tar ett lån från banken på ungefär 20 000 € för att kunna starta företaget Vi hyr en lokal i Grankulla centrum Renoverar lokalen så att djur kan vara där Köper möbler, hyr operationsredskap, röntgenmaskin osv. Börjar göra reklam Anställer personal (om det behövs ännu) Öppnar

Prissättning Priset varierar på tjänstens art. T.ex. kloklippning, vanlig hälsokontroll på smådjur ~20€(+moms) Övriga tjänster ~ börjar från 43€(+moms) Konkurrenter Vi har undersökt och kommit fram till at våra konkurrenter har stängt på veckosluten, det är en fördel för det betyder att alla deras kunder skulle komma till oss. Om vi utvecklar oss i framtiden kan vi bli större!

SWOT Nätverk Strenghts – vi är de enda i Grankulla Weaknesses – vår konkurrent har stamkunder Opportunities – om vi satsar ordentligt kan vi vinna över deras kunder Threats – Andra veterinärstationer i närheten Nätverk Vi ordnar en facebookgrupp som kunderna kan gå med i och fråga saker Vi gör en internet-sida med information om bl.a. öppentider