Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Innehåll Bakgrund Nya Visby BBK Övergripande mål Nyheter i Visby BBK
Advertisements

Mål med samverksanssystemet
/ L.Ring Erfarenheter från olika utsiktspunkter Lennart Ring Forums aktiviteter ska stimulera nätverksbyggande bland företrädare för vårdbyggnadsplanering,
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
En ny struktur för scoutrörelsen – ett förslag. Scouterna – allmänt Scouterna är Sveriges nationella scout- organisation och organiserar all scout- verksamhet.
Biblioteken i Norrbotten.
VÄLKOMMEN TILL VÅR MÖTESPLATS OCH SECONDHANDBUTIK I BERGA CENTRUM!
HITTA DITT EGET SÄTT ATT HJÄLPA rodakorset.fi. HITTA DITT EGET SÄTT ATT HJÄLPA rodakorset.fi Är det nån skillnad vad EN människa gör?
Svenska Brandbefälets Riksförbund
Mot världens bästa arrangemang - kvalitetssäkrade av SOFT:s arrangörscoacher (”arrangörslandslaget”) i samarbete med distriktens tävlingsansvariga och.
Varför blev jag företagare? Generna, båda föräldrarna var egen företag, dock inte i denna bransch. Fånga tillfället! Se möjligheten inte problemen. Rätt.
Intervju inför ViV-projektet.
Samhäll-Europa-tvåornas Danmarksutbyte våren 2004.
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
 Erbjuder alla orienterare tävlingsarrangemang med hög kvalité  Erbjuder klubbens alla medlemmar utvecklande, roliga och väl arrangerade träningar under.
Lars Wallrup, Attraktiv region Eivor Bryngelson Lars Wallrup,
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
 Tullinge SK Verksamhetsidé Värdegrund Vision. Tullinge SK, Verksamhetsidé Tullinge SK erbjuder aktiviteter inom orientering, mountainbike och längdskidåkning.
Grafisk profil.
Övergripande inriktning för samhällsskydd och beredskap
Affärsidé - företagets vägvisare
Näsets SK´s Partnerpaket 2012.
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Bakgrund och syfte Ska ses i ljuset av tidigare utredningar Organisationers önskan om ett annat och bättre sätt att samverka Regeringen vill erkänna,
Nya motionsmedlemmar i klubben (förslag) Svensk orienterings huvudmål  Världens bästa landslag (över tid)  Växa genom att attrahera fler (och behålla)
LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN..
”Vägen mot e-samhället”
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Karttillgänglighet för klubborienterare och allmänhet
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Välkomna till OK Orinto och Sjuhäradsklubbarnas OL-möte! VÄSTERGÖTLANDS ORIENTERINGSFÖRBUND Nils Wåhlens Minne Nattsjuan Sjuhäradsmästerskap Info från.
Strategi ATT HJÄLPA GER GLÄDJE Finlands Röda Kors strategi för åren 2015–2017 ATT HJÄLPA GER GLÄDJE.
ATT HJÄLPA GER GLÄDJE Rödakorsveckan Rödakorsveckan 4–
ATT HJÄLPA GER GLÄDJE 2015, 1 Röda Korsets principer 50 år Rödakors- och rödahalvmånerörelsens principers historia.
ANHÖRIGSTÖD Socialtjänstlagen 5 kap. 10 §
Produktbeskrivning.
Strategisk plan MEDICINSKA FAKULTETEN VID LUNDS UNIVERSITET.
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
Marknadsföring av Projekt X
JH Skyttesportförbund Agenda VadTidVem Inledning/presentation 10 minJH SSF/Leif Fakta om idrottsrörelsen Sverige och i länet 30 minLeif JH.
Danssporten Vill Värdegrund, vision och riktlinjer för svensk danssport.
De sex kommunerna i Sundsvallsregionen Hudiksvall Härnösand Nordanstig Sundsvall Timrå Ånge Tillsammans är vi nära invånare i regionen. Medlemmar.
 Sedan 1956  200 st aktiva spelare i 14 lag  en förening för både pojkar och flickor Ludvika Handbollsförening.
Att marknadsföra en region Båstad den augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef.
RÖDA KORSET I BERGA VÄLKOMMEN TILL VÅR MÖTESPLATS OCH SECONDHANDBUTIK I BERGA CENTRUM! Foto: I: GällstedtMEDARBETARNA PÅ RÖDA KORSET I BERGA.
GoINN är en kraftfull satsning från Chalmers och Göteborgs universitet för att bygga samverkande innovationssystem. Projektet genomförs tillsammans.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Styrelseutveckling i etapper Syfte: Utveckla och förnya styrelsearbetet i SPF Inspirera till utveckling av arbetsformerna Utveckla engagemanget och samarbetet.
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
ATT HJÄLPA GER GLÄDJE Rödakorsveckan Rödakorsveckan 4–
Novus Boende i Dalarna och Gävleborg om frivilligt arbete November 2010 Dalarna och Gävleborg Arne Modig 2046.
REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.
Ny verksamhetsidé Vi bedriver idrott i föreningar för att ha roligt, må bra och utvecklas under hela livet.
Verksamhetsplan Värdegrund Jönköpings Läns Skol Idrottsförbund skall stå för glädje, gemenskap och demokrati där alla skolidrottsföreningar.
VÄLKOMMEN till Röda Korsets Högskola och sjuksköterskeprogrammet 180 hp.
Verksamhetsidé för Kalix Handboll Varför finns vi? För vems skull finns vi? Vad erbjuder vi? Vilka värden skapar vi? Verksamhetsidé Kalix HK är en förening.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Ett treårigt utvecklingsprojekt
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
”Valberednings- seminarium”
Så bemöter vi varandra - och alla andra
Ökad attraktionskraft
Förstudie Friluftslivets år 2020
#TILLSAMMANS.
Idéseminarium för ungdomsledare Rubecks gymnasium 9 feb 2019
Presentationens avskrift:

Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!

”Något som är exceptionellt bra och värdefullt för tillräckligt många” Ett varumärke kan egentligen vara vad som helst. En produkt eller en tjänst, ett företag, ett land, region eller stad, ett fotbollslag, en artist, en modeskapare, en webbsajt eller en världsomsegling. För att varumärket skall lyfta och bli starkt och värdefullt fordras att de bakomliggande gärningarna utmärker sig på ett positivt sätt. Skall ett varumärke bli mer än en logotyp fordras att dem vi vill finnas till för måste tycka att det vi gör, säger och levererar är bra.

Varumärkesbyggande handlar om kommunikation Profil Verksamhetsidé och -syften Associationer/Kärnvärden

IKEAS vision och affärsidé På IKEA är vår vision att skapa en bättre vardag för många människor. Vår affärsidé går ut på att erbjuda ett brett sortiment av form- och funktionsriktiga heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt ska ha råd att köpa dem.

Vårt mål Röda Korset är en världsomspännande organisation som arbetar med humanitärt hjälparbete. Vårt mål är att förhindra och lindra mänskligt lidande, oavsett vem det drabbar och hur det än uppstår. Gemensamma grundprinciper Hela den samlade rödakorsrörelsen arbetar  efter gemensamma grundprinciper: humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Vi arbetar bland annat i länder som drabbats av krig eller konflikt, men tar aldrig ställning för någon av de inblandade parterna. Däremot tar vi alltid och oreserverat ställning för den enskilda människan som drabbas av konflikten.

Vision O-Ringen Syfte Världens största orienteringsäventyr The worlds greatest orienteering event Syfte Att erbjuda en tävling med högsta kvalitet för såväl bredd som elit Att vara en attraktiv mötesplats för Sveriges och världens orienterare i alla åldrar Att vara en plattform för utveckling av orienteringsrörelsen i Sverige och internationellt Att marknadsföra orientering och skapa rekrytering till sporten vid att bredda deltagandet.

Varumärket - associationer Glädje Gemenskap The world’s greatest orienteering event Tävling Hälsa Utmaning

O-Ringen – aktiviteter för att bygga varumärket (exempel) Stort = förbättrad arenaproduktion, Radio O-Ringen, O-Ringen Academy projekt (Unga Ledare, Junior Camp, Veteran Camp, International) Roligt = många och roliga aktiviteter kring O-Ringentorget, O-Ringenstaden, arenor Gemenskap = förbättringar i O-Ringenstaden, -torget Tävling = kvalitet i terräng, banor, kartor mm Utmaning = Nya klasser (Challenge, 2-Dagars), rätt nivå till rätt målgrupp Hälsa = Friskvårdsprojekt, samarbete naturpasset, motionsorientering

naturpasset och O-Ringen = Möjlighet

O-Ringen väcker uppmärksamhet i distriktet/regionen Teorien O-Ringen väcker uppmärksamhet i distriktet/regionen Medialt intresse för orientering Kommunalt/regionalt intresse att stödja Tydlig mål för företagskontakter Skapar en möjlighet att rekrytera nya orienterare! Ökad deltagande på O-Ringen Föreningsutveckling – nya medlemmar

Praktiken O-Ringen organisationen tar ansvar Egen Rekryteringsgrupp i organisationen Aktivitetsplan för hela perioden från utnämnande till genomförande Använder naturpassets produktutbud som medel i arbetet Stöd från SOFT

Företag Motionsorientering 2009 2010 2011 2012 Ledningsgruppen förbereder Fotopass O-Ringenmässan Marknadsföring Rekryterings- Grupp skapas Företag Motionsorientering Föreningarna fortsätter