Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
Medarbetarundersökning hösten 2013 Haparanda stad totalt
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Index per myndighetsområde
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Nils Holgersson 2014 Sammanfattning av Nils Holgerssonrapporten
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
Varumärket Luleå kommun
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
Nöjdhetsmätningar invånare se Landstinget i Uppsala län
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Företagsklimat Östhammar Ranking 2011.
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Nöjdhetsmätningar invånare se Region Kronoberg
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Utkast Årsrapport – ärenden januari – december 2014 NKI-undersökning om kommunens service under 2014 Sollentuna kommun.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Uppföljning mål & nyckeltal MSN
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Solna stad Brukarundersökning 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Servicemätning 2017-års ärenden Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 55 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen.
Insikt 2013 Karlshamns kommun
NKI-undersökning Helena Aronsson
Presentationens avskrift:

Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp synpunkter och identifierar möjliga förbättringsområden Tanken är att löpande följa upp hur kommunens service till näringslivet utvecklas genom ett Nöjd-Kund-Index (NKI)

Verksamhetsområden Bygglov Markupplåtelser Miljötillsyn Brandtillsyn Serveringstillstånd

Serviceaspekter Tillgänglighet Information Bemötande Kompetens Rättssäkerhet Effektivitet

Fakta om undersökningen Faktainsamlingen gjordes av Utrednings- och statistikkontoret (USK) under perioden 27 mars - 7 maj 2007, SCB ansvarade för analysen Enkätundersökning med 25 frågor kring olika serviceaspekter och 3 helhetsbedömningar Bruttourval drygt företag Svarsfrekvensen var 71 procent

Sammanfattning av resultatet Kommunernas service får godkänt av företagen Totalt Nöjd-Kund-Index (NKI) 2007: 63 Bäst betyg får Enköping och Vallentuna (NKI 75), följt av Nykvarn, Smedjebacken, Solna (NKI 74), Sämst betyg får Ekerö (NKI 49) Bäst betyg får bemötande och kompetens (medelbetyg 68), följt av tillgänglighet (67) och information (66), sämre omdömen får effektivitet (61) och rättssäkerhet (64) Förbättringsarbetet bör fokusera på effektivitet, som har störst effekt på den totala kundnöjdheten, NKI

NKI per kommun (medelvärde)

NKI brandtillsyn per kommun

NKI miljötillsyn per kommun

NKI bygglov per kommun

Prioriteringsmatris för samtliga verksamhetsområden