Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

Material för projektarbetet
• Religionsvetare/Filosof • Forskare inom cyberreligion • Föreläsare/Debattör (etik.blogspot.com) • Distansstrategiskt ansvarig – Högskolan Dalarna Jan.
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Projektledarutbildning Steg 1 Vt 2010 Utbildare: Jesper Olsson Plats: Consensus Utvärderingen.
OM professioner (exempelvis följeforskare)
Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig.
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Meny •Hem: Visar denna sida. Kan användas för allmän info •ProNavigo visar Modellen, mallar, checklistor •Projektlänkar: visar en undermeny med lämpliga.
Liten introduktion till Wiki’n som KunskapsDatabas
Libris som mobilapplikation • Målgrupp • Specifikt mobil • Relaterat till researchprocessen • Kan sträcka sig en bit in i framtiden • Smartphones.
Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
Det flippade klassrummet? Kungsholmens gymnasium 15 aug 2012 Katarina Lycken Rüter.
Enkät “Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser”
VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?
Eva Pärt Enander och Malin Wester
Mobiltelefonins utveckling
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Den uppsats ni är på väg att skriva skall en vacker dag presenteras muntligt. I betygskriterierna för Svenska C står det att eleven, skall använda sig.
Hur får jag använda digitalt material i min undervisning?
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
IT-utbildningar på distans Gunnar Peterson Malin Pongolini.
SFI PÅ DISTANS INNAN-PROJEKTET
Kursrapporten Vad du behöver veta som lärare Ulf Holmgren december 2011.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Interaktiva medier och lärande Krister Lindwall & Leif Marklund.
Teknikmedierad student-lärarinteraktion i högskolekurser Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker,
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Källor! Hur gör man egentligen?
Ewa Lidén Kassel Projekt No Introduktion 2009 Verktygen 4 och 5 Kompetens- check (entreprenör) (förare)
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Tillgänglig IT Komma igång med Basecamp. Som deltagare i kursen får du en individuell inbjudan via epost med en registrerings- och en startlänk.
Hur blir man klok på universitetet?
Skolutveckling via digitala medier
iPad och IT som digitala verktyg i undervisningen
Upplägget av delkursen massmedia:
Uppföljningsbesök Uppföljningsbesöken Besöken har givit Delegationen för IT i skolan värdefull information om hur satsningen genomförs.
Välkommen till! Varför QualisTorget – vad kan QualisTorget göra för Er skola? QualisTorget beskriver denna webbtjänsts funktion på ett bra sätt, eftersom.
UPPGIFT: ATT TÄNKA PÅ: Ni ska med hjälp av Musikvideo1, 2 eller ljudinstallation skapa en trailer utifrån valda tekniker under året. Arbeta i grupp två.
Mot framtidens utbildning & lärmiljöer!
Ung kommunikation Högskolan i Kalmar –––– Växjö universitet –––– Blekinge Tekniska Högskola i samarbete.
Välkomna till Medie- och kommunikationsvetenskap 2013! a) Vad är MKV? Varför intressant? Vad använda till? b) MKV organisationsmässigt, personal c) Kursinnehåll.
Flexibelt lärande - bakgrund 2002 – Flexibel utbildning på distans 2004 * integrera nätbaserad utbildning * flexiblare utbildning för enskilda individer,
Ett konkret kursupplägg presenteras Erfarenheter från systemvetenskap Hela programmet kan läsas på distans eller på campus Nytt – start hösten 2004 Två.
Personligt brev.
Att krossa fördomar en attityd förändring Mål Att nå 50-talister och invandrare SPF Jönköping Centrum.
Kommunikation Leif Marklund. Vilka tjänster och vilken teknik stödjer er kommunikation?
KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.
Välkommen! IT-stöd 25p
Läsåret Ria Heilä-Ylikallio
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Delprov 3 Delmoment a Av: Rebecca Hansén VT15. Innehåll  Utmaning 1 – Prototyper i designprocessen - Prototyper i designprocessen - Prototyper i designdialog.
Kommunikation mellan olika nivåer
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
IT-VERKTYG DU BEHÖVER… för att underlätta dina studier på MiUn! Presentation för nya studenter på Campus Härnösand Keith Bryant
Mobiltelefonins utveckling
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
The Balance Scorecard Det balanserade styrkortet är ett styrningsverktyg Det länkar ihop organisationens vision, affärsidé och strategi med det operativa.
TFYY51 Informationssökning
Workshop 5 - Kamratstöd 7/12.
Från forskning till undervisning - är det så lätt som du tror?
IT Fördjupning Databaser & Excel.
Projektets namn | Företagets namn | Presentatör
Titelbilder med andra bakgrundsbilder hittar du under Layout.
FSO dagar 2019.
Titelbilder med andra bakgrundsbilder hittar du under Layout.
Presentationens avskrift:

Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig att svara på enkäten Yes, I am involved in courses at GU and wish to answer the survey Enkäten genomförs som en del i ett projekt som syftar till att inventera ”nya” distansutbildningspraktiker, samt att identifiera och beskriva de utmaningar som högskolan, den lokala organisationen, läraren och studenterna möter i dessa praktiker. Projektet ska inte bara kartlägga nuläget utan också spana framåt och indikera eventuella strömningar och förväntade förändringar inom området. Slutligen ska projektet också designa och utprova teknikstöd och metoder som adresserar lämpliga utmaningar. Vill du veta mer om projektet eller kontakta någon av oss som arbetar med det klicka här > ALLA RESULTAT ANONYMISERADE IN ENGLISH >

Bakgrundsfrågor 1. Kön: ( ) Kvinna( ) Man 2. Födelseår: [dropdown med årtal ] 3. Vid vilken fakultet undervisar du mest? [2 drop down, beroende på vilken fakultet man väljer kommer det upp olika institutioner] 4. Vad har du för anställning? Professor, docent, universitetslektor, adjunkt, forskarassistent, doktorand, annan 5. Hur länge har du arbetat med högre utbildning (ungefär)? [dropdown 1-50+] 6. Jag undervisar på: Grundnivå Inte alls ( ), Sällan ( ), Ibland ( ), Ofta ( ) Avancerad nivå Inte alls ( ), Sällan ( ), Ibland ( ), Ofta ( ) Distans Inte alls ( ), Sällan ( ), Ibland ( ), Ofta ( ) Campus Inte alls ( ), Sällan ( ), Ibland ( ), Ofta ( )

Survey in english

E-POST (t.ex outlook, gmail etc) Uppskatta antal mail du får en arbetsvecka (under pågående kurser) från studenter: intervallskalor med uppmaning att välja det närmsta Uppskatta antal mail du skickar en arbetsvecka till studenter: Påståenden (med viktning?) Vad är värdefullt? Viktigt komplement, kontorsobundet Vad är problematiskt? Tidskrävande, missförstånd, för många mail, tillgänglighet, opersonligt,

GUL Vilka funktioner använder du på gul? Lägga ut resurser (schema, kursplan, litteratur) Skapa inlämningsuppgifter Utvärderingar/Enkäter Diskussionsforum Chat(PIM)

Distans Videokonferens Streamat material

Sociala medier Facebook Bloggar WIKI Twitter Annat [Egen kommentar, idéer kring hur teknikerna kan användas]

WEB-resurser Jag använder fria webresurser tex Youtube, online radio, etc

Tekniklista Jag har någongång använt följande i min undervisning: epost wikipedia chat diskussionforum TVkanaler på nätet youtube IM facebook academia LinkedIN blogg twitter lärplatform videokonferens videochat GPS mobiltelefon videokamera kamera SMS dropbox uppladdning av material onlineschema tentainlämningar delade kalendrar (typ googlecal) delade dokument wave verktyg för samförfattande WIKI uppslagsverk på nätet digitala tidskrifter sökmotorer plagiatkontroll tex Urkund power point keynote prezi smartboard microsoft surface pdf

Användningsområde Jag har använt IT på olika sätt inom följande områden: föreläsning labb inlämningsuppgifter utvärderingar diskusssion/frågor-svar

Attityder, förväntningar, farhågor

Begränsningar Jag använder inte IT (utöver mail/GUL) i utbildningen pga följande Tid Kunskap (avsaknad av utbildning/erfarenheter) Känner inget behov Ingen efterfrågan Osv?

Sista sidan Lämna namn om man kan tänka sig bli kontaktad Lämna epost om man vill bli uppdaterad med resultat från studien Läsa mer om de olika tekniker som nämnts i enkäten