Säljsamtalet Vägen till köp.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Reklampåverkan Reklam påverkar även om vi inte tror det.
Advertisements

Linux Uttagningen Av Maths Claesson Del 1.
ATT VARA KONSUMENT INTRODUKOTION AV KAPITLET
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Hitta ett preventivmedel som passar just Dig!
VÅRA RÄTTIGHETER SOM KONSUMENTER
Konsumentköplagen.
Muntliga nationella prov i svenska
Hej på er alla! ETT STORT TACK för den fina blomman med tillbehör. Jag ska njuta av den en vacker sommarkväll i min trädgård.
Den Glada Internationella Vänskaps Veckan.
för att + sin/hans Barnen förstår ingenting.
Härnöstudier.
1) Ni har kommit överens om att barnet ska ta bort sin tallrik från bordet efter måltider. Det går bra ibland och ibland inte. Den här gången går ditt.
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Tre kritiska situationer
Tio handfasta argument
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Lagar och Regler Kap. 5.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Intervju inför ViV-projektet.
VAD KOSTAR DET AVGIFTSFRIA LÅNET?
Handel – ord och begrepp
Att skriva en artikel.
Världens 7 underverk.
Idag var jag och min familj förutom min pappa badade i Oasen i Kungälv. Och när vi kom dit då var mina kusiner också där och de heter Evin och Dilan och.
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
En berättelse i 6 kapitel
Tryck på den stora knappen på datorns front. Då startar datorn.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Tre kritiska situationer
Fair-play? Hur vi uppträder mot varandra & mot andra.
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Innehåll  Introduktion  Profeten Nuh (Noa)  Profeten Ibrahim (Abraham)  Profeten Musa (Moses)  Profeten ’Isa (Jesus)  Profeten.
Metoder för att räkna addition och subtraktion
Konsumentköplagen.
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
Muntlig presentation.
Leker ditt barn?. Har ditt barn svårt att leka, delta i skolarbetet eller klara andra dagliga aktiviteter? En arbetsterapeut kan hjälpa barnet att vara.
Anställningsintervjun
SPARKVIPA.
Att vara konsument INTRODUKOTION AV KAPITLET
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
MÅL  De resultatmässiga målet för 2008 är serieseger för båda lagen.  Vägen till målet dit går via hård träning, seriös inställning och gott kamratskap.
Tommy blev på sprungen av en rånare. Han fick ett litet skrubbsår på armbågen.. Flisen och Tommy hitta en lapp. På den står det sven östgök. Tommy och.
Aktuppläggning Intag Förmedlingsuppdrag Ev. budgivning Visningar Marknadsföring Kontrakt Handlingar Köparkontakter Arkiv Avslut Marknadsföring av mäklartjänsten.
Det va en gång en katt och hund del 1
Konsumentköplagen.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Artist’s books. Gestaltningsproblem: Utgå från en bok och gör den till ett konstobjekt. Tematiskt innehåll: berätta något om dig själv.
Säljarbetets förutsättningar
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Socialpsykologi.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Butikens marknadsföring
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
PRIVATJURIDIK & RÄTTSKUNSKAP KAPITEL 9 K ONSUMENT- skydd.
Personlig försäljning Kap. 2
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Lagarna inom handel Kap. 13.
Workshop 6 Gångjärnsfrågor.
Tre kritiska situationer
Presentationens avskrift:

Säljsamtalet Vägen till köp

Säljsamtalet Kontaktfasen Analysfasen Du etablerar (skapar) kontakt med kunden Analysfasen Du tar reda på kundens behov och analyserar dem Utbytesfasen Du ger kunden förslag till köp, om det vill sig väl, avslutar affären.

Säljsamtalet Gör avslut 1 Ta för givet metoden. Exempel: Vi har ett riktigt snyggt skärp som passar till de där byxorna. För du har väl bestämt dig för dem?

Säljsamtalet Gör avslut 2 2. Alternativmetoden. Ge kunden två alternativ att välja mellan: Exempel: ”Vill du ha ett brett eller smalt skärp?”

Säljsamtalet Gör avslut 3 3. Om-metoden. Tala med kunden om något positivt som händer efter köpet. Exempel: ”Om du köper de här byxorna kan du ha dem både på jobbet och till vardags”

Säljsamtalet Gör avslut 4 4. Öppet köp. Till tveksamma kunder. Exempel: ”Du kan ta hem och prova, och är du inte nöjd kan du lämna tillbaka varan inom 10 dagar”.

Merförsäljning Se till att kunden kommer hem med allt han behöver. t.ex. En slips som passar till skjortan. Väska till den bärbara datorn. Papper till skrivaren.