Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Kommittéfrågor 2009 Sveriges Annonsörer Maj 2009.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Gymnasiearbetet p..
TRAVEL PLANplus Arbetsgruppsmöte 28 maj 2009
Välkommen till Vinster med förebyggande företagshälsovård Malmö 12 mars Skellefteå 9 april Göteborg 19 mars Stockholm 16 april & 12 juni Moderator:Katarina.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
Vissa av bilderna i denna powerpoint-presentation är tagna av fotograf Paul Quant.   Fotografen har upphovsrätt till bilderna. Endast Handisam och Processtöd.
Ecpat © 2011 YouGov 1 SE Barnsexturism 2011 Barnsexturism 2011 Ecpat November 2011 Stockholm, November 2011.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Markör Marknad och Kommunikation AB
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Läroplansträff Välkomna!. Program för dagen 8.30 Inledning och program 8.40 Lars introducerar dagen med några bilder om undervisning och lärande.
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
If you want to build a ship, don´t herd people together to collect wood and don´t assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Ungdomsdialog Alfta 12 maj. LUPP 2010 Vad är LUPP? Hur ska vi få länets högsta svarsfrekvens? Vad gör elevråden? Information från respektive elevråd U-råd.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Förberedelser inför mötet med kommunen Ha ett internt möte - föreningens styrelse, konsulent/verksamhetschef och andra nyckelpersoner före uppvaktningen/mötet.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
Resebarometern 2011 KRONOBERGS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (39%) 2. Göteborg (28%) 3. Malmö.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Idébanken Företag.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
FORUM 3: PPT material Instruktioner De efterföljande PPT bilderna kommer att guida gruppen igenom Forum 3 med presentationer och övningar steg för steg.
Projektet Bli företagare – Ett exempel på samverkan med det lokala näringslivet för att bidra till generationsskiften i småföretag HSS Karlstad
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Marknadsundersökning Förvaring sep 2009 Sverige. Genomförande Undersökningen är genomförd av Norstat på uppdrag av JM AB/Seniorgården AB. I Sverige är.
1. Vad är egentligen GIS ? GIS Attityder Förmåga hos användaren OrganisationTeknik Doktrin/Strategi EtikArbetsmetoder Information.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Resebarometern 2011 ÖSTERGÖTLANDS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (33 %) 2. Göteborg (31 %)
Februari 2015 Friskis&Svettis - Tracking. Totalt – 7 mätningar (2014: Jan/Mar/Maj/Juli/Sep/Nov och 2015: Jan)
Dagordning Presentation Veckostruktur Diverse Kontaktuppgifter
YouGov Omnibus, april 2014 Omnibus Zoonoser ERV Försäkringsaktiebolag.
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
Medborgarpanel 4 - Diskriminering Botkyrka kommun Oktober - November 2009 Stockholm november 2009.
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Företagarpanelen – Q2, 2010 MAJ 2010 Stockholms län.
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning 2012
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Presentationens avskrift:

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Kommittéfrågor 2009 Sveriges Annonsörer Maj 2009

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Innehållsförteckning 1.Information om undersökningen 2.Resultat 3.Presentation YouGov

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Information om undersökningen

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Information om undersökningen Metod MetodOnlineintervju UrvalsramAnnonsörpanelen, 544 st Urval Annonsörpanelen 544 st Nettourval544 st Målgrupp174 st DatainsamlingMaj 2009 Vid publicering av undersökningsresultat skall YouGov anges som källa. 1

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Frågeställningar 1 Information om undersökningen Om sökmarknadsföring 1.Är ditt företag aktiva användare av sökmarknadsföring, det vill säga sökmotoroptimering och/eller sponsrade länkar (så kallade AdWords)? 2. Är ni nöjda med resultatet av era investeringar i sökordsmarknadsföring? 3. Planerar ni att använda (mer) sökmarknadsföring i framtiden? 4. Hur stor del av er marknadsbudget lägger ni på sökmarknadsföring? 5. Planerar ni att öka eller minska era investeringar i sökmarknadsföring? 6. Vill du att Sveriges Annonsörer ska förse dig med mer information om sökmarknadsföring? (Till exempelvis via vår blogg ”Sökbibeln” eller frukostseminarier i ämnet sökmarknadsföring). Om mobilmarknadsföring 1. Använder ditt företag mobilmarknadsföring som en del av mediemixen? 2. Har Sveriges Annonsörers frukostseminarier om mobil marknadsföring bidragit till detta? 3. Planerar ni använda mobilmarknadsföring i framtiden? 4. Hur stor del av er marknadsbudget lägger ni på mobilmarknadsföring? 5. Planerar ni att öka eller minska era investeringar i mobilmarknadsföring? 6. Vilken information saknar du som annonsör för att kunna ta beslut i frågor som rör mobilmarknadsföring? 7. Vill du att Sveriges Annonsörer ska förse dig med mer information om mobilmarknadsföring? (Till exempelvis via Frukostklubben) Om internetmarknadsföring 1. Är ditt företag aktiva användare av internetmarknadsföring (till exempel bannerannonsering)? 2. Planerar ni att använda internetmarknadsföring i framtiden? 3. Hur stor del av er marknadsbudget lägger ni på Internetmarknadsföring? 4. Planerar ni att öka eller minska era investeringar i internetmarknadsföring? 5. Vill du att Sveriges Annonsörer ska förse dig med mer information om internetmarknadsföring? (Till exempelvis via Frukostklubben)

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Resultat

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Aktiva användare av sökmarknadsföring 2 2 av 3 företag är aktiva användare av sökmarknadsföring.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Nöjda med resultatet 2 Av de som är aktiva användare av sökordsmarknadsföring så är 8 av 10 företag nöjda med resultatet.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Använda mer sökordsmarknadsföring 2 6 av 10 företag, som ej är aktiva användare idag, planerar att använda mer sökordsmarknadsföring i framtiden.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Andel som läggs på sökordsmarknadsföring 2

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Investeringar i sökordsmarknadsföring 2 9 av 10 företag planerar att öka sina investeringar i sökordsmarknadsföring.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Mer information om sökordsmarknadsföring 2 3 av 4 företag vill att Sveriges Annonsörer ska förse företagen med mer information om sökordsmarknadsföring.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Använder mobilmarknadsföring 2 1 av 4 företag använder mobilmarknadsföring som en del av mediemixen.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Frukostseminarierna bidragit 2 1 av 4 företag tycker att Sveriges Annonsörers frukostseminarier har bidragit till att man använder mobilmarknadsföring i mediemixen.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Använda mobilmarknadsföring i framtiden 2 Nära hälften av de som inte använder mobilmarknadsföring planerar att använda det i framtiden.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Andel som läggs på mobilmarknadsföring 3 av 4 företag som använder mobilmarknadsföring lägger mindre än 5% av marknadsbudgeten på mobilmarknadsföring.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Av de som använder mobilmarknadsföring idag så kommer 95% att öka investeringarna. Investeringar i mobilmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor av 10 företag vill att Sveriges Annonsörer ska förse företagen med mer information om mobilmarknadsföring. Mer info om mobilmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor av 4 företag är aktiva användare av internetmarknadsföring. Aktiv användare av internetmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Av de som inte använder internetmarknadsföring idag är det 3 av 4 företag som planerar att använda det i framtiden. Använda internetmarknadsföring i framtiden

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Andel som läggs på internetmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Av de som använder internetmarknadsföring är det 8 av 10 företag som planerar att öka investeringarna i internetmarknadsföring. Investeringar i internetmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor av 10 företag vill att Sveriges Annonsörer skall förse företagen med mer information om internetmarknadsföring. Mer info om internetmarknadsföring

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor Presentation YouGov

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Presentation YouGov Presentation av företaget 3 YouGov genomför kompletta analyser som hjälper företag att bättre förstå sin marknad samt maximera effekten av reklam och produktlanseringar. Till sin hjälp har YouGov ett effektivt undersökningssystem och personer i en Nordisk panel. YouGov är noterat på engelska börsen och har kontor över hela världen. Med målet att förändra undersökningsvärlden fokuserar YouGov i Sverige på kundnytta, smarta och enkla lösningar för att kunna leverera rätt beslutsunderlag i rätt tid.

Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Presentation YouGov Kontakt 4 YouGov Sweden AB Holländargatan 17 B Stockholm T YouGov Sweden AB Västergatan Malmö T YouGov Zapera A/S Ryesgade 3A, København N T YouGov Norge AS Møllergata Oslo T Konsult: Kicki Molin Projektledare: Annelie Åström