Datorernas Framtid.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Advertisements

Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
Mediet är inte budskapet om sociala medier och den digitala tidsåldern Lars Ilshammar, Luleå
Sammandrag i bildspelsform Du kan ta dig igenom hela bildspelet med piltangenterna eller med musen. Du kan även välja avsnitt genom att klicka på de olika.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
SSQ 5.6 sida 1 De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. För varje fråga ska.
1) Ni har kommit överens om att barnet ska ta bort sin tallrik från bordet efter måltider. Det går bra ibland och ibland inte. Den här gången går ditt.
Basic Security (Grundläggande säkerhet) Methods Of Attack (Attackmetoder)
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Service - och tjänstesektorn
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är fel för oss innan vi träffar den som är rätt, så att vi är medvetna om hur tacksamma vi ska vara.
Globalisering.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
God Kharma! Detta är en kort men trevlig läsning. Njut! Det här är vad Dalai Lama har att säga inför Allt tar bara några få sekunder att läsa och.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
ERGONOMI Vad är det?.
Klok filosofi … ?.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
©storm.
Wearable Computers. Innehåll Introduktion Vad är Wearable computers? Varför Wearable computers? Användningsområden Utmaningar Energi Värmeutveckling Nätverk.
Klok filosofi.
Arbetslös.
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Var vänlig svara på nedanstående frågor innan du svarar på frågorna om din hörsel Namn: Datum: Ålder: Jag använder en hörapparat (vänster öra) Jag använder.
Imorgon tänkte jag bjuda på något gott att äta. Ni får välja
Vad är du för typ av person?
De följande frågorna gäller din förmåga och dina upplevelser i samband med att höra och lyssna i olika situationer. Du svarade på samma frågor tidigare.
Hur datatekniken har revolutionerat samhället
Och annat runt omkring det!
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Välkommen till Del 1.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Slappna av och må bra Barbro Bronsberg.
Att fundera på. En bildserie om att tycka och tro.
Coaching.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
FOXPOPULI Introduktion av deltagare – ice breaking och lära känna varandra “ Social entrepreneurship for social change”, Nordplus adult Project ID AD-2012_1a
Att leda inom skolans värld Går det? Lars Eriksson Skolan – en förmån att få leda! Ansvarsfullt att forma den unga generationen Härligt att.
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
MV500B: Introduktion till interaktiv ljuddesign David Yanagisawa, Anders-Petter Andersson 4.5 högskolepoängLektion 3.
Scoutlage n En scout… 1.…söker sin tro och respekterar andras. 2.…är ärlig och pålitlig. 3.…är vänlig och hjälpsam. 4.…visar hänsyn och är en god kamrat.
MDI och användbarhet Måndagen den 27/3 Design och utvärdering, 5 poäng.
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Den osynliga datorn Slutet för PC:n?!. Människa Dator Interaktion Vad är en dator?
Den osynliga datorn Slutet för PC:n?!. PC:ns existensberättigande Fördelar med PC:n – Kan utföra en mängd funktioner – Inarbetad standard Nackdelar –
Den osynliga datorn Slutet för PC:n?!. Människa Dator Interaktion Vad är en dator?
Det som man kan koppla till datorn. (periferienheter)
Globalisering.
Video Games The movie. E -Ni ska välja ett spel som är er favorit. -Ni ska förklara varför den är just er favorit -Hur kan spelet utvecklas i framtiden.
Hur du tar hand om din kunskap
Geografi Vad är geografi? Varför ska vi läsa geografi?
BNP i fasta priser.
LÄGET kan presenteras på kartor
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
Olika sätt att resonera kring hur människor bör handla
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Säkerhet i en digitaliserad värld
Presentationens avskrift:

Datorernas Framtid

Datorn i framtiden Vi kan inte säga vilken roll datorn kommer att ha i framtiden, men det är en säker gissning att den kommer att vara viktig. Civilisationer är informationsbegränsade Datorn undanröjer en mängd informationsbegränsningar

Internet En politisk, ekonomisk och kulturell kraft på rekordtid Globalisering och mikromakter Guilder’s lag: bandbredden tredubblas varje år de närmsta 25 åren!

Teknologisk determinism är fel Vi lär av teknikhistorian Kostnad, kultur, utbildning, teknik, volym, slump Oväntade möjligheter

Ubiquitous computing “Allestädes datorer” -- en dator i varenda föremål “Att använda en dator ska vara lika uppfriskande som en skogspromenad” Lugn teknologi Trådlöst

Plastelektronik Böjbar, billig och tryckbar En dator på mjölkpaketet?

Wearables Datorn som alltid är där, lika personlig som kläder Personligt interface Body area networks

Bärbara gränssnitt Ackordtangentbord Taligenkänning Head up displays

Existential Computing Ger ägaren kontrollen ”Lillebror ser dig”

Augmented reality Blanda virtuellt och verkligt

Affective computing Datorer som känner dina känslor, påverkar dem - eller uppvisar egna

Remembrance agents Föreslår relevant information Minnesförstärkning

Information management 2000-talets “Killer application” - alla kommer att behöva det Databrytning Informations distillation

Intelligensförstärkning Vi gör det redan Förstärka förmågor AI och IA

Det går snabbare…

… och snabbare

Optiska datorer Elektricitet är så långsamt Lasrar och optik Rhodopsinkuber

Kvantdatorer Kvantbitar kan blanda noll och ett Exponentiell uppsnabbning – x kvantbitar är värda 2x vanliga bitar Kodknäckning

Nanoteknologi “Det finns gott om plats på botten” Att jobba på molekyl- och atom-nivå

Nanomaskiner

Nanodatorer En PC i en bakterie 1018 MIPS – minst! 1015 bytes/cm^2 – konservativt! Självreplikation

Verklighet som mjukvara

Neurointerfaces

Artificiella öron

Artificella ögon

Cyborgs 1960 Manfred Clyne: cybernetiska organismer Symbionics

AI Farligt? Om AI börjar bli användbar händer mycket – och fort AI rättigheter?

Uploading Kopiera neuronnät från människa till maskin Kräver förmodligen nanoteknologi Odödlighet eller imitation?

Diskussion Stora frågor – idag lek, imorgon politik Var går skillnaden mellan människa och maskin? Spelar det någon roll?

Slutord Det bästa sättet att förutsäga framtiden är att skapa den. Ni kommer att vara dess designers.