DESIGN METODIK GRUPP 4 JOHAN BERGSTEN | JENNY DAFGÅRD | PIA HAMMARGREN.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kort om PROJEKTBOLAGET
Advertisements

Design – nödvändig för fortsatt välfärd Energi – Miljö – Transport
Vem i kommunen har de haft kontakt med? På vilket sätt?
Formulär Tänkte nu gå igenom vad ett formulär är och hur man kan skapa dem i Access.
Exempel från IRMA - Låt systemet prata för sig självt?
Designprocessen Idé Research Presentation Omarbetning
Workout Wars Johanna Franzén, Erica Resin, Johannes Swensson, Magnus Ulenius, Rebecca Lampi.
Självvärdering 13 november 2013 Henrik Svensson.
Presentation - Svenska kyrkans webbplats
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Om jag hade möjlighet att fånga regnbågen hade jag gjort det för din skull och delat dens skönhet med dig.  
Teknisk rapportskrivning
Myndighetsgemensamma lösningar för enklare företagande.
Etnografi för Design.
Kvalitet i studie- och yrkesvägledningen, praktiska exempel….
Enkät “Teknikmedierad student- lärarinteraktion i högskolekurser” Survey “IT in higher education” Ja, jag är verksam inom kurser vid GU och kan tänka mig.
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
Dataföreningen i Sverige
Rådrum Centrum för Utveckling OMVÄRLD Strukturer, rutiner och traditioner.
Att samla in underlag - kap 4 Håkanssons bok Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem.
? Gymnasiearbetet Hur kan biblioteket hjälpa dig
- Exempel från Folkhälsoenhetens utvärderingar
MITT LIV SOM KULTUROMBUD och några ord på vägen….
7 1 Individual Project No.1: Paper Sus Lundgren. 7 2 Mål Att fördjupa dig i en aspekt av kursen du tyckte var intressant Att reflektera kring, analysera.
Fokusgruppsmetoden i Nätmiljö Syfte Metodbakgrund: fördelar/nackdelar Genomförande Erfarenheter av metoden Slutsatser.
Reseproduktion och försäljning
Interaktionsdesign i digitala medier
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Barnens bild av Sigtuna, Sigtunas bild av barnen Avdelning: År:
Så jobbar vi med användbarhet och verksamhetstest i Ladok3
Navision – RIM Rapid Implementation Methodology - anpassning.
Designmetoder för ett IT- projekt Grupp 5: Hanna Friberg Annica Löfving Mia Malmberg Yvonne Stenberg.
Karin Andersson Niklas Kihl-Forsberg Stefan Norberg Oskar Wenneling
”Må bra – prestera bättre” - med Tuba som ditt verktyg Anita Kihlman, Tuba AB 2010.
Designstöd Daniel Fällman Institutionen för informatik Umeå universitet Design och utvärdering, 5 poäng.
Kan man lära gamla hundar sitta och varför?
Helena Lindgren 1 MDI – fördjupningskurs (D – nivå) Kursens mål ge teoretisk fördjupning i ämnet människa-dator interaktion, ge kunskap om metoder.
Design av mobila autonoma robotar TNE076 Informationen i den här filen är delvis hämtad från kompendiet ”LIPS – nivå 1” av Tomas Svensson & Christian Krysander,
”Kommunikationsalmanackan” Yvonne, Annica, Hanna, Sofia och Mia.
Arkitektur.
Hej. Allt är inte så lätt som det låter Även om man är vuxen och har förstått, är det inte säkert att man gör som man blir tillsagd.
Navision – RIM Rapid Implementation Methodology – användning David Knezevic, Stockholm,
Vimmerby Magnus Klofsten Generella framgångsfaktorer i kluster.
:.:....:..:...:.::...:......:.:::.: :::..:..: ::....:::::::.::..:..... Interaktionsdesign : metodik 3p.  Metodik, inte metoder.
Helena Lindgren 1 MDI – fördjupningskurs (D – nivå) Kursens mål ge teoretisk fördjupning i ämnet människa-dator interaktion, ge kunskap om metoder.
GFN 11 dec 2014 Mål för mötet Skolverkets allmänna råd fritidshem Intern utbildning fritidshem FFH Systematiskt kvalitetsarbete Skolinspektionen-
fokusgrupper En Kvalitativ datainsamlingsmetod Karina Kight
Appjakten 2015 Jakob Tholander
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
Ett förbättringsprojekt i Värdeforum Bättre liv för sjuka äldre -team Stockholms län- Maria Beckman Inoussa Mounira Irene Andersson coach Pernilla Fransson.
Elev loggbok.
Teamwork med tolk ” En icke evidensbaserad Hanna-metod” Hanna Stålarv Lundberg verksamhetsledare/socialkonsulent Samordningsteamet Hallsta/Sura Telefon:
Kvalitetsredovisning ht-2014 vt Dungen. Normer och värden Hösten 2014 började med reflektioner kring normer och värden. Vi ville utveckla barnens.
Kultur i Vården Aktiviteter / kulturprogram Förmedla anpassade kulturprogram Motivera kulturaktörer att skapa ett anpassat kulturutbud Nätverksträffar.
Prototyper Grupp 4 Fredrik Persson | Mahdi Bawaqneh | Maksim Nikitin | Sverre Brecheisen.
Prototyping. Lärmål Kunskap och förståelse – Känna till två metoder för prototyping Färdighet och förmåga – Kunna använda två metoder för prototyping.
Present.me Gratis program Skapa konto ”Ett digitalt verktyg på fritidshemmen”
Informationssamordning i praktiken Inger Frendel Utvecklare kriskommunikation/Krisinformation.se Enheten för samordning, MSB.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen
AUTISM och ASPERGER SYNDROM
Kreativa verktyg och metoder
Designstöd Design och utvärdering, 5 poäng
Situated action ”Plans and Situated Actions – The Problem of Human -Machine Communication” - Lucy A. Suchman etnometodolog ”Varje utförande av aktivitet.
Samordningsförbundet
Kan tandborstning göras roligare?
Centrum för Förberedande Arbetsträning
Samordnare samsjuklighet
”Ester Arg och Daisy Galej” och Babblarna
UTVÄRDERING AV HANDLEDARENS DAG 2015
Presentationens avskrift:

DESIGN METODIK GRUPP 4 JOHAN BERGSTEN | JENNY DAFGÅRD | PIA HAMMARGREN

DESIGN FÖR & MED BARN METODER Rapid Ethnography Still Photo-Survey Investigating User Behaviour User Paper Prototype

RAPID ETHNOGRAPHY PÅ KORT TID FÖRSTÅ HUR EN UPPGIFT UTFÖRES I vilken miljö? Ensam eller i grupp? Vilka verktyg? VI FICK INBLICK I VAD SOM VAR SPECIELLT MED VÅR MÅLGRUPP I UTÖVANDET AV AKTIVITETEN KONCEPTUTVECKLING DIVERGENSFASEN Secondary research Rapid Ethnography Still Photo-Survey TRANSFORMATIONSFASEN Enkät KONVERGENSFASEN Quick & Dirty Prototyping

HUR BORSTAR BARN?

STILL PHOTO-SURVEY KONCEPTUTVECKLING Grupp 4 DIVERGENSFASEN Secondary research Rapid Ethnography Still Photo-Survey TRANSFORMATIONSFASEN Enkät KONVERGENSFASEN Quick & Dirty Prototyping

FÅNGA DETALJER

HÄNDELSEFÖRLOPP

HELHETSBILD?

INVESTIGATING USER BEHAVIOUR UTVÄRDERING DIVERGENSFASEN Användartest -Investigating User Behaviour -User Paper Prototyping -Still Photo-Survey TRANSFORMATIONSFASEN Team Analysis KONVERGENSFASEN Priority Tick List

FUNGERAR PROTOTYPEN?

USER PAPER PROTOTYPING LÅTA BARN UTTRYCKA SIG I BILD Utgår ifrån Paper Prototyping Få idéer, se vad barnen uppskattar UTVÄRDERING DIVERGENSFASEN Användartest -Investigating User Behaviour -User Paper Prototyping -Still Photo-Survey TRANSFORMATIONSFASEN Team Analysis KONVERGENSFASEN Priority Tick List

BARNENS DRÖMTANDBORSTAR

METODANVÄNDNING HUR VAR DET ATT ARBETA MED METODER? Hur upplevde vi det var att arbeta metodiskt? Gav oss riktlinjer, struktur, planering Koordinering inom gruppen HUR VAR DET ATT ARBETA MED BARN? ”Barn är inte minivuxna” (Druin, 1998) Vilka metoder är lämpliga att använda med barn? Vad bör man tänka på? Kontextberoende, i barnens miljö Viktigt anpassa utförandet av metoden