FUTURE Research- based foresight STRATEGY Future- based strategy ACTION Strategy enforcement Framtiden för destination Halland Förstudie till processen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Hemtjänst.
Advertisements

Undersökning om svenskarnas brottsbenägenhet på Internet.
Syfte och upplägg Syftet med undersökningen är att få information om svenskarnas kunskap och inställning till samarbete mellan våra grannländer utifrån.
Om undersökningen Läsanvisningar för resultatdiagrammen
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Utvärdering av projekt
Inspira/Silverbäckens förskola
KUND: Psoriasisförbundet/Pfizer Novus: Helena Björck Ida af Robson
Flygets utveckling Mats Sigurdson 15NOV11. Marknaden • Stark koppling mellan BNP för OECD och passagerarutvecklingen • Inte lika stark koppling för Sveriges.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Resebarometern 2011 HELA LANDET. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (31%) 2. Göteborg (29 %) 3. Malmö.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Dagverksamhet.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012 Hemtjänst Servicehus.
TEMO AB Gun Pettersson Peter Blid T Hushållens bild av Dalarna Telefonundersökning till allmänheten.
Välkomna Alla ni fantastiska föreningsledare. Unga som idrottar tror mer på samhället än andra ungdomar. De. litar på andra människor och tycker att man.
Pict-O-Stat - ett enkätverktyg för LSS verksamheter
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren - Infrastruktur i Skåne Februari 2014 Toivo Sjörén Freja Blomdahl.
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Blekinge Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? Vilket speciellt resmål eller plats skulle ni helst åka till i Sverige.
Undersökning Projektnr: XXXX Danisco Sugar AB – SE © 2008 Zapera.com 1 07-XX-XX Kännedomen om GI är betydligt högre i Sverige än i de övriga.
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
Resebarometern 2011 KRONOBERGS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (39%) 2. Göteborg (28%) 3. Malmö.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Aktiviteter och upplevelser Resmål och destinationer.
Öppna jämförelser kollektivtrafik Diagram för år 2013.
Hälsa på lika villor? Befolkningsundersökning Norrland - Norrbotten 2010 Sandberg, K
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Resebarometern 2011 ÖSTERGÖTLANDS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (33 %) 2. Göteborg (31 %)
Resebarometern 2011 NORRBOTTENS LÄN. Om du fick välja fritt, vilken svensk stad reser du helst till i sommar? 1. Stockholm (46%) 2. Göteborg (31%) 3.
Turistbyråservice Sverige som resmål.
BAKGRUND OCH FAMILJEÖVNING Hur motiverar man familjer att ändra sina levnadsvanor? Hur känner man igen familjers och familjemedlemmars vilja till förändring?
Sida 1 Så planerar nordborna sin semester 2006 Synovate och Toy för Nordea JÄMFÖRELSER MELLAN DE NORDISKA LÄNDERNA Ingela Gabrielsson
Sida 1 Så planerar svensken sin semester 2006 Synovate Temo för Nordea SVERIGE Ingela Gabrielsson
Examensarbete Byggledare, intag Schema  V 47 – måndag den 16 nov, kl  V 48 – måndag den 23 nov, kl  V 49 – måndag.
ENHETSRAPPORT - BÄLLSTA GÅRD STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
11 Kvaliteten i din hemtjänst Stadsledningskontorets brukarundersökning 2011 November 2011 Anhörigvårdare Spånga-Tensta.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
BI SYD Bakgrund och förklaringar
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Allhelgonaundersökning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i din hemtjänst
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
När besökarna själva får berätta
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Förmånskollen 2019.
Presentationens avskrift:

FUTURE Research- based foresight STRATEGY Future- based strategy ACTION Strategy enforcement Framtiden för destination Halland Förstudie till processen Klara-färdiga-gå! – enkätstudie i S och DK

Metod: Intervjuer och enkät Slutkonsument Marknads-/potentialunderso ̈ kning via web enkät med (potentiella) resena ̈ rer på de fo ̈ r Halland viktiga marknaderna Danmark och Sverige, n=1000 respondenter per marknad

Om innehållet i den här förstudien Här följer en redovisning av hur (potentiella) kunder har besvarat frågorna i undersökningen. Materialet har sammanställts för att tjäna som inspiration och kunskapsplattform till den planerade processen ”Klara-färdiga-gå!” för och med besöksnäringen i Halland. Den samlade analysen av resultaten görs efter processens slut.

Resenärernas/potentiella kundernas bilder av Halland

Fokus för undersökningen – hur ser man på Halland som resmål? Marknads-/potentialunderso ̈ kning via web enkät med (potentiella) resena ̈ rer på de fo ̈ r Halland viktigaste marknaderna Danmark och Sverige, n=1000 (ca.) respondenter per marknad, fältperiod: våren Fokus för undersökningen – Hur ser man på Halland som resmål  Vad är viktigt när man åker på semester  Har man varit i Halland  Planerar man att resa till Halland  Vad står Halland för?  Jämförelse med konkurrenterna?

Bilden av Halland enligt resenärer i Sverige

…I Sverige: sol, bad, städer och Ullared När du tänker på Halland som semesterdestination, vad tänker du på då?

Skåne en tuff konkurrent på svenska marknaden Vilka destinationer har du varit på/kommer du att resa till? HAR VARIT SENASTE 3 ÅREN PLANERAR KOMMANDE 3 ÅREN

Halland är lite suddigt i kanterna I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Brist på unika attraktioner en svaghet i H I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Halland inte “bäst” på någon gren I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Enligt resenärer i Danmark

…I Danmark: natur När du tänker på Halland som semesterdestination, vad tänker du på då?

Skåne en ännu tuffare konkurrent på danska marknaden Vilka destinationer har du varit på/kommer du att resa till? HAR VARIT SENASTE 3 ÅREN PLANERAR KOMMANDE 3 ÅREN

Skåne en tuff konkurrent I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (Sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Tight race mellan Småland och Halland I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (Sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Halland inte “bäst” på någon gren I vilken utsträckning tycker du följande stämmer in på destinationerna? Andel som anger att det stämmer in på destinationerna (Sorterat efter vad som är viktigast på Sverigeresa)

Varumärket enligt allmänheten i Sverige och Danmark…

I Sverige: Halland ett av de mer kända landskapen Hur pass väl känner du till följande landskap som semesterdestinationer?

I Sverige: Kännedom avtagande med avstånd Andel som känner till Halland som semesterdestination Götaland: 71% Svealand: 53% Norrland: 34% I Danmark: 25%

I Sverige: Gekås Ullared och städerna något mer kända än Halland Hur pass väl känner du till följande ställen som semesterdestinationer?

I Danmark: Halland okänt, men ett av de mer kända landskapen Hur pass väl känner du till följande landskap som semesterdestinationer?

I Danmark: Lokala destinationer är också okända Hur pass väl känner du till följande ställen som semesterdestinationer?