Information om I-ks Linus Lund. Varför valde jag ks?  Lät som intressanta kurser  Verkade vara svårt – ville ha en utmaning.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
Enkät kursslut chef ,5%
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Ålands Näringsliv ATTITUDE Jag studerar på.
~ Den första mobiltelefonen ~
Barnanpassad utredning
Vad är feedback? Vad ska jag tänka på för att feedback ska bidra till studentens lärande?
Patientenkät sommaren -13
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
HALVLEKSTANKAR. "Bra att utbyta erfarenheter och idéer med andra skolbibliotekarier och fackbibliotekarier!"
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Förhandlingsteknik Öppen utbildning 5/5 & 18/5, 2010 Utbildare: Anita Karlsson Plats: Consensus.
Ann-Charlotte Roupé, Lerbäckskolan, Lund –
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Anläggnings- och systemteknik 2008 – 2009 Föreläsarna: Mycket bra och inspirerande. Ibland gick det lite onödigt snabbt, men om alla föreläsare skulle.
Stödmaterial Hur ska våra elever kunna få möjlighet att utveckla alla kompetenserna som skolinspektionen skriver om. Vad finns det för stöd för läare i.
HÖRA LÄSA MÅL KURS C SKRIVA PRATA.
God Kharma! Detta är en kort men trevlig läsning. Njut! Det här är vad Dalai Lama har att säga inför Allt tar bara några få sekunder att läsa och.
Fritidshemmet Rubinens barn enkät
Luncha & lär! Indirekt tal ii.
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
Rent strikt ansvar, tredjemansskada och ren förmögenhetsskada
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Affärssystem som en aktör Linda Askenäs Linköpings universitet.
Elektromagnetism och vågrörelselära 2B1350
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Ämneskonferensen i datavetenskap Karlstad aug 2008 Tankar om den nya gymnasiereformen Kontakter med skolan Anders Haraldsson Linköpings universitet.
Naturvetenskapsprogrammet Den breda utbildningen för nyfikna människor.
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Introduktion till matematik studierna på LTH
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Niklas Olsson Sps3d. Mina intressen Som ni säkert redan har sätt så brinner jag för golfen, därför tillbringar jag en hel del av min vakna tid på eller.
Att upptäcka matematiken med symbolhanterande räknare biennetten 2005 Patrik Erixon.
Möten med akademins värld Staffan Andersson Uppsala universitet.
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Dystopia I litteraturen en skildring av ett inhumant, oftast totalitärt framtida samhälle. (Nationalencyklopedin) An imaginary place where people live.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Elevaktiva utvecklingssamtal
Kanske är vi goda vänner i ett år...
STUDIETEKNIK INOM SOCIOLOGI
Öppna lärresurser om solenergi
Katedral skolan Amandas PRAO.
Disposition till presentation Tredje kraften på besök hos niorna
En utvecklingsmodell för (ingenjörs)utbildning Roger Renström.
NO Med Sanna.
Preventions- och Utvecklingsenheten – främjar god hälsa och integration i Göteborg StegVis - Mentor Obligatoriska möten Bestämda tider, gärna fika men.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Vår Framtid sitter just nu på skolbänken Vad skall jag bli när jag blir stor Tänk om vi kan vara med och inspirera och påverka den ?!
Regler för citatteknik
STUDENTREKRYTERING.
Vem är jag? Jag är en 17 årig kille som bor i mitten av Värmlands skogarna, i en stad som heter Kristinehamn. Jag har 2 småbröder och 1 storebror.
Fröken My. My Sara Ann Fagerstedt (Nordström) Lilla My föddes den 18 februari 1980 Halvirländska 2 barn (11 och 7) Bor i Spånga i villa Älskar att virka.
Naturkunskap i förskoleklass
Elev loggbok.
Upplägg för kvällen Rektor Christina Wesslén Genomgång av ekonomiprogrammet Samling med respektive mentor.
Lektionsupplägg Elevkommentarer Länkar och namn. Lektionens arbetsgång Uppvärmning Säger tal-eleven lägger och skriver Se talgestalter- eleven lägger,
Utvärdering av workshop - Future Living Vilken grupp tillhörde du? NamnAntal% Byggteknik & Affärsmodeller för framtida bostäder 637,5 Energi och flödeseffektivitet.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Kursutvärdering REGISTERFORSKNING MED SÄRSKILD INRIKTNING PÅ KVALITETSREGISTER NOVEMBER 2015.
Elisabeth, civilingenjör i industriell ekonomi: ”Jag läste internationellt naturvetenskapligt program på gymnasiet. Jag valde programmet eftersom jag alltid.
Välkommen!.
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE OCH FACEBOOK
Lektion 5:1 Vad kan du göra nu? Framtida utmaningar 1.
Presentationens avskrift:

Information om I-ks Linus Lund

Varför valde jag ks?  Lät som intressanta kurser  Verkade vara svårt – ville ha en utmaning

Hur många läser KS?  Under mitt år cirka 8-10 personer  Läser rätt många kurser med I-data i 3:an  Även Y-are kan vara trevliga

Behöver man vara grym på matte?  Nej, men ett intresse för matematik skadar inte  Y-arna har läst lite mer matte, men det märks nästan inte alls

Vilka gamla kurser har jag haft nytta av?  Matematisk statistik  ADA  Den förberedande mattekursen transformteori  Det praktiska från analyskurserna

Har jag haft någon nytta av kurserna?  Ett genomgående tema hos kurserna är statistik och Matlab  Ett genomgående tema i finans- inriktningen är statistik och Matlab

Hur är upplägget på en typisk kurs?  Traditionellt upplägg Föreläsningar + lektioner 1-3 labbar, ibland med labbrapport Tenta Mycket egen tid i datorsalar

Vilken inriktning inom inriktningen har jag läst?  Mest från telekom  Även några kurser från regler och medicinsk teknik

Vad har varit svårast?  Lära sig Matlab från scratch  ”Ingenjörsmässighet”

Vad har varit roligast?  Att få veta hur teknologier som jag använder dagligen fungerar; GSM, 3G, MP3 etcetera  Intressanta gästföreläsningar från t.ex. Ericsson som pratat om framtidens teknologier inom telefoni  Engagerade och kunniga föreläsare