ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
DIGITALA MEDIER I #ALMEDALEN Maj Innehåll  Digitala medier – grunderna  Digitalt PR-arbete  Digitala medier i Almedalen.
Advertisements

januari : Fotboll februari : bloggen och Basket boll mars : Bord tennis april : Skriva projektet för fototävling.
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Hur ska vi mäta, utvärdera och sätta ett pris på det vi gör?
ALLA BARN HAR RÄTT TILL EN VIT JUL
Carina Bergqvist Torvallaskolan
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
MIK-verktyg i klassrummet Pernilla Laursen
Populära aktiviteter på nätet bland unga internetanvändare i hemmet en genomsnittlig dag 2009 (procent) * Med socialt nätverk avses här socialt nätverk/community/diskussionsforum/chattgrupp.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Vikten av att nätverka
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Webben genererar nya beteenden och möjligheter  Peter Hellman 
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
OCCUPY STOCKHOLM Occupy som idé Occupy som idé -Administration till aktion Alexander g.
Jonas Andersson, Ph.D. i medie- och kommunikationsvetenskap
Rotary behöver en stark image Christina Bredin
Hälso- och sjukvårdsutgifter samt deras finansiering 2012 Petri Matveinen Nina Knape
VI GÖR INFORMATIONSAVDELNINGEN
KTHB Mediaförsörjning Studiebesök från Högskolan i Jönköping, Ulf-Göran Nilsson.
Strategi för användning av den sociala webben i Ingå bibliotek Barbro Nystedt Raija Selén
Jämkning Vårdnadsbidrag Kvittning Halvtaktsjobb Rehabiliteringskedja
Sanna Godenäs Pia Olsson Annika Bertling
Hoppsan, jag har fått Internet i mobilen! Erik Hörnfeldt från den GLADA mobiloperatören.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
1 Sammanhållningspolitiken och Europa Strukturfonderna efter : Förberedelser! 2010: Europa e sammanhållningsrapporten Budgetöversyn.
Demokrati                                    Styrka: genomtänkta beslut. Svaghet: besluten tar längre tid.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Alumnundersökning Presentation Nätverksträffen för karriärvägledare och Alumnkoordinatorer 26 oktober 2013 Magnus Lindqvist Alumnkoordinator MALMÖ HÖGSKOLA.
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
Fjernvarmens miljøverdi – hvordan kommuniserer vi den Catarina Jäderberg, Svensk Fjärrvärme Regionalt möte Älvsbyn 2011, Charlotta Abrahamsson 1.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Att leva med osäkerhet Vad berättar våra prognoser och analyser och hur kan ni använda er av dem? Fredrik Ribbing arbetsmarknadsanalytiker.
Kommuner och landsting i sociala medier  Jan 2014  Staffan Wikell  Avdelningen för juridik.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Välkommen till Del 3.
Webben genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman maj 2013.
SJF:s egen kontroll Egen kontroll. Vi hade ett 3-årskontrakt med Eurofins som också hade hand om provtagningen. Vi lämnade listor till en svensk.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
CLOUD SWEDEN – VISION, MÅLSÄTTNING OCH ARBETET FRAMÅT.
Marknadskrafter.
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Förslag till verksamhetsinriktning och ekonomiska förutsättningar för 2014 SISU-stämman 2011 beslutade attFS ges i uppdrag att i dialog arbeta fram rutiner.
Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor Temasegling- Sociala medier. Briggen Tre Kronor
Rekrytering av lastbilsförare 2010/ procent av BA-företagen har rekryterat senaste året 36 procent 2009/2010 Rekrytering av lastbilsförare 2010/2011.
SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset
principer som beskriver
Från fruktad till folkkär Springtimes arbete med att flytta världens snabbaste växande sport från debatt- till sportsidorna.
De byggde internet i Sverige Internet i Sverige 2003 – 2009 Cirka 35 intervjupersoner.
Att krossa fördomar en attityd förändring Mål Att nå 50-talister och invandrare SPF Jönköping Centrum.
Sverige och Saudiarabien Vad har hänt?
{ KMS mot 2020 Strategier från styrelsen. Finaste hamnen på kusten?
Kommunikation mellan olika nivåer
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Webben o Mobilen genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Malmö högskola.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Teknik och andra vice distriktsguvernören
Att styra organisationer med konkurrens
Presentationens avskrift:

ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND

º Onlineverktyg för projektsamarbete º användare º Startade 1998 º 120 anställda i fem länder º Årets Pressrum 2010, 2011

genuinitet äkthet personligt varumärke followers fans sharing is caring sociala medier transparens skapa relationer branding

º Ett verktyg på alla marknader º Synk till webben º Samma arbetssätt º Den sociala pressreleasen

º Få med alla på det sociala tåget º Våga visa vilka vi är º Relevant innehåll

º Bli tillgängliga º Ut och skapa relationer º Ha kul, det märks utåt