Thai Airways International

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Advertisements

Marknadsekonomi eller planekonomi?
Gästkategorier Logi.
Resmål och resvägar Önskan och behov.
FÖRENINGEN Svenskt Flyg Konferens Arlanda 15 november 2011 Regionala flygplatsers betydelse för tillväxt.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Kundundersökning mars 2010
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Chiang Mai. Staden Chiang Mai har cirka invånare och ligger i norra, bergigaThailand. Det är Thailands näst största stad och en knytpunkt för.
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Marknadsföring av turism
Flygets utveckling Mats Sigurdson 15NOV11. Marknaden • Stark koppling mellan BNP för OECD och passagerarutvecklingen • Inte lika stark koppling för Sveriges.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Aktiviteter och upplevelser
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Morgonrock Fredag 30 november på Stadshotellet i Luleå Trender inom svensk och internationell flygmarknad – hur påverkas vår region? HENRIK LITTORIN, omvärldsanalytiker.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
marknadsförarens verktygslåda
Förslag till planering kapitel 12
Ekoturism i Thailand Nawarat Wichien. Thailand Att besöka Thailand är mycket mer än sol, bad och shopping Har mycket varierad miljö. Eko-aktiviteter omfattar.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Ostindiefararen – Vänern Tour 2015
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Resor och reseförmedlare
Val av transport till resmålet.
Gäster med funktionshinder - rörlighet och nödsituationer.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Produktens olika delar
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Sälja en produkt eller tjänst
Arenabolaget i Linköping AB
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
(Företagsnamn) SWOT-analys
Presentationens avskrift:

Thai Airways International

Vad är det för företag? Thai är ett flygbolag från Thailand. Har grundat 1960 och tillhör flygtransport. Medlem i flygalliansen, Star Alliance. Flyger både inrikes och utrikes med en flotta på 90 flygplan till 70 olika destinationer i 34 länder över fem kontinenter. Första flyget till Skandinavien avgick till Köpenhamn år 1984, numera flyger Thai dagligen direktflyg från Stockholm och Köpenhamn samt från Oslo till Bangkok.

Vilka produkter säljs Kunna erbjuda passagerare på alla sina internationella flygningar med ett brett utbud av tullfria shopping. För att välja från ett brett olika högklassiga produkter, presenter och souvenirer genom ett Duty free katalog. Ett Duty Free är ett urval av produkter för inköp med betalning ombord.  Med Thai säljer bara resor biljetten.

Affärside Erbjuda service, njuta av god mat med två varianter och dryck såväl som komfort ombord. Målgrupper är till alla resenärer. Strävar efter att flygresan för deras passagerare skall vara en lika stor upplevelse som ” Smooth as Silk”. Vilket för oss betyder att erbjuder ett förstklassig service.

Flyg allianser, Star Allianser Ungefär 28 medlemmar SAS var med och grundade Thai från början, men nu har SAS släpp sin andel helt och hållet.

Konkurrenter Det finns många konkurrenter med Thai, men det största konkurrenter med Thai från Skandinavien var SAS, eftersom SAS erbjuder lågpris biljett men varken SAS eller andra flygbolag har inte direktflyg från Arlanda till Bangkok Norwigien startade direktflyg från Arlanda till Bangkok med lågpris.

SWOT- analys Indelat i två områden interna och externa Interna består av styrkor och svagheter. Externa består av möjligheter och hot.

Interna Svag utveckling av post och gods stark omsättningstillväxt Styrkor Svagheter stark omsättningstillväxt starka operativa nätverk stark flotta verksamhet Svag utveckling av post och gods Svag beroende av passagerarintäkter svag utveckling i asien

Externa växande globala flygplats och tjänsten på marknaden Möjligheter Hot växande globala flygplats och tjänsten på marknaden växande globala logistik hård konkurrens stigande flygbränsle priser

Kommentera inledning Nöjd med deras service Flygplanen är rena och fräscha och det finns hyfsat med utrymme mellan stolarna Finns tv-skärmar och man visar oftast ett par filmer samt lite kortare program, dokumentärer eller en snutt tecknat emellan. Se var flygplanet befinner sig, hur långt det är kvar, vad klockan är på destinationen, hur högt och hur fort man flyger.

Varumärket Flygbolagssymbol -Syn över allt i resekatalog Bolagsymbol -orkide

Speciellt med företaget Bra service Personal är alltid leende Fin klädsel Kampanj till olika landet Egna catering Bolaget har gjort sig känt för långa nonstop- flygningar.

Klädsel

Personalen Servicen ombord är mycket bra. Flygvärdinnorna är alltid leende och vänliga och redan när man kliver ombord möts man av en thailändsk hälsning. Två måltider, en huvudmåltid och frukost. Två alternativ att välja mellan. Oftast är det en thailändsk rätt och en västerländsk. Dryck ingår i priset och under hela resan

Marknadsföring http://www.youtube.co m/watch?v=lflsrPBIq W4 Marknadsföringsvideo http://www.youtube.co m/watch?v=lflsrPBIq W4 Exempel hur företaget använder för att marknadsföra. Syns på reklamen. Visar, service, kunder, olika klasser.

Företagets mål Thai Airways International satt upp målet att 10% Intäktsökningen per år under de kommande tre åren 2013-2015 med en ny flotta. För att når mål måste företag marknadsför mer för att nå mera typer av kunder.

Utvärdering Själv incheckning disk på Arlanda flygplatsen Marknadsföring mera i Sverige TV-skärmen på varje flygstolen även på Ekonomi klassen.