Kort Proceedo presentation

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Leverantör.
Advertisements

Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Avtalsdatabasen kommer att byta utseende
Automatic Delivery Rewards
E-handel i Kungsbacka kommun Vår modell och syn på elektronisk handel
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Webbaserat reseräkningssystem
The Swedish Library of Talking Books and Braille DAISY Direkt – Egen nedladdning av talböcker Vad är det och hur gör man?
Hilda Androls Egen nedladdning – nuläge och framtid.
E-Build™ Contact Förstudie om en branschgemensam företagsportal 6 december 2013.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
PDA som förvärvsmetod på universitets- och högskolebibliotek
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
1 Plan för ny panelmatris och större panel och hösten 2005 Presentation för Referensgruppen 22 juni 2005.
Nackas arbete med hållbara upphandlingar
Hur säkerställer vi affärsnyttan med MAXIMO implementation/användning?
Medvetna invånare och pålästa patienter
Elektronisk handel – Effektiva inköp
InfoMentor ger dig större inblick i ditt barns skolgång
Miljarder möjligheter på en plats!
Att bygga en fungerande webbplats
Affärsintegration och Asset Management
IT-dagen 22 nov 2006 Elektronisk inköps- och fakturahantering Projektledare
Raindance mobila lösningar för dig som systemförvaltare
TRYGG LARMMOTTAGNING.
Information kring Tema Hjälpmedel på 1177.se
LDC Programförmedling
Gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T
Elektronisk fakturahantering
IM fakturahantering Bildspelet rullar automatiskt Du har fått ett mejl
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Bättre inköp! Att forma en organisation, och skapa verktyg och rutiner, som möjliggör för universitetet att följa lagar och regler inom inköpsområdet.
Externredovisning Vi fortsätter där vi slutade sist…
Kammarkollegiets upphandlingsstöd Birgitta Nelson ,
Maximo Användarmöte våren 2006 Utökad inköpsfunktionalitet I MXES
IT-UPPHANDLING Föredrag vid SFMI:s konferens den 4 november 2014
Elektronisk inköps- och fakturahantering LUPIN
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Mobil Uppföljningsapplikation
Inköp Processen Direktleveranser Behov Beställningspunkt Larmlista
The Swedish Library of Talking Books and Braille DAISY Direkt – direktnedladdning av talböcker Vad är det och hur gör man?
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
1. Vad skall vi börja med? 2. Vad händer sedan? 3. Hur vet vi till sist att allt fungerar? Anslutning till SITHS (steg för steg…) Avtal Leverantör Avtal.
Egen nedladdning i praktiken
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
1 Pension & omställning 10 februari Informationsmöte scenkonstpensionerna  Inledning  Avvecklingen av Pisa (SPV)  Förhandlingar om nytt system.
Hej alla glada elever och föräldrar i Östadkulle Ridklubb! Vi har nu uppdaterat medlemsregistret och fått tillgång till allas mailadresser. Syftet med.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Nytt ekonomisystem i Malmö stad
Kapitel 15 Budgeten.
Raindance Region Skåne 2 installationer 25 ramföretag Ca Användare beställare 400 – 600 samtida användare Ca ordrar/dag levfakturor.
Återblick. Vad är en databas? ”En samling information som är organiserad på ett sådant sätt att det är lätt att söka efter och hämta enskilda bitar information”
Projektledare Agneta Sjöfors
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
Anpassning av den ekonomiska hanteringen och anpassning mot e- handel.
Upphandling i Skövde kommun Upphandlingsverksamhet Central upphandlingsenhet Varor, tjänster och driftentreprenader exkl. bygg- och anläggningsentreprenader.
Införande av DEP – Device Enrollment Program På Svenska: ERP (Enhetsregistreringsprogram) Införande av DEP – Device Enrollment Program På Svenska: ERP.
Öppen frågestund Den 29 mars 2017.
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Kommunalförbundet Fjärde storstadsregionen
En digital inköpsprocess
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Inköp och upphandling på UF intra. kth
Inköpsanalys – att nå inköpsmognad
Välkommen Utbildning Winst för beställare
MER PANG FÖR PENGARNA! SOI – MITT 2018.
Stöd till precisering av avrop från Ramavtalet ”bokning och bidrag”
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Kort Proceedo presentation Administratörsmöte 2013-10-07

Proceedo Krav från statsmakten Fördelar Ska införas från årsskiftet MAH får minskat anslag på 1,5 mkr Fördelar Avtalstrohet Enkelt att jämföra – lägre priser Koppling till avtal Vet om i förväg vart pengarna ska tas Miljövinster

Proceedo Teknisk utveckling Fler plattformar (Expl, FireFox, Safari) Framtida appar

Proceedo Manuell beställning

Proceedo Fördelar för beställare Lättare beställningsarbete Köpa från flera leverantörer samtidigt. Bättre överblick över inköp Bättre information om vilka avtal som finns Prisjämförelse etc Automatkontering på kontot (styrs av leverantörens katalog)

Proceedo Fördelar för attestant/Budgetansvarig Godkännande vid beställning – större direktpåverkan. Större avtalstrohet ger lägre priser framöver.

Proceedo I systemet kommer det att finnas: Upphandlade varor och tjänster Söks via avtal eller Fritext Inlagda kataloger, koppling till leverantörens webportal eller fritext-formulär Vi börjar med de större leverantörerna – sedan utökas listan Enstaka leverantörer kommer det ske en manuell hantering för (osäkert om beställningsmöjligheter)

Proceedo I systemet kommer det att finnas: Utländska fakturor Både de enskilda fakturorna och de utländska hanteras med efterattest. Möjlighet att ha abbonemangsfakturor – till exempel mobiltelefoner

Beställning http://www4.lu.se/html/intakt_ins/Bestallning.htm

Beställning

Beställning

Godkännande

Godkännande Via e-post

Godkännande

Kvittens http://www4.lu.se/html/intakt_ins/leveranskvittens.htm

Proceedo Vad händer? Systemet sätts nu upp – konfigureras Grupper skapas – styr vad man får göra och se Bygger upp attestkedja – belopp styr – överskriden tid försvinner –attest flyttas uppåt i kedjan Översyn av användare – beställare kontra sakgranskare Översyn av hur GVs inköpssamordning

Proceedo Vad händer? Utbildning planeras till början av december inköpshandbok skapas Ekonomi/fakturastöd anpassas till de nya förutsättningarna Hemsida/Lathund

Proceedo Beställare Sakgransk

Proceedo Beställare Sakgransk

Proceedo Vad händer? Systemet startar den 20 januari 2014