Kundenkät Miljö-,bygg- och räddningsförvaltningen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012   Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter.
Advertisements

Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Patientenkät sommaren -13
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
”Vården kände sig drabbad av mig och jag kände mig drabbad av vården”
Enkät om arbetshälsa 2011 Helsingin yliopisto
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Kund: Akademikerförbundet SSR Kontakt: Stina Andersson/Linus Isaksson
UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
BILD 1-20 Idag Varför ska barn komma till tals? Kaffe Vad behövs? (Vilka förutsättningar?) Hur kan det gå till? Barnperspektiv och barnets eget.
Det industriella genombrottet
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Kommun - Vara (1470), Kommun - Skara (1495), Kommun - Lidköping (1494), Kommun - Grästorp (1444), Kommun - Essunga (1445) 41 respondenter.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Alumnienkät, Bakgrund Lärarkonventets initiativ Gjort en gång tidigare 25 lärosäten deltog denna gång Frågorna något justerade till denna.
Resultat Tolkcentralens brukarenkäten 2011 Under hösten 2011 genomförde vi på Tolkcentralen en brukarenkät. Enkäten skickades ut till registrerade brukare.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
RAPPORT INSTÄLLNING TILL FÖRDELNING AV AKTIVITETSYTOR JUNI 2013 Datum: 14 juni, 2013 Kicki Molin Tel:
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Föräldrar enkäten Här är resultatet av föräldrar enkäten om fritidshemmet Rubninen`s verksamhet. Den bygger på 38 inlämnade enkäter.
Ljusdal.se Arbete med Plan mot kränkande behandling för Enkät genomfördes i december Svarsfrekvensen var 53% av eleverna. Av hela Slottegymnasiets.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Bygg- och miljökontoret Ånge Kommun
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Årsrapport Vad har vi gjort? Utveckling och perspektiv på Våga Visas metod. Goda exempel från utvärderingen.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Föräldramöte 2013.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2009 April 2009 Project #:
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Datastrukturer och algoritmer VT © Anders Broberg, Ulrika Hägglund, Lena Kallin Westin, 2003 Bredden-först exempel ABCD EFGH IJKL MNOP = Obesökt.
Trivselsundersökning 2014 Brukarundersökning höst 2014 (utdrag) Skolor som blev kontaktade Alla 882 trivselskolorna som var aktiva hösten Besvarde.
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
Nationell NKI-undersökning Jobs and Society NyföretagarCentrumKundnöjdhet 2009 Fakta om undersökningen Målgrupp Personer som var på rådgivning hos.
Hemtjänst.
Länsstyrelsegemensam brukarundersökning Företagsstöd inom landsbygdsprogrammet Undersökningen har genomförts av Statisticon AB på uppdrag av nio länsstyrelser.
Yoghurtförpackning!.
Undersökningen utfördes sommaren/hösten 2008 vid två stormarknader, den ena i Eskilstuna och den andra i Nacka utanför Stockholm. 100.
Hur lätt är det att nå oss per telefon? 0=absolut inte 10=ja, absolut.
Uppföljning av avdelningarnas uppdrag 2011 Ordförandekonferens Polstjärnan 23 – 24 november 2011 Torbjörn Carlsson, utredare.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Vad är hälsa? MÅ BRA MÅ DÅLIGT Verklig ohälsa Upplevd hälsa AVSAKNAD
Synpunkter, klagomål och beröm
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
10/3/2015 Föräldraenkäten 2015 Förskola Änglagård-tigrarna.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
10/11/2015 Föräldraenkäten 2015 Förskola Änglagård- krokodilen.
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Resultat nationella brukarundersökningen 2017
Kontaktcenter Stockholm Brukarundersökning 2009
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2018
Interreg eTeam Personalens upplevelse av digitalisering och ny teknik
Förskoleenkäter Fristående förskolor.
Presentationens avskrift:

Kundenkät Miljö-,bygg- och räddningsförvaltningen 2011 års beslut

Fakta Enkäten skickades ut till verksamheter och privatpersoner som fått beslut av förvaltningen Svarsfrekvensen ca 49 %, ca 170 svar En del svar som kommit in har fått beslut från fler än en avdelning, exempelvis bygganmälan och avloppsanmälan Över 90% nöjdhet

Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Hur kom du i kontakt med Miljö-, bygg- och räddningsförvaltningen? Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Räddningstjänstärende (ex brandfarlig vara) Byggärende Eget initiativ 33 9 87 Kommunen tog kontakt med mig 25 2

Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Kontakten som togs var som: Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Räddningstjänstärende (ex brandfarlig vara) Byggärende Privatperson 41 3 72 Representant för företag eller liknande 14 7 15

Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Första kontakten togs via Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Räddningstjänstärende (ex brandfarlig vara) Byggärende Skrivelse 19 1 8 Besök 5 Telefon 27 3 54 E-post 2

Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Var det lätt att nå rätt person på kontoret? Miljö- och hälsoskyddsärende (ex avlopp, värmepump) Räddningstjänstärende (ex brandfarlig vara) Byggärende Ja 51 9 81 Nej 2 5

Mitt ärende gällde

Miljö-, bygg- och räddningsnämnden förekommer emellanåt i massmedia Miljö-, bygg- och räddningsnämnden förekommer emellanåt i massmedia. Hur upplever du denna uppmärksamhet? Alla hade inte svarat på denna fråga. En del svarade att de inte påverkades alls av uppmärksamheten i tidningar. Var ointressant.

Hur upplevde du följande? Positivt Negativt Totalt Bemötande 96% (95%) 4% (5%) 172 Personalens kunskaper 96% (93%) 4% (7%) Hanteringen av ärendet 92% (92%) 8% (7%) 171 Stöd och hjälp 94% (86%) 6% (14%) 162 Handläggningstiden 95% (87%) 5% (12%) 165 Jfr med 2008 års beslut inom parantes