Mariebad Kundundersökning. Intervjupersonerna •252 intervjuer under maj-juni •53% kvinnor, 47% män •77% från Åland, 17% fasta Finland, 4% Sverige, 2%

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Enkät kursslut chef ,5%
Rätt jobb eller jobb snabbt? AEA:s opinionsundersökning 2013.
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Arbetsförmedlingens insatser för dem som deltagit i programmet arbetslivsintroduktion Siri Persson Avdelningen Rehabilitering till arbete, Strategienheten.
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Samtidigt som många hem i världen har förstörts, som här i staden Homs i Syrien…
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Mora Särskilt boende.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning dagverksamhet 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Mariebad Kundundersökning

Intervjupersonerna •252 intervjuer under maj-juni •53% kvinnor, 47% män •77% från Åland, 17% fasta Finland, 4% Sverige, 2% övriga världen

De intervjuades besöksfrekvens per månad

Nöjdkundindex: 74 Ett mycket bra betyg!

Andelen svarande efter betyg

Medelbetyg för de olika områdena i undersökningen

Öppettider: 73% nöjda

Priser: 49 % nöjda

Kvinnor gav lägre betyg än män åt duschutrymmen och ångbastu

Skillnader för åldersgrupperna

Turister mer nöjda med omklädningsrum, duschutrymmen och hygiennivå

Skillnader i betyg för besöksfrekvens

Förbättringsförslag och kommentarer •Flest synpunkter på duscharna och duschutrymmet •Trivselreglerna väcker diskussion, men flertalet bland dem som kommenterat är positiva Delade åsikter om badshortsförbudet •Även omklädningsrummet, skåpen och behovet av insynsskydd har fått många kommentarer •Öppettiderna: Längre öppet på veckoslut, tidigare på måndagar •Fler synliga badvakter, ökad övervakning •Fler aktiviteter i äventyrsdelen •Ökad anpassning till handikappade och äldre, t ex halkskydd, handtag, sittplatser •Olika syn på bastun •Synpunkterna på städningen gäller främst dusch- och omklädningsrummen

Mariebad får även mycket beröm •”En mycket bra anläggning!” •”Fantastiskt läge!” •”Bra öppettider!” •”Vad mer kan man vänta sig på Åland?” •”Man ser att personalen städar hela tiden.” •”Priset är rimligt.” •”Vår dag på Mariebad är min och min systers favoritdag i veckan!” •”Jag kommer hit så ofta jag kan, och det skulle jag ju inte göra om jag inte tyckte det var bra.”

Rapporten kommer att finnas på ÅSUBs hemsida