PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, 2013
KORT OM DIBS • kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag
EHANDELN I SVERIGE 70 miljarder minst
E-HANDELN I SVERIGE RESEMARKNADEN ÄR STÖRST
TREND I EUROPA SEDAN FLERA ÅR KONSUMENTERNA HANDLAR ALLT OFTARE
KONSUMENTERNA ÄR FORTSATT OPTIMISTISKA KONSUMENTERNA TROR ATT DE ÖKAR SIN E-HANDEL NÄSTA ÅR Svenskar, finnar och polacker är mest optimistiska
EUROPEISKA KONSUMENTER VILL FÖRENKLA VARDAGEN DRIVKRAFTER FÖR E-HANDEL
VAD SKA MAN TÄNKA PÅ? •Hobby eller på riktigt? •Räkna •Bygg framtidssäkert •Skapa trygghet för dina kunder •Tillgänglighet
ANLEDNING ATT AVBRYTA ETT KÖP RÄTT BETALSÄTT ÄR VIKTIGT FÖR ATT INTE FÖRLORA SÄLJTILLFÄLLEN
BETALNINGAR I SVERIGE TRE STORA BETALSÄTT
TRENDER •Mulitkanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort
MULTIKANAL
ONLY THE BEGINNING
ALLT FLER KONSUMENTER HANDLAR I MOBIL SMARTA MOBILER OCH SURFPLATTOR ÄR VIKTIGA KANALER
TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort
TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort
VAD HÄNDER KRING MOBILA BETALSÄTT?
HUR VILL VI BETALA?
TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort
+ 130 % LAGRAT KORTNUMMER
PRENUMERATION Enklare att ta betalt när beloppet kan dras automatiskt Ökad konvertering när kunden kan genomföra köpet enkelt Skapar lojalitet
TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort
FÖR MER INFORMATION Per Ahlbom Partneransvarig Mail: Phone: Läs DIBS blogg:
FRÅGOR?