PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, 2013. KORT OM DIBS •15 000 kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Demonstration Klicka på första bilden och sedan bildspel så går bildspelet automatiskt. Avsluta med esc.
Advertisements

E-handelsidentiteter ökar konverteringsgraden – En studie utförd av HUI Research på uppdrag av.SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur) © 2011 HUI RESEARCH.
Geografi Henrik Carlsson.
Svenska Volkswagen Finans
Allmänheten om inköp av hjälp till hemmet T Målaremästarna:Tina Thorsell Synovate Temo: Arne Modig Datum:
Västerhejde Fiber Nu är det på riktigt
1 Arbetsmarknadens utveckling i Skåne med särskilt fokus på Öresundspendlingen Anders Axelsson Näringsliv Skåne Örestat III Malmö 4 april 2014.
1. Varför finns det pengar?
Varför är det viktigt att mäta?
~ Den första mobiltelefonen ~
Bensinpris God dag, Jag har hört, Att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek 17,00.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå. BANK OCH FINANS Verksamhet Lämnar gratis och oberoende information och vägledning till konsumenter Kontakt via telefon,
Foto; Kjell-Åke Fredriksson, Naturskyddsföreningen Hornuggla
Föreläsare: Per Sahlin
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Handeln och besöksnäringen går hand i hand Visit Västernorrland Turismforum 6 oktober 2011 Yvonne Ingman, vice vd.
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Hur länge har vi haft vi regler?
Del 2 av Nya betalningskanaler PayEx
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
WyWallet Betala mobilt.
Nya betalningskanaler
Om bildspelet Detta bildspel är tänkt som ett bibliotek att plocka bilder ur. Om bildspelet ska användas av personer på bank är det viktigt.
Våra barns skolmiljö: Omfattar allt ifrån trafikmiljö till miljön i klassrummen. Det kan gälla alltifrån övergångsställen till hur stora elevgrupperna.
Webben genererar nya beteenden och möjligheter  Peter Hellman 
Levnadsvillkor och resursfördelning
Hej! Det här är Värmland. Det här är också Värmland.
DISCO!!!!!!!!!!! Fredagen den 20/5 i Folkets Hus
ATT VARA KONSUMENT. SANT ELLERFALSKT? En butik får höja priset hur mycket de vill.
Miljarder möjligheter på en plats!
till en presentation av System och lösningar med RFID
En bransch med många ansikten….
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Work IT smarter – Produktivitet inom Lantmännen
Eller, kan jag använda 1177.se i mitt dagliga jobb?
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
VAD KOSTAR DET AVGIFTSFRIA LÅNET?
Betalalternativ - Glöm inte kassan!.
NetJobs Group AB (publ) Vision och strategi Finansiell plan och finansiella mål 2013.
Behövs det pengar? Byteshandel.
Ett tema om befolkningen i världen
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Ränta och inflation Företagen Konsumenter Ränta
Linköpings universitet
Externredovisning Vi fortsätter där vi slutade sist…
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
App vs webb Andreas Sjöström. © Sogeti Andreas Sjöström Sogeti App Center New Technology Leadership Award 2011 Topp 10 utvecklare i Sverige 2010 (IDG)
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till församlingarna.
© 2012 Om bildspelet Detta bildspel är tänkt som ett bibliotek att plocka bilder ur. Det är viktigt att du målgruppsanpassar bilderna och talarmanus innan.
Homestyling och Flytta på köpet Magasinera är nu enkelt och prisvärt.
Hinduism  Åk 6 1.
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Webben genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman maj 2013.
Voxpop.
Anslutningspris för fiber till villa
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Frågesport om funktionshinder
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Webben o Mobilen genererar nya beteenden och möjligheter Peter Hellman
Företagare om momsinbetalningar T Svenskt Näringsliv: Anders Ydstedt Temo AB: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Block 4&5 – Finansiella instrument derivat allmänt och terminer Finansiella instrument, kapitalmarknad och kapitalförvaltning Göran Nirdén och Jonas.
Skriv ut med Princh.
Lagarna inom handel Kap. 13.
Svenskar med funktionsnedsättning och internet
Presentationens avskrift:

PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, 2013

KORT OM DIBS • kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag

EHANDELN I SVERIGE 70 miljarder minst

E-HANDELN I SVERIGE RESEMARKNADEN ÄR STÖRST

TREND I EUROPA SEDAN FLERA ÅR KONSUMENTERNA HANDLAR ALLT OFTARE

KONSUMENTERNA ÄR FORTSATT OPTIMISTISKA KONSUMENTERNA TROR ATT DE ÖKAR SIN E-HANDEL NÄSTA ÅR Svenskar, finnar och polacker är mest optimistiska

EUROPEISKA KONSUMENTER VILL FÖRENKLA VARDAGEN DRIVKRAFTER FÖR E-HANDEL

VAD SKA MAN TÄNKA PÅ? •Hobby eller på riktigt? •Räkna •Bygg framtidssäkert •Skapa trygghet för dina kunder •Tillgänglighet

ANLEDNING ATT AVBRYTA ETT KÖP RÄTT BETALSÄTT ÄR VIKTIGT FÖR ATT INTE FÖRLORA SÄLJTILLFÄLLEN

BETALNINGAR I SVERIGE TRE STORA BETALSÄTT

TRENDER •Mulitkanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort

MULTIKANAL

ONLY THE BEGINNING

ALLT FLER KONSUMENTER HANDLAR I MOBIL SMARTA MOBILER OCH SURFPLATTOR ÄR VIKTIGA KANALER

TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort

TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort

VAD HÄNDER KRING MOBILA BETALSÄTT?

HUR VILL VI BETALA?

TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort

+ 130 % LAGRAT KORTNUMMER

PRENUMERATION  Enklare att ta betalt när beloppet kan dras automatiskt  Ökad konvertering när kunden kan genomföra köpet enkelt  Skapar lojalitet

TRENDER •Multikanal •Responsivt •Mobila betalsätt •Lagrat Kort

FÖR MER INFORMATION Per Ahlbom Partneransvarig Mail: Phone: Läs DIBS blogg:

FRÅGOR?