EKörkort, omfattning Publika e-tjänster för följande ansökningar och intyg inom verksamhetskod 251 Ansökan om körkortstillstånd och hälsodeklaration (inom.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

En presentation av ett unikt system
Behörighetsadministration, Ladokprodukter
Varför är det viktigt att mäta?
Kapitaltäckningsrapporten Parallellrapportering
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Kommunikationslösning för licensansökningar
Projekt KiLEN = Kommunernas Inrapportering till Länsstyrelsen Bakgrund: •Riksdagsbeslut 30 maj 2006 •Ändringen av Socialtjänstlagen från 1 juli 2006 •Kommunernas.
Skicka Svefaktura till Stockholms stad
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Videokonsultation med medborgare
Distanshandel med vidimerad kopia på id-handling
Introduktionskurs för användare Del 3
eKörkort Genomförandegrupper 22 maj 2007
TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby
Drift av Platina 24-timmarsuppdraget driftas idag av IT Centralt inom
Mina vårdkontakter MVK är en formulärbaserad tjänst som kan användas för rutinärenden som av/ombokning av tid eller receptförnyelse eller som komplement.
Programmet för affärsutvecklingscheckar -Internationalisering 23 maj 2013 Sophia Litsne Regionutvecklingssekretariatet.
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
Privata och publika moln Kund X Anders Brännfors
Sven-Håkan Olsson ny_aerendehantering_v1.ppt
Robert Larsson IT-chef Riksidrottsförbundet Bosön 17 februari 2009.
Varför vänta! Dra nytta av nya funktioner i Maximo
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Systemadministration och checklistor 21-22/ Ulf Hjelm Nyps utbildning- Projektmedel.
SITHS anslutningsprocess
- digital avverkningsanmälan
24-TIMMARSUPPDRAGET ”Informationspaket” Brev till genomförandegrupper Brev till användarna Faktablad Webbinfo, andra texter.
Att lyckas med produktionssättning av Ladok3
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 11 Systemadministration och checklistor 12/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Företagsstöd.
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
IT-chef Riksidrottsförbundet & SISU Idrottsutbildarna
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
Kommuner i samverkan – Anna projektet
En säker e-tjänst till vården
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Nytt IT-stöd för medlemsregister och hemsidor
Välkommen till utbildning i Mina vårdkontakter!. Dagens program  Presentation av Mina vårdkontakter  Genomgång av patient- och vårdgivarsidan  Övningar.
Lärarlegitimation - en resa Handläggningstider Yrkesämnen Kompletterande behörighet Delredovisning till regeringen 1/1- 30/
Mina Aktiviteter Administration av kurser och aktiviteter.
P R I S M A. ECM FormasFAS Portal VR Prisma integrationsöversikt Portal Ansöknings- portal Platina Agresso … Integrationsmodul.
BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX.
Projektet handläggarstöd för Fiskutsättningar (FISKUT)
Idrottslyftsansökan i IdrottOnline. Idrottslyftet Idrottslyftet är en satsning på barn- och ungdomsidrott Idrottslyftets medel ska användas till insatser.
KANDIDATUPPSATS VT16 Kursansvarig: Linda Wänström 1.
BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX BILDSVEP VAD INGÅR I EN BYGGLOVSANSÖKAN BÖRJAR STRAX (VISS SKILLNAD MELLAN SKÄRMKOPIA OCH AKTUELL.
Statistik. PDF-fil Excel-fil Omvänt ärendeflöde Mvk rollen Vårdgivare ger behörighet att kontakta patienterna via Mina vårdkontakter, utan.
Lathund Ladoksupport.
Utveckling av Skogsstyrelsens e-tjänster
Min ansökan. Ansökan . ..
Min ansökan. Ansökan om utbetalning
Beslut att fatta under/efter Q1 2017:
Öppen frågestund 21 juni 2017 Adobe Connect.
Cosmic R8.1 i primärvården
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Nya ärendetyper på Mina sidor - Gemensam inlämningsfunktion
Tillväxtverkets mellanarkiv
Utrullning av Nyps november.
Praktikplatsen.se Demo - Företag • • SKAPAD AV
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Hur registrerar jag mig på vår partnerportal
E-identitet för offentlig sektor, Efos
Om du vill ändra kalenderns utseende kan du använda en ny designmall.
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
Artvise Kundtjänst Helpdesk Mobile Portalen för interna användare.
Logga in på din Nacka-sida. Sök på Varbi i sökrutan
Åtgärdswebb Miljömål Nobelmötet 6 december 2018.
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Presentationens avskrift:

eKörkort, omfattning Publika e-tjänster för följande ansökningar och intyg inom verksamhetskod 251 Ansökan om körkortstillstånd och hälsodeklaration (inom grupp 1 A, A1, B, BE och traktor) Intyg om synprövning Ansökan om godkännande som handledare Intyg om genomförd introduktionsutbildning Tillgängliga via Internet utan inloggning,”Mina sidor” eller ”trafikskole- och optikerportal”            

eKörkort, omfattning Internt IT-system för körkort och handledarskap inom verksamhetskod 251 Informationsutbyte med publika e-tjänster. T.ex. eFormulär skickas in till IT-systemet, on-line frågor t.ex. registertecknare etc. . Handläggningsstöd med automatiskt klassning och diarieföring m.m. för automatiskt ”bedömt gröna” ärenden Informationsutbyte med Vägverkets vägtrafikregister, t.ex. hämtning och av registeruppgifter och lämning av beslut Informationsutbyte med Skatteverkets folkbokföringsregister

eKörkort, avgränsningar Följande ingår inte i eKörkort. Dessa ingår inom verksamhetskoden 251 : ”Ansökan om körkortstillstånd (inom grupp 2 och 3 C, CE, D, DE)” ”Ansökningar om utbyte av utländska körkort” ”Ansökningar om förlängning av högre behörigheter” ”Dispenser”

eKörkort, information 24-timmarsuppdragets offentliga sida: www.lst/24t Publika e-tjänster, testmiljö TietoEnator: http://shstest.infraservice.tietoenator.com/ Projektplatsen: www.projektplatsen.se Infoservern http://www.intra.lst.se/ Följa projektet via minnesanteckningar

eKörkort, tidplan

eKörkort, utbildningsplan Automatiskt bedömt ”gröna” ärenden (via Internet) - Pilotinförande testapplikation september/oktober - 1 alternativt 2 länsstyrelser - Projektdeltagarna utbildas - Utrullning samtliga län oktober/november - Utbildning av minst 2 per län oktober =>superanvändare Manuellt bedömt ”gröna” ärenden november/december - Test november (projektlänen) - Utrullning samtliga län december - Utbildning av ytterligare minst 2 per län december ”Röda” ärenden, 1:a utvecklingsfas, start januari 2007

Beroenden Innan specifikationsfasen av eVäktare, utvecklingsfas 2 - etapp 2 kan påbörjas behöver följande förutsättningar och beroende analyseras och redas ut: 1. Migrering av eVäktare till ePlattformen 2. ePlattform: Vilka delfunktioner i ePlattformen ska användas så att återanvändning av redan utvecklade lösningar kan uppnås och hur delfunktionerna behöver anpassas. 3. Infratjänstplattform. Vilka användningsfall/funktioner inte har specificerats/under konstruktion och behöver tas fram. Avser främst integration. 4. eKörkort. Vilka användningsfall/funktioner inte har specificerats/under konstruktion och behöver tas fram. T.ex. Mottagning av eFormulär, integration med SHS, automatiskt bedömt ”grönt” ärende”

Etapp 2 Etapp 2 Exempel på förutsättningar och beroenden till andra eProjekt: Funktioner i ePlattform som ska anpassas till eVäktare. A) Förutsätter att eVäktare har migrerats till ePlattformen. 1. Manuellt skapa handling 2. Manuell diarieföring av ärendet 3. Bevakningsdatum 3. Mallar Funktioner i eKörkort som ska anpassas till eVäktare Förutsätter konstruktion/leveransgodkännande av funktioner i eKörkort. 1.    Automatisk diarieföring av ärendet 1.    Automatisk diarieföring handling 2.    SHS/ePlatttform adaptar mot externa system Funktioner i eStiftelser och som ska anpassas till eVäktare 1. Integration Agresson. Kontroll betalning inkommit

Etapp 2 Exempel på användningsfall som ska specificeras : Online-frågor från bevakningsföretagsportalen: 1. Registertecknare 2. Kontroll av godkänd personal. Finns personnummer tidigare? 3. Ärendestatus 4. Lista över egen personal 5. Automatiskt bedömt ”grönt ärende” exklusive SÄPO 6. Uppgifter om bevakningsföretaget återspeglas i e-Formuläret/portalen 7. Uppgifter om företrädare för företaget återspeglas i eFormuläret/portalen 8. Uppgifter om ansökan/personen för över till eVäktare med automatik 9. Kontroll registertecknare certifikat rätt att underteckna

Tidplan

eVäktare, utbildningsplan ePlattform och automatiskt bedömt ”gröna” ärenden - - Utrullning samtliga län oktober/november - Utbildning samtliga län Manuellt bedömt ”gröna” november/december - Utrullning samtliga län december