Torsdagen den 27 februari Nya märkliga turer i Kullavägsfrågan. Visste Du * att Stadsbyggnadskontorets rapport ger en osann bild av vårt alternativ? *

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kraft och rörelse.
Advertisements

Det första du bör göra är att rita horisonten
Frågor som vi brottats med
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor
Talföljder formler och summor
Tryck I en bomb använder man sig av tryck-kraft för att skapa förstörelse. Nu kommer förklaringen på vad tryck är. Tryck är en kraft – tryckkraft. Tryck.
Nivåanpassad träning För att inkludera alla
Bensinpris God dag, Jag har hört, Att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek 17,00.
Samhällsutvecklingsrapport
Lync kommer till alla Beslut i Koncernledningen
Information Informera genom besök på kommunala enheter m m samt info via mail till företag, konsulter m fl. Gör en utskickslista med noteringar om mottagarbekräftelser.
_______________ _____ ____________ __________
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Nya balkonger BRF Dragonen 2015 Före Efter
Rapport skolvägsundersökning Ekängskolan
Så gör du.  Namn  Arbetsplats/Yrke  Fritidsintresse   En bra bok/film 5 SNABBA Kaffe – The Bil –
Svartes framtid? Informationsmöte Svarteskolan.
Ortsutveckling i Hälleforsnäs
Kartografi.
Fotoalbum med bilder från vårt lägenhet i Park Avenue, Peking 2011/2012.
Nytt golv av finaste furu
Bygg upp en stark ekonomi
Förintelsen.
Möjligheten att röra sig i grannskapet
Rörelse Kapitel 7.
Luncha och lär! Tempussystemet.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Affärssystem som en aktör Linda Askenäs Linköpings universitet.
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Trafiksäkerhetsarbete Gotlands Kommun Kommunens visioner och mål Prioriterade områden Trafiknätsanalyser Vad har kommunen gjort ? Vad vill kommunen göra.
Diskussionspunkter Allmänt Viktigt att se vad som finns i landskapet runt IS-biotoperna, och vilken historia/kontinuitet själva IS-biotopen och omgivande.
Demokrati och hur Sverige styrs
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor. Här följer nu några regler från oss karlar.
Minnena kommer så ofta till mig nu är allt borta jag fattar det ej.
Stockholmsbörsen under mer än 50 år Årlig procentuell kursutveckling
Humleinfo Februari 2010 Vad händer betr. Rep. och underhåll? Värmepumpen Är du tveksam om hur denna skall underhållas, kontakta Kristofer i nr 121 eller.
TYNNINGÖ FÖP VA-FRÅGAN  Vart är vi idag? VA-frågan är en direkt följd av hur många som kommer förväntas bo på Tynningö i framtiden. Därför.
Västsverige (regionalt) Göteborg (lokalt)
Miljökonsekvensbeskrivning (MKB)
Berättelser Sommarforum 2012  Årets tema på Sommarforum skall ju vara att vi får delge varandra lite om vad man har lyckats bra med i sin verksamhet.
Förslag till Cykelstrategi för Kalmar län
Out of home Pirjo Svedberg MMS. Bakgrund Panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans hem. För att.
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
Partisekreterare Tomas Tobé Sverigedagen den 7 mars 2015.
Projektet Väsby Entré PROJEKTET VÄSBY ENTRÉ UPPSÖKANDE DIALOG När? Onsdagen den 15 november 2011 Var? Väsby Centrum & Vilundaparken.
= Passning eller skott = Löpning utan boll = Driver boll
Val av transport till resmålet.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
1 Kommentar till: Promemoria med förslag till ökad organisatorisk frihet för statliga universitet och högskolor, m.m. U2010/222/UH av Professor Peter Lohmander.
Logikprogrammering 21/10 Binära träd
Att dubblera kollektivtrafiken till 2020– går det? Kollektivtrafikens omfattning BUSS TOTALT T-BANA SPÅRVÄG tåg.
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
Grunder i att läsa och använda kartan
Välkommen! Stormöte 22 oktober 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Rörelse Kapitel 7.
Teknikprojekt - mopedväg Gjord av Linda Forslen Lindström Linda Gustafsson Ellinor Gustavsson.
Hur tillgängligt boende kan begränsa välfärdskostnaderna Leif Wikman Luleå.
För att inkludera alla Ljusdal IF
En kul tävling för alla som vill spara energi av bara farten E SK En snabb väg mot lägre energiförbrukning.
Varmt välkomna till Vandrarringens Friluftsdygn Vandrarringen Friluftsdygn Vt Vandring och bestigning av Västmanlands högsta berg.
Motivationen att lära sig svenska
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Big ben.
Välkomna till musiken! Lyssna på programmet om ramsor
VÄLKOMMEN. Synpunkter från möte med ÖTV 6/2 Bra idé, men fel placering. Bra föreningsform Snygg arkitektur ”Fel” arkitektur; borde vara mer av röda.
Det är aldrig roligt att spara Genom att ta tag i problemen skapar vi en bättre framtid!
Nödvändigt verktyg för kommunens hantering av elever.
Näringslivslunch 8 november.
Bakgrund FUD-uppdrag om motsättningar mellan prognosstyrd respektive målstyrd planering. Finansierat av Trafikverket Genomfört av Trivector Traffic och.
Presentationens avskrift:

Torsdagen den 27 februari Nya märkliga turer i Kullavägsfrågan. Visste Du * att Stadsbyggnadskontorets rapport ger en osann bild av vårt alternativ? * att Stadsbyggnadskontoret räknat samman svaren på ett vilseledande sätt? * att frågan om "Nya Kullavägen" ingalunda är avgjord? Vi reder ut de besynnerliga turerna i Kullavägsfrågan. Stadsgata med nytt bostadsområde på grönområdet (det s.k. vägreservatet) Vi visar nya hugskott som konsulter tagit fram på Stadsbyggnadskontorets uppdrag. Stadsbyggnadskontoret hävdar att om man bygger "Nya Kullavägen" som en stadsgata med husen intill gatan leder det till mycket lite trafik. Om det stämmer, så har Stadsbyggnadskontoret bevisat, att det inte är något problem på Ringstorpsvägen. Vi vet ju att det inte är sant. Det är alldeles för mycket trafik på Ringstorpsvägen och talet om "Nya Kullavägen" som en stadsgata är bara ett sätt att försöka vilseleda oss. Om "Nya Kullavägen" byggs, innebär det en prioritering av biltrafik före kollektivtrafik och det kan innebära kraftigt ökad trafik i förlängningen också på Lägervägen och andra gator. Hur vill du att grönområdet skall utformas, så det blir bra för och används av boende på Västra Berga och Ringstorp? Vi utlyser en idétävling. Idéskisser kan visas i möteslokalen se nedan. Läget är mycket besvärligt, men tillsammans kan vi lyckas åstadkomma en god boendemiljö. Kampen gäller både vår demokrati och vår miljö. Kom till stormöte i Ringstorpsskolans matsal Torsdagen 27 februari kl Aktion Alternativ till "Nya Kullavägen" tel. Rolf Andersson , Lars Asp , Stig Broqvist , Sven Broqvist , Rose-Marie Olsson hemsida: Torsdagen den 27 februari Nya märkliga turer i Kullavägsfrågan. Visste Du * att Stadsbyggnadskontorets rapport ger en osann bild av vårt alternativ? * att Stadsbyggnadskontoret räknat samman svaren på ett vilseledande sätt? * att frågan om "Nya Kullavägen" ingalunda är avgjord? Vi reder ut de besynnerliga turerna i Kullavägsfrågan. Stadsgata med nytt bostadsområde på grönområdet (det s.k. vägreservatet) Vi visar nya hugskott som konsulter tagit fram på Stadsbyggnadskontorets uppdrag. Stadsbyggnadskontoret hävdar att om man bygger "Nya Kullavägen" som en stadsgata med husen intill gatan leder det till mycket lite trafik. Om det stämmer, så har Stadsbyggnadskontoret bevisat, att det inte är något problem på Ringstorpsvägen. Vi vet ju att det inte är sant. Det är alldeles för mycket trafik på Ringstorpsvägen och talet om "Nya Kullavägen" som en stadsgata är bara ett sätt att försöka vilseleda oss. Om "Nya Kullavägen" byggs, innebär det en prioritering av biltrafik före kollektivtrafik och det kan innebära kraftigt ökad trafik i förlängningen också på Lägervägen och andra gator. Hur vill du att grönområdet skall utformas, så det blir bra för och används av boende på Västra Berga och Ringstorp? Vi utlyser en idétävling. Idéskisser kan visas i möteslokalen se nedan. Läget är mycket besvärligt, men tillsammans kan vi lyckas åstadkomma en god boendemiljö. Kampen gäller både vår demokrati och vår miljö. Kom till stormöte i Ringstorpsskolans matsal Torsdagen 27 februari kl Aktion Alternativ till "Nya Kullavägen" tel. Rolf Andersson , Lars Asp , Stig Broqvist , Sven Broqvist , Rose-Marie Olsson hemsida:

Vårt alternativ i korthet: Tillfälliga åtgärder på kort sikt: Innan man har en fungerande anslutning till väg 111, som hindrar genomfart, behövs en tillfällig lösning så man utan trafikfara kommer ut på väg 111, t.ex. trafikljus. Det behövs också något som motverkar genomfart t.ex. flera farthinder längs nuvarande Kullavägen/Ringstorpsvägen av den typ som finns mitt på Mariehällsvägen. Permanenta åtgärder: Anslutningen till väg 111 : Läget skall vara längre åt sydost, d.v.s. närmare järnvägen än Stadsbyggnads- kontorets förslag. Anslutning som vid Bergavägens anslutning till E4, ev. bara en bro för att spara pengar i stället för rondell, dämpar farten mer än Stadsbyggnadskontorets förslag. Anslutningsvägen skall gå parallellt med väg 111 till gamla Kullavägen. Därigenom blir genomfartstrafiken nästan noll. Bergavägen: En tunnel för bilar och bussar måste byggas under järnvägen rakt i Bergavägen förlängning. Därigenom kan man ha betydligt bättre kollektivtrafik. Stadsbussar från Mariastaden via Maria pågatågsstation och vidare söderut. Regionbussar från centrum via Maria pågatågsstation till väg 111 norrut. Därför behövs en bussgata från Maria pågatågsstation till anslutningen till väg 111 helst öster om Gyhultskogen. Man bör inte bygga bostäder närmast gatan på Maria Stationsgata. Den måste innehålla både cykelbanor, bussfiler och separat utrymme för att kunna bygga snabbspårvagn till Höganäs. "Nya Kullavägen " "Nya Kullavägen" byggs inte utan man behåller grönområde. Hur grönområdet skall utformas måste de boende få avgöra i en idétävling. Rätt utformat och skött skulle grönområdet mellan Ringstorp och Västra Berga kunna användas lika mycket som t.ex. Viskängen. Minskad trafik Man måste ordna så det finns affärer, fritidsgårdar, datastugor och annan service i tillräcklig omfattning för att minska behovet av trafik. Aktion Alternativ till "Nya Kullavägen". (kontakt se andra sidan) Vårt alternativ i korthet: Tillfälliga åtgärder på kort sikt: Innan man har en fungerande anslutning till väg 111, som hindrar genomfart, behövs en tillfällig lösning så man utan trafikfara kommer ut på väg 111, t.ex. trafikljus. Det behövs också något som motverkar genomfart t.ex. flera farthinder längs nuvarande Kullavägen/Ringstorpsvägen av den typ som finns mitt på Mariehällsvägen. Permanenta åtgärder: Anslutningen till väg 111 : Läget skall vara längre åt sydost, d.v.s. närmare järnvägen än Stadsbyggnads- kontorets förslag. Anslutning som vid Bergavägens anslutning till E4, ev. bara en bro för att spara pengar i stället för rondell, dämpar farten mer än Stadsbyggnadskontorets förslag. Anslutningsvägen skall gå parallellt med väg 111 till gamla Kullavägen. Därigenom blir genomfartstrafiken nästan noll. Bergavägen: En tunnel för bilar och bussar måste byggas under järnvägen rakt i Bergavägen förlängning. Därigenom kan man ha betydligt bättre kollektivtrafik. Stadsbussar från Mariastaden via Maria pågatågsstation och vidare söderut. Regionbussar från centrum via Maria pågatågsstation till väg 111 norrut. Därför behövs en bussgata från Maria pågatågsstation till anslutningen till väg 111 helst öster om Gyhultskogen. Man bör inte bygga bostäder närmast gatan på Maria Stationsgata. Den måste innehålla både cykelbanor, bussfiler och separat utrymme för att kunna bygga snabbspårvagn till Höganäs. "Nya Kullavägen " "Nya Kullavägen" byggs inte utan man behåller grönområde. Hur grönområdet skall utformas måste de boende få avgöra i en idétävling. Rätt utformat och skött skulle grönområdet mellan Ringstorp och Västra Berga kunna användas lika mycket som t.ex. Viskängen. Minskad trafik Man måste ordna så det finns affärer, fritidsgårdar, datastugor och annan service i tillräcklig omfattning för att minska behovet av trafik. Aktion Alternativ till "Nya Kullavägen". (kontakt se andra sidan)