Som medlem i DSL Ekonomiska förening erbjuder vi dig fler grundläggande fördelar, dessa är oberoende av vilken nivå du/ni väljer att engagera er på. DSL.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

Automatic Delivery Rewards
Gästkategorier Logi.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Affärsutvecklingscheckar varor och tjänster samt internationalisering
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Införandestöd till Förnyad förvaltning
Samarbetspartners och Medlemssponsring Österlens GK 2012.
DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 sundsvall MEDLEMSKAP
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa UF Ett år som företagare.
Föreningsstöd 2014 Nytt • stödsystem från – nya/ändrade bidragstyper o belopp • ansökningsförfarande – ansökan sker digitalt • utökat stöd med.
NYBÖRJARKURSER Under kursen går vi igenom alla slag samt golfvett och regler. Vi är mycket ute och spelar på banan och vi avslutar med ett teoretiskttest!
Vikten av att nätverka

Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Vision 2025 Bilder: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är.
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Post Girots Vänner PGV Verksamhetsplan 2014.
Det fortsatta arbetet Projekttiden för Scandinavian Islands är 1 juli juni 2012 Huvudområden för projektet blir: • Kompetensutveckling • Produktutveckling.
Kapitel 11 Prissättning.
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Med Göteborg innerstad i fokus. Vilka är Nova Digital Media Nova Digital Media är ett bolag som erbjuder digital annonsering på skärmar som är utsatta.
Tjänstemän Arbetsbrist Trygghetsrådet TRR Trygghetsrådet.
22 augusti 2014 Slide N° 1 8 april 2009 Bild nr 1 Urbact-sekretariatet URBACT II 2007–2013 EU-program för territoriellt samarbete om integrerad och hållbar.
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
Marknadskommunikation i praktiken
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
WEB - landingsite med bokningsbara produkter WEB - landingsite med bokningsbara produkter SOCIALA MEDIER – facebook, twitter.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Anna Wikholm Kjellberg
marknadsförarens verktygslåda
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
Skolkampanj #Nätrespekt Hösten 2014 och våren 2015 Inför Safer Internet Day 10 feb 2015.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Organisation / företag:
Telecomfakta 026 –
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Välkommen till Framtidens boende. Vad vi vill inom projektet: Skapa ett energisnålt bostadsområde som kombinerar välbefinnande med energisnål teknik.
Insplanet Företagspresentation 2015.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
PROJEKT LOGISTIKVARUHUSET. Mål: Undersöka möjligheten att bygga ett toppmodernt logistikvaruhus.
Presentation hållbart byggande Galären PRESENTATION HÅLLBART BYGGANDE Privatägt fastighetsbolag med kontor i Luleå och Stockholm 26 anställda.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
MTV Productions.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Vendingfakta 026 –
Visma Spcs Anette Citron & Petter Åkesson.
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Förstudie Friluftslivets år 2020
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Presentationens avskrift:

Som medlem i DSL Ekonomiska förening erbjuder vi dig fler grundläggande fördelar, dessa är oberoende av vilken nivå du/ni väljer att engagera er på. DSL förhandlar fram rabatt i hos väl valda och relevanta partners inom följande kategorier. • Annonsering • Webdesign & Grafisk design • Reklamproduktion • Bildarkiv • Workwear • Outdoor kläder • Kurser/utbildning • Service/tjänster • Juridik • Motor • Bygg/trädgård/teknik • Försäkringar • Transporter • F&B gross

Planerade aktiviteter Maj 2014 till Februari Föreningens gemensamma aktiviteter NärAktivitet MajKey Accounts kampanj 1 MajUtemässan i Lycksele MajSommarkampanj-Finland JuniÖstersund 18-21/7Åsele Marknad JuliVasabladet JuliVasa, DSL matkultur som reseanledning JuliHemsidan 100% AugUmeå Aug/septSthlm Tour SeptKey Accounts kampanj /9Relationsbåten OktTrondheim/Mo i Rana NovAnnons Vasabladet DecJulklappar viktigaste kunderna 2015 JanGrand Dagarna febWWW dagarna febHolland kanpanjen startar marsSommar annonsering marsRoadshow med Polarvagnen och Helly Hansen April Annonser i Österbotten April Annons vasabladet April Österbottensstormässa Vasa MajSäljturne Norrlands kusten ggr 2 MajSommar annonsering JuniSäljturné Östersundområdet JuliKey accounts kampanj 3 juliÅselemarknad Augustikampanj Vasabladet SeptemberResebyrå turné stockholm SeptemberPR vandringresor succe oktoberKey accounts kampanj 4 novemberSäljturne Tröndelag decemberDSL Adventskalender lanseras 2016 janGrand Dagarna janVisit Sweden jan Säljare anställs Löpande:Sociala medier uppdateras kontinuerligt. Nyhetsbrev till kunder skickas en gång i månaden.

Engagagemangsnivåer i DSL, du som medlem kan välja att deltaga mer aktivt i planerade aktiviteter. Priserna gäller för resterande 2014 och år 2015 Silvernivå, kr: I aktivitetsplan markerat blått Som ovan samt: Deltaga med erbjudande i två kund/nyhetsbrev per år 1 pressrelease Officiell partner på årets återkommande planerade roadshow i Norge, 1 kontrakt med strategisk partner. Guldnivå, kr: I aktivitetsplan markerat gult Som Silver samt : 2 unika pressresor 4 pressreleaser Positionering på Norrlandsdagarna på Grand Hotell i Stockholm 2 eller fler visningsresor för MICE kund 2 eller fler visningsresor strategiska partners Trycksaker på South Lapland Airport Tillgång till DSLs kundregister: MICE agenter Deltagande på alla planerade mässor/workshops Alltid erbjudas position på alla officiella evenemang som DSL deltar på 3 eller fler kontrakt med strategisk partner Support för kontraktering av återförsäljare/resebyråer Bronsnivå, kr: I aktivitetsplan markerat grönt Trycksaker på alla 4 turistbyråer Officiell partner i sociala medier med admin inlogg på Instagram, Twitter Deltaga med ett unikt erbjudande i ett kund/nyhetsbrev per år I aktivitetsplan markerat blått

Vad DSL saluför till företaget / organisationen Företaget köper konferenser och event där syftet antingen är: Information, PR, utbildning eller belöning Företaget vill ge sina kunder unikt paketerade upplevelser Företaget vill ge sina anställda unikt paketerade upplevelser DSL säljer konferenserDSL skapar unika upplevelser som paketeras så att de passar företagets målgrupper som ibland finns på olika marknader DSL skapar unika upplevelser som paketeras så att de passar företagets anställda som ibland finns på olika platser När vi träffar företag saluför vi alltså: Möten, kunderbjudanden, event och erbjudanden till de anställda

Finders Fee för DSLs ambassadörer Så här belönar vi våra nätverk när de driver affärer till vår destination Du gerVi ger GruppstorlekFinder Fee - Alltid 5% kickback på logi 5-10 pers pers pers pers pers pers pers Vi ger helst saker som inte kostar oss något men som har ett värde hos vår ammbassdörer, spons och upplevelser som våra aktivitetspartners, marknadspartners (även transportbolagen), har laddat in i detta, eftersom detta kommer vara officiellt för våra intressenter och för våra ambassadörer, ej officiellt för våra kunder såklart. Mycket enkelt och det tar nog bara några dagar att färdigställa. Det finns även en stor vinning för den som har äran att förmedla FindersFee, man kan inte komma närmare en ambassadör/kund!