Artvise - Kunddagar 2019
Program Tisdag 09:00 Inskrivning 09:30 Presentation Artvise 10:30 Mingel 10:40 Produktnyheter 12:00 Lunch 13:00 Produktvisningar 14:30 Fika 15:00 Föreläsning ”Ha kul på jobbet” 16:00 Prisutdelning 19:00 Middag
Säkerhetsgenomgång Toaletter Nödutgångar Lokaler Wifi
Nya kunder Strängnäs kommun Osby kommun X-trafik Botkyrka kommun Vallentuna kommun Höganäs kommun Wecall AB Ekerö kommun Högsby kommun Borlänge kommun Malmö stad Avesta kommun Bilmetro Flygbra Papyrus
Samarbetspartners
Kundtjänst
"Dra och släpp" filer från Artvise Kundtjänst
Ny kolumn i Sök ärende och Mina ärenden som visar aktuell inkorg för respektive ärende i sökresultatet
Rapport (dynamisk)
"Dra och släpp" ärenden från en inkorg till en annan
Det finns nu möjlighet att stänga av funktionen för att avsluta relaterade ärenden
Ny notifieringsruta vid fördelning av ärende. Styrs av en inställning.
Möjlighet att dra och släppa e-postmeddelande från Outlook till inkorg i klienten
Förbättringar remisspåminnelser Justerbart datum för påminnelser i remisser. Förbättrad visning av remisser och remissvar. Ny administration med utökad konfiguration
Möjlighet till inklistring av urklipp med olika formatering 1 Möjlighet till inklistring av urklipp med olika formatering 1. Bevara källformatering 2. Behåll endast text
Intern tjänsteanteckning som bara ska visas i klienten, visas ej i våra webbar
Möjlighet att sätta "skills” och använda det vid fördelning
Möjlighet att sätta "skills” och använda det vid fördelning
När man fördelar ett ärende via e-post kan man nu välja en specifik handling baserat på datum och tid
Vid skapande av nytt ärende kan man markera och välja flera filer i funktionen Lägg till bilaga (till första handlingen)
Förbättrad Sök handläggare Namnen kommer i bokstavsordning och listan går att sortera
Fliken Relaterat ”grönmarkeras” om det finns relationer på ärendet
Nya fält för ärendets adress finns numera på Kartfliken, vilket gör det möjligt att ange antingen adress eller se en adress utifrån en kartposition
Zooma in handlingsvisaren Sker genom dubbelklick på splittern mellan handlingsvisaren och inkorgsvyn
Förbättrad ordning på träffar i Checklistor Ordningen styrs av hur bra träff som sökningen ger viktning sker genom SQL-serverfunktionen "RANK" nyckelord, fritext, namn på checklista https://docs.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/functions/rank-transact- sql?view=sql-server-2017
Förbättrat svarsstöd Som handläggare vill jag ha ett bra svarsstod i KC så att jag enkelt kan ge ett kundsvar, utifrån den kategorisering som jag har valt. För att förfina och få färre val på olika svar vill jag kunna gå in på en specifik checklista och ge mitt svar utifrån den, och bara kunna välja mallar som är kopplade till en viss ärendetyp/kategori Mallarna kan även användas direkt från Besvara E-post, mallar kopplade till ärendets aktuella ärendetyp visas först
Svar direkt från Checklista
Mallarna kan även användas direkt från Besvara E-post, mallar kopplade till ärendets aktuella ärendetyp visas först
Ny funktion Sök uppgifter, ger möjlighet att söka rätt och hantera uppgifter för andra användare Sökparametrar: Fritext Handläggare Ärendenummer Datum till och från Styrs via ny operation: Administrera uppgifter
Ny funktion Sök uppgifter, ger möjlighet att söka rätt och hantera uppgifter för andra användare
Hantera andras uppgifter byt ansvarig
Hantera andras uppgifter redigera
Ny rullgardinsmeny med möjlighet att sätta typ av motpart på Kundinfo-fliken
Möjligt att ha annan kontaktperson på anpassad Kundinfo-flik
SLA-uppfyllnad nytt koncept och rapport
Ändrad hantering av distributionsnyckelord Anges nyckelord som nu ska det vara en sökning på "innehåller" Anges nyckelord/frasen inom citationstecken ska det bli en exakt matchning, t.ex. "konto" ger inte träffar på ord som kontor och kontohantering
Ny "flik", Visa liknande ärenden när nytt ärende registreras En ny tilläggsfunktion som ger möjlighet att visa liknande ärenden i en flik på ärendekortet.
Nu finns det en ny Plug-in till systemet som gör det möjligt att sortera och visa ärenden utifrån händelsedatum per inkorg
Specialistwebben
Automatisk komplettering av e-mailadresser hämtade från de distributionslistor som är kopplade till den inkorg som ärendet ligger i
Bättre felmeddelande för ärenden som inte längre är åtkomliga Nytt felmeddelande vid klick på ärendelänk i e-post som tydligare säger att ett ärende inte längre är åtkomligt för användaren
Ärendestatus vid besvara uppdateras nu efter att man svarat i ett ärende
Se över funktionalitet "Åter till Kundtjänst" Gränssnitt: Namnet på menyknappen ska vara "Åter till arbetsgrupp" (istället för "Åter till kundtjänst"). Menyknappen ska vara utgråad om det inte finns någon tidigare är null. Dialogrutan som öppnas vid klick på ribbonmenyknappen ska ha en text som visar namnet på inkorgen (så man kan se vart ärendet kommer flyttas). Funktion (åter till arbetsgrupp-knappen i dialogrutan): Om PreviousServiceDeskInboxGuid är null eller om den inkorgen har tagits bort så ska det inte går att flytta ärendet, och meddelande om detta ska visas. Ärendet ska flyttas till PreviousServiceDeskInboxGuid (PreviousInboxGuid ska ignoreras). Status ska sättas till "Åter från specialistgrupp" eller "Åter från extern intressent", beroende på vilken inkorgstyp ärendet låg i. Loggning ska göras, med texten "Åter till <inkorgsnamn> från <inkorgsnamn>"
Ytterligare fält i specialistwebben Fält som finns på kundinfofliken i klienten saknas i specialistwebben: Organisationsnummer Traktnamn, block, enhet Annan e-post Kundnummer
Ytterligare nyheter Nu kan man bifoga dokument på tjänsteanteckning
Contact Center
Schemaläggning av öppettider och ljudfiler
Administration via mobile
Inloggning i ”riktiga” köer via Mobile
Utökad funktionalitet på Röstbrevlåda och hänvisning (Externa röstbrevlådor, dtmf val i ”upptaget/ej svar/hänvisad”)
Rapport (dynamisk)
Utökad funktionalitet på Callback (tidstyrning)
Styra samtal till "rätt” destination Som telefoniansvarig vill jag att alla agenters utgående samtal ska gå via en specifik destination/route som bestäms av SIP-trunken, så att jag får trafikoptimering och lastbalansering.
Mobile
Redigera ärende, utökat Sidan Redigera ärende är nu utökad så att man förutom status och prioritet även kan redigera: Kundinfo Ärendeposition Ärendetyp Område Beskrivning Rubrik
Redigera ärende, utökat
Ärendeposition läggs till automatiskt vid nytt ärende När man skapar ett ärende, och skriver in kundens adress, sätts ärendeposition automatiskt
Flikar på ärendekortet för att underlätta navigering och förbättra användarupplevelsen
Nar man lägger till nytt ljud kan man nu använda TTS (text to speech) för att alstra en ljudfil
Ytterligare nyheter Ärendestatus satts nu till pågående nar man besvarar ett ärende Det är nu möjligt att dölja och visa Område, samma inställning används som i Kundtjänst applikationen Sök i telefonboken har nu likadan toolbar som Hänvisningar
Administration
Publiceringsdatum för checklistor Det är nu möjligt att ange start- och stoppdatum när en checklista ska publiceras.
Processbyggaren – Hämta handlingar och metadata från huvudärende vid skapande av underärende Det är nu möjligt att ange start- och stoppdatum när en checklista ska publiceras.
Inställningar för Mobile Inställningarna för användare kan ändras
Förbättrad användarupplevelse i administrationen Förbättrad tangentbordsnavigering Förbättrade gränssnitt Tydligare varningar
Några ytterligare nyheter Setting, Autosvar och olevererat mail går in i ärendet Notis om Valideringsfel vid Skapa ny inkorg - Vid skapandet av ny inkorg varnar systemet om man ej valt e- postadress för utgående mail samt remiss/SMSnummer. - Systemet kräver även att register på egenskapskortet för inkorgen väljs Ny flik för headerinställningar för en Caller Ändring av mallar slår igenom utan omstart av systemet
Artvise - Kunddagar 2019