Linnébarometern 2018 Efter uppdateringen 2017 – därför den är viktig för kvalitetsarbetet vid Linnéuniversitetet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hållbar utveckling på Högskolan i Kalmar och Växjö universitet
Advertisements

38 minuter med tåget från Göteborg! 2 Att läsa på högskola Kostnadsfritt CSN bidrag och lån Läser ca 1,5 hp/vecka på helfart Eget ansvar Skiljer sig.
Fortbildningsöversyn Exempelrapport. Exempelrapport :03:36 Innehåll 2 Exempelrapport Innehåll Läsanvisningar Sammanfattning Grundförutsättningar.
Bengt-Ove Boström Vicerektor för kvalitetsfrågor Ledamot av SUHF:s expertgrupp för kvalitetsfrågor - som förberett det ställningstagande som.
Ökad studentdemokrati på internationella masterprogram Anders Berglund 1, Arnold Pears 1, Michael Thuné Uppsala Computing Education Research Group, Uppsala.
F ORSKARNIVÅN I NYA L ADOK NUAK Annette Larsson Matz-Ola Cajdert.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Miljödatastöd Maj % svarsfrekvens 45 svar från 75 verksamheter Svar representerar 9 av 10 Fomaprogram 24 stycken frågor Syfte och motivation Innehåll.
Regeringsuppdrag som påverkar HfR Susanne Wallmark HfR
Miljömålsnätverket
Arbete med årsredovisning 2015
Verksamhetsplan och budget
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Solna stad Skolundersökning 2015
Bröstcancerscreening
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2012
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Träning Måndag kl i Rutsborgshallen. Vi måste bygga sarg innan träningen och därför vill vi att killarna är på plats och ombytta 10 min innan.
Aktuella Utbildnings-frågor
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Medborgarundersökning 2015
Därför den är viktig för kvalitetsarbetet vid Linnéuniversitetet
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Dianagårdens Vård och omsorgsboende.
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Verksamhetsplan och budget 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nätverk för lärare på fritidshem
Svenska i gymnasieskolan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Medarbetarundersökning 2018
nationell enkätundersökning
Implementering av peer learning i verksamhetsförlagd utbildning (VFU)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Innovationsklimatet i Sundsvalls kommun - resultat av självskattning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
Systembilden. Välkomna Upptaktsmöte utvärdering av förskollärar- grundlärarutbildningar 15 mars 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
37 minuter med tåget från Göteborg!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Stockholmsenkäten urval av stadsövergripande resultat
Ett av Sveriges nyaste lärosäten
Några reflektioner av Stephen Hwang Högskolan i Halmstad
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Förändring för kvalitet och förnyelse
Samordning av miljöinformationsförsörjning Inte nytt men ”nystart”
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Stockholmsenkätens syften
Göteborgs universitet förnyas
Välkomna!.
Enhetsaudits och andra verktyg –
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Stockholmsenkäten Elevernas svar – till nytta för många!
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Barnrättsperspektiv inom socialtjänsten
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
LSG Uppföljningsrapport
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Ett projekt i samarbete med företagshälsovården Avonova
Manual Sammanställning av enkätsvar.
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
Utvärdering av ESF-projektet InVäst
Presentationens avskrift:

Linnébarometern 2018 Efter uppdateringen 2017 – därför den är viktig för kvalitetsarbetet vid Linnéuniversitetet

Linnébarometern 2018 – varför är den viktig? Studenternas uppfattningar om deras utbildning står i fokus – resultatet är en viktig del i det fortsatta förbättringsarbetet Nytt nationellt utvärderingssystem – Lnu ansvarar i högre grad för kvalitetssäkring av utbildningar än tidigare Den uppdaterade enkäten ger möjlighet till fler förbättringsinsatser

Linnébarometern 2018 – varför är fakulteten viktig? Ledningen är viktig för förankring i verksamheten Programansvariga och lärare är de enskilt viktigaste informationsspridarna Ett engagemang för studien har tydligt kunnat avläsas i en högre svarsfrekvens i tidigare enkäter

Linnébarometern 2018 – varför är den viktig för fakulteten? Högre svarsfrekvens ger bättre underlag för enskilda program Enkäten är bättre operationaliserad i år – minskar tolkningsutrymmet FKH (2016): Åtgärdsplan för två program – omstrukturering av innehåll. Översyn av utbildningsplaner gällande internationalisering NLU (2016): Tydliggjort information om internationella möjligheter

Linnébarometern 2018 – hur genomförs den? Mejlutskick till studenter den 25 april – enkäten är webbaserad Studenter i slutfasen av sin programutbildning på grund- eller avancerad nivå Studien pågår under en månad – påminnelser till studenter under tiden Frågor om enkäten: Tony Wågman, UK Frågor om kommunikationen: Christina Karlsson, KOM