Tips & trix.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mediatr ä ning V ä xj ö stifts kyrkomusikerf ö renings å rsm ö te 9 mars 2009.
Advertisements

Sociala medier Maria Holm
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Bakgrund Startade 1907 i Kungsbacka av Beda Hallberg med huvudsyftet att hjälpa tuberkulosdrabbade barn.
Skriva för webben.
Muntligt Jag kan….
Att bygga en fungerande webbplats
SBF 75 år PRESSKIT Tips och instruktion för att locka media i distriktet.
KICK-OFF 2:a JUNI 2012, HAMNSKOLAN, STOCKHOLM FEEDBACK Bengal Tigers Kulturförening (BTK)
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Riktlinjer för presentationer
Strategisk kommunikation
Elva tips inför en intervjusituation
Närvårdssamverkan Kommunikationsplan Csadadas Asdas Ksaldjaksld
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Informationsavdelningen /1 Kommunikationsstöd Mathina Mölstad, informatör.
Så snickrar du en artikel
Kommunikationsplanens delar
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att bevaka vetenskap i en universitetsstad - så går det till.
Styrning Mina meddelanden
Date LEDARUTVECKLING Coachning Jan 2010.
”75% av alla IT-projekt misslyckas, även när tekniken fungerar” Workshop.
Bygg ett argumenterande tal
Retorik – Läran om konsten att övertyga
Varför reklam? Öka försäljningen
MÖTE ELRÄTT LEVERANTÖRERNA JANUARI /11 Offert 5/12 Beställning 6/12 Produktion 14/4 Leverans 5/5 Lansering 3/11 Beslut 5/11 Projektplan.
Marknadskommunikation och mediaval
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
Marknadsföring av Projekt X
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
1 När människan bygger staden Vallastaden – från vision till praktik Muharrem Demirok, Kommunalråd, Linköpings kommun Malin Granath, fil.lic.
Inledning och avslutning
Samarbetsaktörer & projekt Länets alla 12 kommuner Från ord till handling Energibalanser Energi- effektiviserings- strategier Klimat- och energistrategier.
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Medlemsundersökning: 29 intervjuer med företag och aktörer Presentation vid SMILs årsmöte 2015 Carola Holmér, RCH Sweden AB.
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Det vi vet Barn utvecklar språk; talat-, skrift-, kropps- och teckenspråk i samspel med sin omgivning och möten med den andre.
Kommunikationsplan för ----
Välkommen till Baskurs för dig som är ny kommunikationsansvarig på folkhögskola! Folkhögskolornas informationstjänst 2015.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
- Hur studerar vi lämpligen organisationer ur ett socialpsykologiskt perspektiv?!
Öka tempot i redaktionens digitala utveckling Hyr in en redaktionell coach för förändringsarbetet Som hjälper er att… - Identifiera och konkretisera mål.
Mall för kommunikationsplan. Den här mallen för kommunikationsplan är till för er som arbetar införandet av webbtidbok och andra e-tjänster. Väl planerad.
Samarbeta med det globala ledarskapsteamet Utbildning för andra vice distriktsguvernör.
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Incitament för energieffektivisering Bakgrund till projektet: -Ett projekt finansierat av Nationella regionalfondsprogrammet Att stödja övergången.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Föreningsstöd - Kommunikationsstöd
Enig ledning som skickar samma signaler
Kommunikation.
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Kommunikation.
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Kommunikation.
Retorik.
Riksförbundet Attention
Retorik.
MÅNGA olika TYPSNITT kan ge ett
Forskaren är den nya superstjärnan
Spridning av säkrare praxis
Några ord från författaren När jag fick frågan om jag kunde tänka mig att skriva en till lättläst bok bestämde jag mig för att skriva en lättsam och rolig.
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Effektkarta för extern webbplats
Tips för bättre kommunikation
- Hur kan vi göra det lättare, samstämmigt och tillgängligt för alla?
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Tips & trix

Målgruppen Vem eller vilka vill du nå? Har de redan ett aktivt intresse i frågan, eller är de en potentiell ’ny’ målgrupp? Vem eller vilka kan locka med sig andra?

Formulera budskap Vilket budskap fångar målgruppen? Fokus på det viktiga Renodla – inte för många budskap Använd tilltal som berör Skriv enkelt, kort och begripligt, undvik svåra ord Kan du utforma aktiviteten så fler blir nyfikna/aktiveras till handling?

Kanalval Var och hur kan du nå/få kontakt med dina målgrupper? Digitala kanaler Fysiska kanaler Nätverk

Lycka till!