Branschrådet våren 2018 Göteborgs Stads Spårvägsbana Mimmi Mickelsen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Utskott 23, Transport i städer Presentation styrelsemöte Svenska utskottets sammansättning Einar Schuch Trafikverket, ordf Sven-Allan.
Advertisements

Gratis kollektivtrafik för Studenter!
Exempel från Göteborg Mats-Ola Larsson Miljörådgivare
Parkeringspolicy för Göteborgs Stad antagen av KF
Nya tider för kollektivtrafiken Välkomna! …till en dag om kollektivtrafiken i Dalarna i dag och i morgon. Buss Egen bil Tåg Taxi Integration Samordning.
SKL bibliotek och e-böcker
Tillgänglighet i Gävle Tillgänglighetsarbetet på Tekniska kontoret
Vision Östra Göteborg Med sikte på år 2021
Citydistribution Göteborg
Aktuellt från Västtrafik
Trafik Intäkter Kostnader Sysselsättning Service Parkering
Reduceringsplan Göteborg T14
Goda kommunikationer med omvärlden
Välkomna till Stockholm!
14 punkter för ett rättvist och jämlikt Västra Götaland Valmanifest Socialdemokraterna i Västra Götalandsregionen.
Regionala stadskärnor RUFS 2010 och bakgrund Seminarium 25 november 2009 Göran Johnson Regionplane- och trafikkontoret, SLL.
Samarbetsformer med regionen
Tomas Vidmark Trafikverket Jörgen Simu Trafikverket
Postmilen båda banorna
Hur arbetar Västtrafik med Avtalsprocessen?
Västsverige (regionalt) Göteborg (lokalt)
SPIS-Elena – Spårvägar i Skåne
Göteborgs arbete med ett hållbart transportsystem.
URBANISERING Kapitel 7 Vad är en stad?  Enligt EU: minst invånare, befolkningstäthet 500inv/km 2  Administrativt område  Område med urban karaktär.
Klimatanpassad vinterväghållning i Norrköpings Kommun Leif Lindberg Teknisk chef Norrköping kommun
Väg- och beläggningsdata i samverkan Danderyds kommun Beläggningsdata, vägdrift Vägdata.
Västra Nacka är en del av den centrala regionkärnan med god potential att fungera som komplement till Stockholms city när Stockholmsregionen växer Plankarta.
processorienterad verksamhetsutveckling
Regional samling Maria Jonasson Disposition Trafiksäkerhetsarbete idag Pågående arbeten Samarbetsavtal med Vägverket Trafiksäkerhet avsiktsförklaring.
Referensgruppsmöte Kalmar Pilotlän – hur många ska det bli? Nya = Norrbotten, Skåne och Dalarna Miljödepartementet Vad kan ni lära dem?
Rätt fart i Falun! - analys av hastighetsgränser.
Att dubblera kollektivtrafiken till 2020– går det? Kollektivtrafikens omfattning BUSS TOTALT T-BANA SPÅRVÄG tåg.
Övergripande strategier Samrådet Analysmetod Ekonomiskt hållbart?
Nytt ljus Martin Strid energitaktiker
Västsvenska paketet. Visionen om Västsverige Västsverige med Göteborg som kärna, ska vara en attraktiv, hållbar och växande region. Nu och i framtiden.
Karl-Johan Bodell Konferens om Infrastrukturplanerna för 2010 – 2021 RF den 20 maj -09.
1. 2 Kommuner33 Invånare Yta km 2 Befolkningstäthet Skåne114 invånare per km 2 Sverige23 invånare per km 2 Skåne i siffror 2011.
1 Bättre liv i Skåne. 2 Skåne ─ en dynamisk gränsregion 2,3 miljoner 3,2 miljoner 1,2 miljoner 20 miljoner.
UPPDRAGet Höghastighetsjärnvägar Åtgärder i storstäderna
Stadens organisation INTRODUKTION SOCIALSEKRETERARE
Stockholm – en ledande cykelstad Budgetsatsningar 2016 Daniel Helldén, trafikborgarråd (MP) På väg mot.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Trafikverkets inköpsvolym
1 Projekt Göteborg-Borås. 2 En ny generation järnväg.
Utblick luftkvalitet Luftkvalitetsmodellering i stadsmiljö – preliminära resultat från SCAC presenteras av Lars Gidhagen med stöd från - Christer Johansson,
Information från Västtrafik Trafikverkets tågplanering Resandeutveckling Resultatutveckling Prognos Budget 2014 Förenklad försäljning.
RUFS-information TRN 27 oktober 2016 RUFS-information TRN 27 oktober 2016.
@GreaterCph #GreaterCph
Klimatpåverkan från bygg- och anläggningsmaterial
Stadsledningskontoret Skarpnäck stadsdel Medborgarundersökning, 2011 Stadsmiljö
Stadsledningskontoret Brukarundersökning 2010 Vård och omsorgsboende Östermalms stadsdel Kampementets äldreboende.
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning, 2010 Stadsmiljö
Planera klimatsmart Jämföra områden i Kungsbacka
Aktuellt från Västtrafik
BRT - Bus Rapid Transit & stadsmiljöavtal
Lathund för Marknadsplatsens sökfunktion
OCR-motor Trängselskatt i molnet, en fallstudie
Gemensam nationell Tri för spårväg?
NKI-UNDERSÖKNING BESÖKARE AV OMRÅDET KRING AVENYN 2017
Branschrådet för tunnelbana och spårväg 25 oktober 2018
Uppsala – tillväxt och hållbarhet
Ibruktagande besiktning
Mediaplan 2018 Gör ditt jobb till din dröm
Olycksstatistik spårväg i Sverige t.o.m. September 2018
Hantering av stimulansmedel ökad bemanning
Uppsala – tillväxt och hållbarhet
Avvikelser 2018 Nuläget i maj.
Utvecklingsavdelningen SDF Angered
Utredning med hjälp av Miljö och Avfallsbyrån
Nationell BAS-TRI för spårväg
Ni gör redan idag (1 av 3) TRANSPORTER
Presentationens avskrift:

Branschrådet våren 2018 Göteborgs Stads Spårvägsbana Mimmi Mickelsen

Spårvägsbanan Göteborg Kategori Mängd Spår 169 km totalt Växlar 246 st Hållplatser 319 st Korsningar 770 st Kontaktledningsmaster 3424 st Likriktarstationer 77 st Tunnlar 8 st (5230 m ) Omlopp 164 st i högtrafik Spårvagns km/dygn Ca 49000 km/dygn Delresor spårvagn 2017 Ca 126 milj

Relationen Region – Stad – Trafikutövare Trafikkontoret Beställare Avtal Västtrafik Beställare Spårvägen Leverantör

Trafikstrategi Göteborg

Sverigeförhandlingen

Målbild för kollektivtrafikens stomnät 2035 Stadsbana i stadsmiljö