Inköp och upphandling på UF http://www. intra. kth Kontrollera allra först att utrymme finns i budget samt att den som har ekonomisk attest godkänner att köp får göras. I så fall, enligt nedan Finns utsedd inköpare på UF-nivå? Se http://www.intra.kth.se/administration/upphandling/organisation_upphandling/uf-inkop-och-upphandling/inkopsorganisationen-pa-universitetsforvaltningen-1.45788 Om ja, kontakta hen för beställning. Osäker om sådan finns? Fråga inköpsansvarig på UF. Finns varan/tjänsten på ramavtal, KTH:s eller statliga? Sök i WISUM, KTH:s ramavtal och på avropa.se i nämnd ordning, se: http://www.intra.kth.se/administration/upphandling/inkop-varor-och-tjanster-kths-ramavtal Osäker? Fråga inköpsansvarig på UF Köp via ramavtalet enligt givna instruktioner. Osäker? Fråga kontaktpersonen för avtalet i första hand, i andra hand inköpsansvarig på UF Ja Nej Nej Finns utsedd beställare på din avdelning för det du ska köpa? I så fall får du hjälp där. Nej Ja Gör en direktupphandling , se https://intra.kth.se/administration/upphandling/direktupphandling/upphandlingsprocessen-direktupphandling-1.490116 Om det finns en certifierad inköpare på ”din” avdelning, kan hen hjälpa till med direktupphandling. OBS! För direktupphandling över 100 000 krävs ett beslut om att upphandlingen får göras, dessutom ska inköpsansvarig vid UF kontaktas. Frågor? Kontakta inköpsansvarig på UF. Är värdet på varan/tjänsten under 586 907 kronor (exkl moms)? Nej Anmäl till UF:s inköpssamordnare att du behöver upphandlingsstöd från upphandlingsavdelningen. Rutinen beskrivs på: http://www.intra.kth.se/administration/upphandling/upphandlingar-over-direktupphandlingsgransen UF:s inköpsansvarig Helena Liljeqvist nås på telefon 087908410 eller via upphandlingsavdelningens gemensamma e-post upphandling@kth.se Uppdaterad 2017-12-27