Underteckna dokument med digital signering så här går det till 2018-xx-xx G:\NRF\Kansli\Digital signering
1. E-post skickas till undertecknare Ett e-postmeddelande skickas den som ska underteckna. I detta anges vem som önskar underskriften, ett meddelande och en länk till dokumentet som ska undertecknas. För att se dokumentet måste undertecknaren identifieras på det sätt som angivits, men detta innebär inte att dokumentet undertecknas.
1. Epost skickas till de som undertecknar, så här ser det ut
1. Epost-meddelandet ser ut så här NRFs logga ersätter Comfacts
2. Undertecknaren identifierar sig När länken i e-postmeddelandet öppnas visas en välkomstsida som säger hur undertecknaren ska identifiera sig. När personen klickar på länken för identifikation, sker en kontroll av dennes identitet enligt det angivna sättet (svensk e-legitimation). Efter identifikationen visas det dokument som ska undertecknas.
2. Identifikation med e-legitimation
2. Identifikation, underskrift med e-legitimation
2. Identifikation med e-legitimation
3. Undertecknaren signerar eller avstår Efter en lyckad identifiering av en undertecknare visas dokumentet. Undertecknaren ges nu två val: att underteckna eller avstå. Om personen väljer att avstå kan en anledning till detta anges som sedan vidarebefordras till de andra undertecknarna samt kontaktpersonen, varefter ärendet avslutas.
3. Undertecknaren signerar eller avstår
3. Undertecknaren signerar eller avstår
4. Dokumentet är undertecknat