Kap. 1 Planera sortimentet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

Avtalsdatabasen kommer att byta utseende
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Kampanjuppföljning Hur den senaste kupongkampanjen gick totalt sett vet du säkert. Men hur gick den i exempelvis Skåne jämfört med i Göteborg? Var resultatet.
Anneli och Christians Datorskola
Skapa en lönsam kundrelation
Aktier och aktiesparande
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Budgetering innebär: Upprättande Genomförande Kontroll av budget.
Miljarder möjligheter på en plats!
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Johanna Rönn VM3.  funkab är ett familjeföretag som grundades 1973 av Thord Widerberg  Säljer design möbler till företag och även privat  1 maj 2008.
Manual: Att lägga in en nyhet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Enkel dator teknik Tips och tricks.
Manual: Att skapa en ny sida. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Få ut mer av ditt sparande
Marknadskommunikation i praktiken
Lägga in ett PM – så här gör man…
Affärsidé - företagets vägvisare
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
marknadsförarens verktygslåda
Manual: Att skapa ett nytt forum och att kommentera i forumet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Groupwise – skicka mail
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Affärssystemet SystemQ Attestering av leverantörsfakturor.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
För att Nyheter ska visas som egen rubrik skall denna ruta vara ibockad. Markera Nyheter Klicka därefter på ”Ny sida”
Kap 10: Kampanjplanering
I Stockholm, Kalmar och Göteborg har en tysk affärskedja öppnat varuhus som säljer äkta män till fruar som vill byta upp sig…..
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
BVForum Sören Thuresson.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Kapitel 19 Inköp och försäljning.
- en del av svensk idrott Kalender Administration.
Butikens marknadsföring
Enkel dator teknik Tips och tricks. Välja storlek och radavstånd Här väljer du storlek på texten vi vill att ni använder 14 p till rubriker och 12 p till.
Kap. 1 Planera sortimentet
Personlig försäljning Kap. 2
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
Så här får du din SMS-kod. Gör så här Gå in på Under rubriken ”Skaffa din SMS-kod” registrerar du dig för att.
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Räkna ut resultat Intäkter − Kostnader = Resultat.
Wordgenomgång.
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
Om du jobbar i huset (ekero1)
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
WEBBORDERGUIDE.
KAPITEL 13 Marknadsför rätt.
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Marknad, målgrupp och mål
Företags-namn Produkter och tjänster
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
Din företags-broschyr
Nerverna sitter ihop och bildar nervsystemet.
Guide till Fristående tidbok
Nya hemsidan Övergripande adress:
Skrivtips för webben Skrivtips för webben.
Grundkurs Windows och Word
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Ljustadalens skola
Presentationens avskrift:

Kap. 1 Planera sortimentet Inköp 1 Kap. 1 Planera sortimentet

Sortimentet måste hänga ihop med Affärsidén! Vad är en affärsidé? En affärsidé definierar tex: KUNDGRUPPEN VAD MAN KAN ERBJUDA SIN KUNDGRUPP

Bokuppgift Gör uppgift 1 ”Hur ser sortimentet ut?” Sidan 37

Hur ser sortimentet ut? Brett sortiment - det ska finnas många varugrupper Smalt sortiment - det ska finnas få varugrupper Grunt sortiment - inte så många varianter inom varje varugrupp Djupt sortiment - många olika varianter att välja mellan Hur väljer man? Ofta hänger det ihop så här: Brett och Grunt eller Smalt och djupt

Fast sortiment Rörligt sortiment Mer om sortiment Erbjuds alltid. Kallas även: Bassortiment, standardsortiment eller ordinarie sortiment. Rörligt sortiment Byts ut hela tiden Säljs vid enstaka tillfällen Eller säsongsvaror

Bokuppgift Gör ”Kan du detta?” sidan 37 Gör uppgift 1 ”Hur ser sortimentet ut?” Sidan 37 (om du inte är klar)

Sortimentplanering EN IN EN UT Om du vill få in en nyhet, vilken ska du ta bort? Om du vill ha nya märkesvaror, måste du skaffa nya leverantörer. Om du tex vill ha flera olika vinterjackor, ta in några i taget. Kunderna gillar nyheter, risken minskar, mindre lager, mindre kostnader.

Sortiment i Kedjeföretag lättare Centrala avdelningar bestämmer sortimentet De gör även sälj- och marknadsplaner

Fält-uppgift Svara på frågorna på sidan 41 ”HUR EN BUTIK PLANERSR SITT SORTIMENT” Utgå från en butik där du vill göra APL eller en butik du besökt, som du känner till väl. Svara på så många frågor du kan utifrån information på Internet och den kunskap du skaffat dig från att ha besökt butiken. Skriv rubrik till varje fråga! Spara i ett dokument som du döper till: ”Hur …(företagets namn) planerar sitt sortiment” Spara och skicka dokumentet till Helena.