Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Analys Lönelots.
Till vem riktar sig utvecklingspaketet?
Tyck till på Lnu.se Feedback/förslagslådor – vad ger det?
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Förvärv i förändring – omorganisation av medieresursförvärvet vid SUB
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
Centrala innehåll och kunskapskrav
G I S Strate Kan GIS löna sig? 3.
Summering av brainstorm 2
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Effektiva och användarvänliga verktyg gör dina kunder framgångsrika! New releases of Vision 80/20.
<Företagsnamn>
Program Genomgång av Synpunkten
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
Lotusmodellen.
Nya utvecklingssamtal
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Mål- och resultatstyrning
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Kunskapskrav och matriser
Finansiell samordning – för vem ger det resultat ?
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Reko fjärrvärme Vad innebär det för fjärrvärmeföretagen?
Centrala innehåll och kunskapskrav
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Everything you need to manage your digital media ImageVault is everything you need to securely and easily store, find and use all your digital media.
SAMVERKAN För att bygga upp en stabil och varaktig samverkan krävs ett strukturerat och systematiskt arbetssätt. En metod kan vara att arbeta utifrån en.
Vägval för resurseffektiv effektivisering 1.
Design & Utvärdering, 5 poäng Designern Torsdagen den 23/3 Informatik A.3.
1 NY EKONOMI - GAMMAL DEMOKRATI? Klas Eklund ABF, 25 oktober 2000.
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Skillnader i lagstiftningen Analys om de skillnader som finns i lagstiftningen är motiverade ur pedagogiska, sociala eller andra aspekter Se över gällande.
Detaljplan enligt nya PBL seminarium på länsstyrelsen Sammanställning av diskussionsfrågor.
Månadsbokslut mars 2012 Sociala Stödresurser. Månadsbokslut mars 2012 VERKSAMHETSRESULTAT Läget i verksamheterna är bra. VSS är i ständig förändring,
Personalpolitisk inriktning
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
Värdegrund. Presentation Syfte Värdegrund Presentation av workshop Utvärderingar Framtiden Summering Frågor Kontakt.
Sege parks förskola våren 2016 Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
Nya möjligheter med hemagenter Christian Hultén, Transcom.
Välkommen VIRTUELLA REFERENSTJÄNSTER, LUND, 19 MAJ 2016.
Förslag på ny organisation för EFS Presentation vid årsmöte 2016 inför remissutskick.
Informationssamordning i praktiken Inger Frendel Utvecklare kriskommunikation/Krisinformation.se Enheten för samordning, MSB.
Utvärderingsmatris för en kunskapsbaserad bedömning Två utvärderingsmatriser har tagits fram i samarbete med SIQ, Nationella rådet för strokevård och ett.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Öppna jämförelser inom socialtjänsten 2016 Krisberedskap
Avdelningen Vuxenutbildning och Arbetsmarknad AVA
Mats Embertsén Reell kompetens hur går vi vidare.
Samtalsterapeut direkt
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Case- Heltid som norm i Vimmerby kommun
Omställningen av hälso- och sjukvården
1 1.
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Geografins fyra förmågor - vad du förväntas visa kunskaper om på np
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha.
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Tips för bättre kommunikation
EXEMPEL Ökade välfärdskostnader 1 2 Brännpunkt Konsekvenser för staden
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Ekonomirapporten maj 2019 Anders Knape, ordförande Annika Wallenskog, chefsekonom Välkomna Anders. Hej och välkomna till presentation av vårens Ekonomirapport.
Inriktnings- och samordningsfunktion på lokal nivå
Digitalisering av kvalitetsledning och kvalitetsuppföljning
Inriktnings- och samordningsfunktion på lokal nivå
Presentationens avskrift:

Att underlätta och effektivisera kundkontakterna vid SCB:s centrala Kundservice Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter Att hitta ingången Att komma fram Tillräcklig kvalitet Låg kostnad Ökande kompetenskrav Kundservice i framtiden 2018-12-27

Syftet med en central Kundservice? Kunden kommer alltid fram Kunden får alltid hjälp Kunden får i regel ett snabbare svar Kvaliteten i svaren blir bättre och jämnare Ämnesenheterna störs inte av enklare frågor Ämnesenheterna behöver inte ha ständig bemanning av telefonerna Transaktionskostnaderna minskar 2018-12-27

Effektivare kundkontakter Bättre tillgänglighet och högre kvalitet till lägre kostnader Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Tillgänglighet Att hitta ingången och Att komma fram 32 2018-12-27

Svarskvalitet Hur svara på frågor Infolåda Coaching Ämnesområdesansvar Kundnöjdhetsstudier 32 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot Hur svara på frågor? Vad ska vi besvara Hur långt ska vi gå för att hjälpa Vilka källor ska användas Hur agera i samtal med kunden När förmedla vidare till experter Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot Coaching Utifrån riktlinjer i ”Hur svara på frågor” Medlyssning och utvärdering i dialog med agenten Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot Ämnesområdesansvar Grupp av agenter har ansvar för kontakt med producenter inom visst ämnesområde Feed-back från ärendehanteringssystemet Feed-back från kundkontakter Svar på svåra frågor Utbildning efter behov Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Att hålla nere kostnaderna Samordnade öppettider Avgränsning av vad vi ska svara på Registrering av frågorna Bemanningsplanering FAQ, infolåda och A-Ö 32 2018-12-27

Avgränsning av vad vi ska svara på Kanalstrategin Hjälp till självhjälp för självgående kunder Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Registrering av frågor Ärendehanteringssystem kundkategori fråga ämnesområde hantering av frågan Används för att Bedöma vad som bör läggas ut på webben Produktsidor, FAQ, A-Ö Hur webbplatsens struktur bör förändras Feed-back till statistikproducerande avdelningar för bättre presentationer Bedöma vilken utbildning vi behöver Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot Bemanningsplanering Erlangmetoden 80% av frågorna besvaras inom 20 sekunder Resurserna anpassas efter antal inkommande samtal Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot FAQ, infolåda och A-Ö Alla enheter ska ha påbörjat FAQ-arbete under hösten Fortlöpande översyn av A-Ö Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot Kompetenskraven ökar Bättre webbplats ger svårare frågor Minst två terminers studier i statistik + studier i ekonomi Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27

Kundservice i framtiden Kunderna blir mer självgående Statistik diskuteras i social media Vi går in och förklara när statistiken misstolkas? Krav på statistikkunskap, ekonomikunskap och analytisk förmåga ökar hos Kundservice Viktigt att tolka och analysera utan att värdera Gå till Visa Sidhuvud och sidfot för att ändra/ta bort denna sidfot 2018-12-27