Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hur du praktiskt tillämpar Programvaror 2013
Advertisements

Försäkring av tjänstepension Avropsstöd- Version 1.0 Kontaktperson; Stellan Kolbäck Säkra Södra Berget AB.
Ramavtalet ”Programvaror och Programvaror som molntjänst 2014” i korthet
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Informationsstöd om e-legitimering och e-underskrifter För myndigheter, kommuner och landsting som behöver nya avtal om e-legitimering och e-underskrifter.
Valfrihetssystemet eID 2016 Övergångstjänst E-legitimationsnämndens informationsmöte 31/5
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Telefoni ” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Järnhandelsvaror 2015.
Lathund FMS Catering Linköping Måltider US. Skapa ett konto Logga in med ID och lösen, om du inte har det så klicka på länken.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Medel för disk- och spoldesinfektion
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet ”Datakommunikation 2014” i korthet
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015.
SKL Kommentus Inköpscentral Ramavtalet i korthet – Avfallskärl 2014.
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:5
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:2
Ramavtal för tekniska konsulttjänster 2014
Mellanhänder: Rätt eller fel? SOI 2017 Ann Fryksdahl, Konkurrensverket
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:4
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Ramavtalet i korthet Elenergi 2016 (statliga myndigheter)
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Parkmaskiner 2015, ramavtal i korthet
Dynamiskt inköpssystem för bränslepellets i korthet
Processkartläggning Upphandling
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015:3
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Ramavtalet i korthet Lunchkort
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
Ska Västra Götalandsregionen
Ramavtalet i korthet Litteratur 2016
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ramavtal Yrkeskläder och Skor / Avtalsområde Skor och Innersulor
Regler för upphandling
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Entrémattor Hyra, köp, utbytesservice och tvätt -
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Direktupphandling av varor och tjänster
Digital signering av hälso- och sjukvårdsåtgärder
Ramavtalet i korthet – Förbrukningsartiklar 2014
De nya rutinerna omfattar
Ramavtalet i korthet Stationstankning 2017
Inbjudan till Hearing inför Upphandling av digitalt spårbarhetssystem
Tjänsterna inom offentlig upphandling
Övergång Möbler Möbler 2017 Regionalt inköpsstöd Anna Törnqvist
Ska Västra Götalandsregionen
Luleå tekniska universitet
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
GDPR General Data Protection Regulation
Ramavtalet ”Utskriftstjänster ” i korthet
Ramavtalet i korthet Beläggningsarbeten 2015
Upphandlingsprocessen
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
E-handel på KTH På följande sidor beskrivs hur vi på KTH arbetar med E-handel. KTH har i uppdrag att efterleva myndighetskravet om elektroniska beställningar.
Ramavtalet i korthet Lekmaterial 2017
Ramavtalet i korthet Eldningsprodukter och drivmedel i bulk 2015
Ramavtalet i korthet Entrémattor 2017
Ramavtalet ”e-Arkiv 2016” i korthet
Mobil incheckning och betalning
Fordon 2018 OMFATTNING AVROPSFÖRFARANDE AVTALSPERIOD
Avropsvägledning – Boknings- och bidragslösningar
Samordningswebbinarier om Skapande skola
Presentationens avskrift:

Ramavtalet ”Utskriftstjänster 2014-3” i korthet 2018-05-14

Syfte och mål Syftet har varit att teckna ramavtal med leverantörer som under ramavtalstiden kan tillgodose UM:s behov av att skicka ut brevförsändelser och fakturor, såväl postalt som digitalt. Målet är att hela hanteringen samlas hos en leverantör och sparar både resurser, tid och miljö.

Omfattning Utskriftstjänster Mina Meddelanden leverantören tar emot Um:s filer och ombesörjer utskrift, kuvertering, sortering och distribution av försändelser i pappersform. Alltifrån vanliga fakturor till e-, Sve- och ePostfakturor kan hanteras. Mina Meddelanden med denna tjänst kan UM genom leverantören skicka digital post till privatpersoner och företag. Leverantören förmedlar informationen via Mina Meddelanden som är Skatteverkets infrastruktur för digitala försändelser. Mottagaren får posten säkert och samlat i en digital brevlåda som kan öppnas och läsas oberoende av tid och plats.

Avgränsning Avtalet omfattar inte faktura skanning, tryckeritjänster och lagerhållning av trycksaker.

Upphandlingen Öppet förfarande 6 anbud inkom Samtliga anbudsgivare uppfyllde upphandlingens krav Ramavtal med 4 leverantörer Avrop via förnyad konkurrensutsättning

Leverantörer IDATA AB Posti Messaging AB (fd OpusCapita AB) Parajett Aktiebolag PostNord Strålfors AB

Avtalets giltighetstid Ramavtalets giltighets tid är 2 + 1 + 1. Att ramavtalet upphört att gälla påverkar inte giltigheten av kontrakt (leveransavtal) som ingåtts under ramavtalets giltighetstid. Kontrakt får löpa som längst sex månader efter ramavtalets giltighetstid har löpt ut.

Här hittar du avtalsinformation www.sklkommentus.se På ramavtalets hemsida finns Vägledning och Avropsstöd.

Vad ska göras innan avrop För att avropa från SKI:s ramavtal krävs att upphandlingschef, eller annan ansvarig, först godkänner SKI:s allmänna villkor. SKI:s allmänna villkor syftar till att säkerställa att UM/UE inte har parallella ramavtal samt att man följer det villkor som står i ramavtalet. Den som är ansvarig för upphandlingsverksamheten inom en upphandlande myndighet eller enhet och har inloggningsuppgift kan anmäla avrop via SKI:s hemsida. Du som är ansvarig för upphandlingsverksamheten inom en upphandlande myndighet eller enhet, kan anmäla avrop via vår webbplats. För att kunna göra det måste du först logga in. I vår avtalsdatabas hittar vårt ramavtal Telefoni 2013-2 som vi har upphandlat. Ramavtalen finns på http://www.sklkommentus.se/inkopscentral/ramavtal Har du fått inloggningsuppgifter från oss via post kan du logga in och anmäla intresse för att börja avropa på våra ramavtal, som SKI gjort i eget namn. Vem kan avropa? För att vara avropsberättigad på de ramavtal som vi har upphandlat måste myndigheten/enheten på förhand ha bekräftat sin avsikt att tillämpa ramavtalet. De som är avropsberättigade finns angivna i bilaga ”Avropsberättigade” till ramavtalet.

Vad händer efter anmält avrop Inloggningsansvarig får ett svarsmail som bekräftar avropsanmälan Om ni använder Tendsign som avtalsdatabas kan ni få avtalen utspeglade in i er egen databas i anslutning till avropsanmälan SKI meddelar varje fredag leverantörerna att avropsanmälan är gjord så att leverantörer vet vilka som omfattas av avtalet Leverantör tar påföljande måndag kontakt med Inloggningsansvarig eller den som angivits som kontaktperson i samband med avropet för frågor om den förnyade konkurrensutsättnigen Var tydlig med när den förnyade konkurrensutsättningen ska ske och hur ni vill att leverantören fortsatt ska agera Efter leveransen, boka uppföljningsmöte med leverantören Får du problem med leverantören kontakta SKIs kundtjänst

Genomgång av avropsstöd Avropsstödet ska hjälpa beställaren att göra rätt från början Allmänna villkor för tillämpning av ramavtal upphandlade av SKL Kommentus Inköpscentral – myndigheten accepterar dessa som stöd för att avrop fullföljs enligt de villkor som ramavtalet reglerar Avropsvägledning – praktisk genomgång av hur ramavtalet ska tillämpas och hur beställning ska göras Sammanfattande presentationsbilder för myndighetens interna införsäljning av ramavtalet Länk till avropsstödet. http://sklkommentus.se/inkopscentral/ramavtal/