Medarbetarenkäten 2014 26 december 2018.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Advertisements

Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Kommunikationsindex i medarbetarenkäten (KomI)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Din lön och din utveckling
Medarbetar- och Ledarenkät 2014 Stöd till familj och individer
Sjukfrånvaro och analys
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2014?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Medarbetar- och chefsenkäten 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Resultat medarbetarenkät hemtjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Göteborgs Stad Medarbetarundersökning 2018 Medarbetare och chefer
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Medarbetar- och chefsenkäten 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Medarbetar- och chefsenkäten 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Medarbetarenkäten 2014 26 december 2018

Syftet med medarbetarenkäten är att få underlag för utveckling 2018-12-26 Syftet med medarbetarenkäten är att få underlag för utveckling Indikator på hur verksamheten fungerar och medarbetarna trivs. Inte en hel sanning. Ögonblicksbild Ett sätt att öka delaktighet och engagemang. Använd resultatet för att öka svarsfrekvensen nästa år. Enligt stadens presentation: Syftet med medarbetarenkäten är att ge kunskap om hur medarbetaren upplever sitt uppdrag, sin arbetsplats och uppfattar Göteborgs Stad som arbetsgivare. Resultatet från medarbetarenkäten är ett underlag för dialog och analys på arbetsplatsen. Med hjälp av resultatet ska chefer och medarbetare tillsammans utveckla och förbättra organisation, arbetsmiljö samt ledar- och medarbetarskap för att ge göteborgarna en verksamhet av hög kvalitet. 26 december 2018

Nyheter Ny definition av bakgrundsvariabeln kön KomI 2018-12-26 Nyheter Ny definition av bakgrundsvariabeln kön KomI Resultaten publiceras på enkater.goteborg.se och i databasen ”Chefer i Lundby”. Kommunikationsindex Kvinna, man, annat – lågt resultat i Lundby. Förvaltning och sektor på webben resten i databasen. Publiceras 9/5 på enkater. 26 december 2018

Totalt har siffrorna gått upp detta året på samtliga frågor 2018-12-26 Totalt har siffrorna gått upp detta året på samtliga frågor Mest har ÄO totalt ökat på samarbete med 3 punkter, hållbart medarbetarengagemang 3 punkter och förtroende för förvaltningen med 3 punkter! 26 december 2018

Förtroende för chef och förvaltning är tycker jag ok resultat 2018-12-26 För särskilt boende har resultatet ökat på samtliga frågeställningar! En fantastisk positiv trend. Vad som dock fortfarande är lågt, och känt lågt är kompetensutveckling, utveckling och förnyelse. Förtroende för chef och förvaltning är tycker jag ok resultat 26 december 2018

För hemtjänsten så är det varierande upp- och nedgångar. 2018-12-26 För hemtjänsten så är det varierande upp- och nedgångar. Det som är lågt är: Delaktighet Arbetsmiljö och hälsa som dock gått upp något sedan förra mätningen. Kompetensutveckling även här Utveckling och förnyelse 26 december 2018

Utveckling och förnyelse 2018-12-26 Bistånd, förebyggande och hsv har generellt höga resultat med undantag av Arbetsmiljö och hälsa Kompetensutveckling Utveckling och förnyelse Dessa är gemensamma för hela ÄO. Förtroendet för närmaste chef har gått ner med 7 punkter. (Orsak?) 26 december 2018

Fördjupad uppdelning av HME Motivation Styrning Ledarskap Hållbart medarbetarengagemang, HME Motivation Mitt arbete känns meningsfullt Jag lär nytt och utvecklas i mitt dagliga arbete Jag ser fram emot att gå till arbetet Ledarskap Min närmaste chef visar uppskattning för mina arbetsinsatser Min närmaste chef visar förtroende för mig som medarbetare Min närmaste chef ger mig förutsättningarna att ta ansvar i mitt arbete Styrning Jag är insatt i målen för min grupp/enhet/avdelning I vår grupp/enhet/avdelning följs våra mål upp och utvärderas på ett bra sätt Jag vet vad som förväntas av mig i mitt arbetet HME

Kommunikationsindex bygger på 11 frågor inom tre olika områden 2018-12-26 Kommunikationsindex bygger på 11 frågor inom tre olika områden Kommunikationsklimat 2.2 I vår grupp/enhet/avdelning är vi bra på att kommunicera på ett begripligt sätt. 4.2 I vår grupp/enhet/avdelning uppmuntras delaktighet i mål och verksamhetsplanering 4.3 I vår grupp/enhet/avdelning tas idéer och synpunkter tillvara Styrning 1.4 I vår grupp/enhet/avdelning följs våra mål upp och utvärderas på ett bra sätt. 4.1 I vår grupp/enhet/avdelning får jag den information jag behöver för att förstå verksamhetens uppdrag och mål. 11.1Jag känner till min förvaltning/bolags vision och mål 11.2 Jag har tillgång till den information jag behöver för att känna till vad som händer inom min förvaltning/bolag. Ledarskap 10.1 Min närmaste chef är tydlig med mitt uppdrag och våra verksamhetsmål 10.2 Min närmaste chef följer upp att det som bestämts verkligen blir gjort. 10.4 Min närmaste chef är bra på att motivera och engagera. 10.6 Min närmaste chef är bra på att kommunicera kring verksamhetens uppdrag och mål.

Att arbeta med resultaten Hur såg resultatet ut 2012? Finns handlingsplaner tillgängliga? Använd häftet 26 december 2018