ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
En presentation av ett unikt system
Välkommen till en presentation av FriTid
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund Preliminära resultat från enkät riktad till ”gröna näringars” ledamöter i vattenråd.
Enkätundersökning Av skolors webbsideinnehåll och önskade funktioner på webbsidan.
Sammanfattning Vi gjorde ett studiebesök i Kista Service Hus. Två pensionärer pratade om problem i deras vardagsliv. Utifrån det tänker vi skapa en digital.
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
En ORR Ordning Reda Resultat®-produkt från Iterit AB
Boo FF vill tacka er för året som gått och önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År! Vinterträningen är igång, planerna var vita i måndags men är nu.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Kravspecifikation och IT-upphandling
Bakgrund Tolgs socken = område med ca 500 invånare T.om. augusti – 3200 samåkta mil, 1106 passagerare I mars: 510 resalternativ.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
Fastighetsfakta 026 –
Bakgrund! Piteå kommun skall lägga om strukturen i det befintliga nätverket. Det kommer att gå från tre system som löper paralellt med varandra till ett.
Etableringsfakta 026 –
 Välkomna!   Vad har hänt sen sist?  Genomgång av nya funktioner  Statistik  Genomförandeplaner  Vilken metodik hade vi för att ta oss hit? 
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Redaktörsnöjdhet. Umbraco + Formulär fungerar bra Kan ställa in startsida för resp redaktör Fungerar att redigera i iPad Redaktörsgränssnittet var responsivt.
Telecomfakta 026 –
custice . fakta . presentation
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Nordiska Undersökningsgruppen /2005 års brukarundersökning Hemtjänsten och Äldreboendet Nacka kommun
Administrativa systemet Maria Fermvik, Jordbruksverket Introduktionskurs Uppsala
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Vendingfakta 026 –
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
A NVÄNDARCENTRERAD DESIGN Omexamination på Interaktionsdesign, uppgift 5.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Grupparbete 1 Vad kännetecknar en bra trafikskola ur perspektiven:
Resultatsammanställning Västernorrland Skolpresidiet Lars Thorin.
Solna stad Skolundersökning 2015 December Om undersökningen Bakgrund Solna stad genomför regelbundet en brukarundersökning i förskola, och grundskola.
Resultat från kartläggning av hur kvinnor som driver företag i Halland upplever bemötandet hos främjande aktörer.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Västra Mälardalens kommunalförbund Jan Eriksson Inköpschef Tfn:
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
ASTRa WEB enkät - kundnöjdhet. Trafikskolor som har arbetat mer än 6 månader är mer nöjda Trafikskolor där VD/chef är insatt i och arbetar med aSTRa WEB.
Medarbetarundersökning 2008
Inspektioner vid akutmottagningar i Värmland och Gävleborgs län
Solna stad Skolundersökning 2015
Hemtjänst.
November 2008 Jönköping län
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Utvärdera stödfunktioner till chefer
Administrativa systemet
GNWadm- Greppas administrativa system
Affärside Mohammed Ibrahim.
Mobilt Estherteam Huskvarna
Solna stad Brukarundersökning 2017
Studentundersökningen 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Genomförande Postal enkätundersökning med möjlighet att svara elektroniskt med mobil, läsplatta eller dator Enkäten skickades till 417 kunder som är med.
Förskrivarundersökning 2016 Peter Svedin
Målsättning/Huvudsyfte
Ekonomisk uppföljning hjälpmedel hösten 2016
Högre dekorativa utbildningar
Presentationens avskrift:

aSTRa WEB enkät - kundnöjdhet

Underlag Enkäten skickades ut till 752 företag 394 kunder svarade (52% svarsfrekvens) förra året var det 77%

Ambitionsnivå STR:s ambitionsnivå är att kundnöjdheten skall vara en 5:a eller högre på en 6-gradig skala (> 83%). 100% är oftast MYCKET kostsamt (6 av 6) Den sista 1% kostar oftast 99%

Generell nöjdhet (4,35)

Administration (4,29)

Ekonomi (3,97)

Bokning (4,22)

Utb.kort (4,16)

Elevcentralen (4,49)

Tillgänglighet support (4,95)

Kunskap support (5,12)

Svar 4h (5,03)

Framkomlighet växel (5,19)

Kundbemötande växel (5,35)

Växel kopplar rätt (5,36)

Resultat ”Bästa produkt” – Elevcentralen – 4.49 ”Sämsta produkt” – Ekonomi – 3.97

Slutsatser Bra och många möjligheter Många anser att aSTRa WEB är bra och har många möjligheter. Svårt att överblicka De många funktionerna gör att systemet är svårt att överblicka och det upplevs som att det är för mycket klick för att komma till rätt funktion. Segt och mycket buggar vid uppdatering Vid uppdateringar uppstår det fortfarande mycket buggar och systemet kan kännas segt överlag.

Slutsatser forts. Speciellt Elevcentralen och Bokningen är det som upplevs krånglig Det som upplevs som speciellt krångligt är elevcentralen och bokningen Utvecklingen ska fokusera på nya funktioner och användarvänlighet Utvecklingen ska fokusera på nya funktioner som trafikskolorna önskar sig, användarvänlighet och bättre gränssnitt.

Slutsatser forts. Mer utbildning Mer utbildning önskas, dock finns inte några önskningar om manual eller liknande hjälpmedel.

Förslag på åtgärder Ny design för bättre användarvänlighet Elevcentralen och Elevcentralen Premium Översyn av användarvänlighet och funktion i Ekonomi, Kassa och Digital utbildningskort