aSTRa WEB enkät - kundnöjdhet
Underlag Enkäten skickades ut till 752 företag 394 kunder svarade (52% svarsfrekvens) förra året var det 77%
Ambitionsnivå STR:s ambitionsnivå är att kundnöjdheten skall vara en 5:a eller högre på en 6-gradig skala (> 83%). 100% är oftast MYCKET kostsamt (6 av 6) Den sista 1% kostar oftast 99%
Generell nöjdhet (4,35)
Administration (4,29)
Ekonomi (3,97)
Bokning (4,22)
Utb.kort (4,16)
Elevcentralen (4,49)
Tillgänglighet support (4,95)
Kunskap support (5,12)
Svar 4h (5,03)
Framkomlighet växel (5,19)
Kundbemötande växel (5,35)
Växel kopplar rätt (5,36)
Resultat ”Bästa produkt” – Elevcentralen – 4.49 ”Sämsta produkt” – Ekonomi – 3.97
Slutsatser Bra och många möjligheter Många anser att aSTRa WEB är bra och har många möjligheter. Svårt att överblicka De många funktionerna gör att systemet är svårt att överblicka och det upplevs som att det är för mycket klick för att komma till rätt funktion. Segt och mycket buggar vid uppdatering Vid uppdateringar uppstår det fortfarande mycket buggar och systemet kan kännas segt överlag.
Slutsatser forts. Speciellt Elevcentralen och Bokningen är det som upplevs krånglig Det som upplevs som speciellt krångligt är elevcentralen och bokningen Utvecklingen ska fokusera på nya funktioner och användarvänlighet Utvecklingen ska fokusera på nya funktioner som trafikskolorna önskar sig, användarvänlighet och bättre gränssnitt.
Slutsatser forts. Mer utbildning Mer utbildning önskas, dock finns inte några önskningar om manual eller liknande hjälpmedel.
Förslag på åtgärder Ny design för bättre användarvänlighet Elevcentralen och Elevcentralen Premium Översyn av användarvänlighet och funktion i Ekonomi, Kassa och Digital utbildningskort