Dagstidningen som taltidning

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Taltidningen 2.0 Jesper Klein och Susanne Axner, TPB
Advertisements

Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Föräldramöte P/FXX. Vårt fantastiska lag ! Kalle Pelle Lisa NN.
Borlänge stad Mellanrubrik Punkt Mellanrubrik Punkt Välkommen till Borlänge.
U 2015:06 Samordnare för unga som varken arbetar eller studerar Ungas väg in i samhället Inger Ashing – Nationell samordnare unga som varken arbetar eller.
Agenda Värdegrund och förväntningar Träning och sommarfotbollsskolan Poolspel Cuper Kalender 2015 (viktiga datum) Lerkils IF Föräldrar grupp Övrigt/Frågor.
Teknisk infrastruktur för biblioteksservice – vad är på gång?
Utbildningspaketet med filmer, certifiering och utbildningsmiljön (miljön där du kan öva) kan genomföras på jobbet eller hemifrån. Varje verksamhet genomför.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Moderna beredskapsjobb i staten
Information om datasystem för vård och omsorg
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Automatic Delivery Rewards
Utbildningsförvaltningen
Visning av webbtidboken i Cosmic via Mina vårdkontakter
regeringen. se/rattsdokument/proposition/2017/02/prop
Njörður Sigurðsson, avdelningschef för tillsyn och rådgivning
Taltidning till fler 16 mars 2017 Götabiblioteken.
Ramavtalet i korthet Vitvaror 2016
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Ramavtalet i korthet Prenumerationstjänster 2016
Lathund Ladoksupport.
Nyttjande av stimulansbidraget för andra målgrupper
Teletal Personligt stöd vid telefonsamtal En förmedlingstjänst från PTS
Välkommen till nätverk för publicerare och redaktörer
Förbättra den kognitiva tillgängligheten
Information för it-handledare i pensionärsföreningar
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Ha kul ihop (man måste få något gott på avslutningen)
Föräldramöte P/F f.11 och bollek
Utbildning Systemadministratör i C2
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Dagstidningen som taltidning
Moderna beredskapsjobb i staten
Helpdesk Centrum för digitalisering
Vad innebär det för oss inom Inner Wheel?
Ha kul ihop man måste få något gott på avslutningen
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Inbjudan till Anhörigträff Hjärtligt Välkomna!
Skolwebb för vårdnadshavare
De nya rutinerna omfattar
Studentportalen – allt om dina studier
Dagstidningen som taltidning
Förskrivarutbildning Hjälpmedel vid rörelsenedsättning
GDPR General Data Protection Regulation
SKOLA24 • VANLIGA FRÅGOR december 2018 Vanliga frågor!
Förskrivarutbildning Kommunikations- och kognitionshjälpmedel
Arkivutbildning Utbildningsmaterial
FÖRETAGSBESÖK 2017.
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Café- och lunchteam Info till alla
Välkomna
Leverantörsfakturor GAS
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Diagnos och delaktighet
Johan Johan Fira med oss! Fira med oss! fyller 21! fyller 21!
Alla kan läsa och hör sen!
Dags för kontroll Vilka personer har jag registrerat?
Skicka provbunden beställning i ROS
Alkohol och tonåringar För dig som är förälder EN BROSCHYR FRÅN IQ
Artvise Kundtjänst -Handläggarutbildning.
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
ÖKA PR-GENOMSLAGET NY TJÄNST Lås upp artiklar bakom betalvägg och sprid fritt till anställda, kunder och andra Frustrerad när ert PR-arbete döljs bakom.
Anhörigcenter 28/1 Säsongsstart – Underhållning av Kjellvis Februari
OPEN UNIVERSE ÄR ETT FÖRETAG I TELENORKONCERNEN
1177 Vårdguidens e-tjänster Halland
[Projektnamn] Utvärdering
Presentationens avskrift:

Dagstidningen som taltidning Utbildning för kundtjänstmedarbetare 2017-11-21 ”Jag är glad att det är så enkelt att få till sig tidningen när man inget ser!” 

Taltidningsverksamheten Prenumeranter Dagstidningar Redaktion Kundtjänst Leverantörer Taltidningshjälpen Producenter av taltidningar

Vad är en taltidning? Papperstidningen uppläst Avsedd för personer som inte kan eller har svårt för att läsa den tryckta texten i tidningen Talsyntes för dagstidningarna Andra typer av taltidningar

Vem får läsa en taltidning? Personer som har en läsnedsättning Synskada, dyslexi, afasi, demens, allergi eller fysiska svårigheter att hålla i en papperstidning Behovet finns i alla åldrar Bristande språkkunskaper och analfabetism är inte läsnedsättningar

Hur läser man en taltidning?

Vad kommer med i taltidningen? Fullängdstidning Hela tidningen i samma ordning som papperstidningen Profiltidning Samma innehåll som fullängdstidningen i personligt vald ordning Korttidning Urval av tidningens innehåll

Hur gör man för att få en taltidning? Prenumeranten beställer hos tidningens kundtjänst. Kundtjänst informerar MTM om beställningen. MTM ringer upp prenumeranten för en behovsutredning. MTM:s behovsutredare tar reda på vilket sätt att läsa taltidningen på som passar individen bäst. Spelare fås via ett hembesök från Taltidningshjälpen. Instruktioner för läsning via e-post eller appen skickas på e-post.

Rutiner för nybeställning Ni tar emot beställning från prenumeranten eller anhörig Ni registrerar i ert system Ni skickar beställning till MTM via ett formulär på http://mtm.se/supportwebb-dagstidningen-som- taltidning/kontakt/nybestallning-av-taltidningsprenumerationer/

Bild från supportwebben

Bild från supportwebben Dagstidningen Nyhet Bild från supportwebben V 2017-12-15

Bild från supportwebben Kalle Karlsson 123456789 Bild från supportwebben Äldreboendet Måsen Storgatan 1 123 45 Storstaden 123-456789 kalle@exempel.se

Bild från supportwebben Sonen Pelle: 070 - 123456789 Bor på äldreboendet Måsen avd 2. Kontakta sonen Pelle vardagar efter kl. 15. Bild från supportwebben Lisa Larsson lisa.larsson@dagstidningennyhet.se

Bild från supportwebben

Rutiner för nybeställning MTM kontaktar prenumeranten via telefon och gör en behovsutredning där man kommer fram till om prenumeranten ska läsa taltidningen med lånad spelare eller egen utrustning. Spelare levereras inom två veckor när en instruktör från Taltidningshjälpen gör hembesök. Ska prenumeranten läsa tidning via appen eller e-post kan vi starta samma dag

Rutiner för avbeställning Ni tar emot avbeställning från prenumeranten eller anhörig Ni registrerar i ert system Ni skickar avbeställning till MTM via ett formulär på http://mtm.se/supportwebb-dagstidningen-som- taltidning/kontakt/nybestallning-av-taltidningsprenumerationer/

Bild från supportwebben

Bild från supportwebben Dagstidningen Nyhet 2017-06-13 Bild från supportwebben Anders Andersson 987654321 Lillgatan 1 123 45 Småstaden 123-456789

Bild från supportwebben eva@exempel.se Hustrun Eva: 070 - 123456789 Sjukdom Bild från supportwebben Kontakta hustrun Eva för retur av spelaren. Johan Jonsson johan.jonsson@dagstidningennyhet.se

Rutiner för avbeställning Prenumerationen stoppas på angivet datum Taltidningshjälpen skickar material för returnering av spelare

Supportwebben

Supportwebben Prenumerantärenden via formulär Informera om beställda taltidningsprenumerationer Informera om avbeställda taltidningsprenumerationer Beställ support åt befintliga prenumeranter Beställ informationssamtal till intresserade Kontrollera status på en prenumerant Få information från MTM:s register Uppdatera kontaktuppgifter till en prenumerant

Supportwebben Stöd i dagligt arbete Informationsbroschyr med rutiner FAQ Stöd att ha vid kontakt med prenumeranter

Vem gör vad? Kundtjänst MTM Taltidningshjälpen Tar emot beställningar och avbeställningar samt skickar dem till MTM Svarar på frågor rörande fakturor, prenumerationskostnader och dylikt Kundens första kontakt – behöver kunna svara på enklare frågor Hänvisar supportfrågor till Taltidningshjälpen MTM Tar emot beställningar och avbeställningar från kundtjänster Ringer upp nya prenumeranter för behovsutredning Svarar på frågor från tidningar och kundtjänster, ej från prenumeranter Taltidningshjälpen Gör hembesök och ger support till prenumeranterna Kan ge information till intresserade som vill veta mer om taltidningar

”Jag skulle inte leva med i tiden på samma sätt om jag inte hade tillgång till tidningen. Jag är otroligt tacksam för att det här finns!