Mitt utvecklingssamtal HT 2016

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Advertisements

Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Intensivperiod i svenska -förskoleklass v.4 – v
Pedagogik för framtiden Hur lär vi oss i olika åldrar? Hur kan vi skapa bra förutsättningar för inlärning? Minnet – repetition Olika inlärningsstilar och.
Vår verksamhet Har verksamhet i skolans gym Har aktiviteter med bollsporter Är en del av Jönköpings skolidrottsförbund Anordnar idrottsrelaterade utbildningar.
ANALYS AV RESULTAT Vad behöver våra elever för att lyckas?
A.Speaking B.1. Reading B.2. Listening C. Writing.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 1.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Mitt utvecklingssamtal VT 2016 Namn:. Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan Vad är bra? Vad kan bli bättre? Hur trivs du i klassen?
MÅL KURS D HÖRALÄSA PRATA SKRIVA KLAR SIDA. Höra Dessa områden ska man kunna: - berättelser - beskrivningar - samtal - diskussioner - information - nyheter.
Mitt utvecklingssamtal VT 2016 Namn:. Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan Vad är bra? Vad kan bli bättre? Hur trivs du i klassen?
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Jan Larsson Studieteknik Jan Larsson
Barn och ungdomars utveckling
Schacks implementation under skoltids
Träna svenska A och B Häfte 3 Hälsningsfraser 5 – Hej. Hur är läget?
Inför det muntliga nationella provet i svenska
Konsten att läsa sakprosa
Välkomna ! Presentation Kunskapskrav Hur vi arbetar i 4:an.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Sophie Mårtensson Linda Partland Minna Granica Karin Envall
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
6A - LÄXOR v. 40 Vad händer längre fram? Detta händer vecka 40
Bön & tillbedjan.
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Välkomna till vårt Föräldramöte på
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Gymnasiearbete 100 p.
Öppet hus Skolans namn Datum.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Jag har valt att läsa: ____________________________
Nätverk för lärare på fritidshem
Det här händer under vecka 4 Bra datum att ha koll på:
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas Thomas Smith
Din lön och din utveckling
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Barn – och ungdomspsykiatriska kliniken
Föräldramöte Sjöstadsskolan /
Välkomna! Utbildning för sköterskor förskrivning av madrasser
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Kvalitetsarbete i skolan Henrik Dahl, Skolinspektionen
Medarbetarenkäten december 2018.
Enkät i gymnasieskolan 2015
ÅP / Lektion 8 Omtumlande händelser och inledda återfall
Barnkonventionen.
Välkomna! Lärarens namn.
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Regiongemensam elevenkät 2016
Enkät i gymnasieskolan
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
Regiongemensam elevenkät 2016
Vad är målet? Hur kommer vi dit? På vilket sätt?
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Välkomna!.
Gymnasiearbete 100 p.
Tips för det praktiska ledarskapet
Djuren möter ungdomskulturen
Enkät i gymnasieskolan
Presentation för föräldrar
ÅP / Lektion 4 Problemlösning
Religion Livsåskådning.
Presentationens avskrift:

Mitt utvecklingssamtal HT 2016 Namn:

Min trivsel Så här trivs jag på Sätunaskolan.

Mina styrkor i skolan Jag är bra på engelska och svenska. Mina favorit ämnenen är: Min styrka är att jag är: Bild på dig själv

Mitt skolarbete Det här har jag gjort! Läst in en engelska text Läst in text på svenska ”Book about me”

Så här är jag i skolan Sätt ett kryss i den ruta som passar för dig Sällan Ganska ofta Nästan alltid Jag uttrycker och motiverar mina åsikter Jag respekterar att människor är olika och har olika behov Jag vågar säga ifrån om någon behandlas illa Jag använder ord för att lösa konflikter Jag visar hänsyn, omtanke och hjälpsamhet mot andra Jag är rädd om mina egna, mina kamraters och skolans saker Jag bidrar till att vi ska få arbetsro i skolan Jag planerar och utvärderar självständigt mitt arbete Jag respekterar andras åsikter och samarbetar

Mitt ansvar Så här tar jag ansvar för: Mitt arbete på lektionerna – Mina läxor – Ordningen på mina saker – Mina kamrater –

Förbättra Mitt arbete på lektionerna – Mina läxor – Så här kan jag, mina föräldrar & mina lärare hjälpa mig att förbättra: Mitt arbete på lektionerna – Mina läxor – Ordningen på mina saker – Mina kamrater –

Uppföljning av min förra IUP Kolla på mål i pärm Det här var mina IUP-mål: Så här har jag arbetat med mina IUP-mål Så här har det gått:

Svenska Utgå från kunskapskrav! Det här kan jag: Det här behöver jag träna mer på

Min läsning Här ligger du till din läsning som du spelar in när du läser högt 1 sida ur din läsebok. Så här läser jag: (Flyt i läsningen, inlevelse, engagemang) Det här kan jag förbättra:

Matematik Utgå från kunskapskrav! Det här kan jag: Det här behöver jag träna mer på

Engelska Utgå från kunskapskrav! Det här kan jag/Det här går bra: Det här behöver jag träna mer på/det här är svårare:

Tack för att ni kom på mitt utvecklingssamtal Tack för att ni kom på mitt utvecklingssamtal! [nu får du designa din presentation]