Säljsamtalets delar Kontaktfasen Analysfasen Utbytet Kontakt Analys

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Advertisements

Säljsamtalet Vägen till köp.
JAG BLEV MED PADDA!!! och kunde plötsligt göra saker jag funderat över men inte haft verktyg till.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Konstruktiv bildkritik Källor: fotosidan.se Facebookgruppen Street Photography- Sweden Elevarbeten Kärrtorps gymnasium Tack till fotograferna som givit.
Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.
Återberättande text Berättar om något som har hänt.
Vad är egentligen ett samhälle? Hur skulle ni definiera ordet samhälle? Dvs när vi pratade om ett samhälle sist, vad pratade vi om då? Ta ngn minut och.
5:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Företagets resurser Företagets mänskliga resurser Företagskulturen Företagets tekniska resurser Företagets.
Tjo! Lennarth och hans vänner kommer hjälpa oss så att du lär dig om decimaler, hur man förkortar bråk och om odds. Det här är Lennarth -> Det här är hans.
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
MÅL 2015 Vinna serien. Punkter för att nå vårt MÅL Ge järnet på träning Gör maximal insats i alla övningar och spelmoment på träningen. Använd samma energi,
Enkätundersökning Företagande & Jul
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Kommunikation.
Återberättande text Kurs C.
Kap 5 – Trigonometri och komplettering kurs 3c
Framtidens försäljning Coacha kunden till köp
Introduktionskurs om mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer
SPELARUTBILDNINGSPLAN ANFALLSSPEL – AVSLUT 1
Första fasen i säljsamtalet: Kontaktfasen (Läroboken: Kapitel 7)
Säljsamtalet Innesälj.
Kundanalysen har flera syften
Mekanik del 2.
Introduktion till karteringsövning
Välkomna till Upptaktsmöte KHC Tjej 31/7
Algebra och icke-linjära modeller
Konsumenträtt.
Vecka 37 Tisdag den 12:e september 2017 Dagens namnsdag Åsa Åslög.
Ekonomi och samhälle Introduktion
Hej! Vad roligt det ska bli att ha ett Tupperwareparty tillsammans med dig och dina vänner. Här kommer lite mer om det vi har pratat om.   Datum och klockslag.
Läsförståelse.
Vad är det här?.
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Utbildningspresentationens rubrik
Lathund-Ladok-95-Studiedeltagande
Rubriklayout Underrubrik.
Rubriklayout Underrubrik.
Affärskunskap.
Bilverkstad Återbäringskampanj 2015
Hej! Vad roligt det ska bli att ha ett Tupperwareparty tillsammans med dig och dina vänner. Här kommer lite mer om det vi har pratat om.   Datum och klockslag.
VIKTIGT!!! Läs tips sidorna innan du börjar med din presentation.
Antikenprojekt 2017 Hjälmared folkhögskola
Kvalitetsarbete i skolan Henrik Dahl, Skolinspektionen
Disposition Pågående arbete hos Konsumentverket
4, 8, 12… är ett exempel på en talföljd.
Metodutveckling för att minska social oro
Rehabsamtal med arbetstagare inom lagverksamheten Ponf
Rubrik på utbildningspresentation
PRODUKTUTVECKLING.
Arbetsmiljö FSG januari 2019.
Utbildningspresentationens rubrik
Rubrikbildslayout Underrubrik.
Rubriklayout Underrubrik.
Rubrik med bildlayout Underrubrik
Rubriklayout Underrubrik.
Ersättningskollen.
Rubriklayout Underrubrik.
Användarinstruktioner för
Rubriklayout Underrubrik.
Användarinstruktioner för
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Kapitel 2 Förändringshastighet och derivator manada.se.
Uppföljningsprocessen i Göteborgs Stad
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
Rubriklayout Underrubrik.
Rubrik med bildlayout underrubrik
Instruktioner Välj rätt kommunlogotyp här till höger
Berättar om något som har hänt
Presentationens avskrift:

Säljsamtalets delar Kontaktfasen Analysfasen Utbytet Kontakt Analys

Tyngdpunkter i olika försäljningssituationer Butikförsäljning av konsumentvaror Butiksförsäljning av kapitalvaror Hemförsäljning Telefonförsäljning Canvasförsäljning Fältförsäljning Utbyte Kontakt Analys Kontakt Analys Utbyte Kontakt Utbyte Analys Utbyte Kontakt Kontakt Analys Utbyte

Bokuppgift Jobba två tillsammans. Bestäm vem som är kund och vem som är säljare. Läs hela säljsamtalet tillsammans. Gör uppgift 3, sid. 127-129 i boken.

Jobba med din Examinationsuppgift Skriv så mycket du kan under de två första rubrikerna i examinationsuppgiften. 1. Om försäljning 2. Om försäljningsprocessen i olika säljsituationer. Tips: Titta på dina anteckningar, läs i boken. Läs instruktionerna i uppgiften. Titta gärna i kapitel 1 också: Kundorienterade och Produktorienterade säljare för punkt 1.