Vi ger oss själva och andra arbetsro

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
1.Tar ansvar för skolans inredning och material så vi får en trivsam skola utan klotter, skadegörelse och nedskräpning. 2.Använder inte snus, tobak eller.
Advertisements

Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
Jag önskar dig styrkan hos de fyra elementen Jag önskar dig styrkan hos de fyra elementen DENNA PRESENTATION GÅR IGÅNG AUTOMATISKT – SKRUVA BARA UPP DINA.
Elevråd på SFI vad är det?. Du som är elev på SfI har möjlighet att påverka din utbildning. Det betyder att du kan tala om vad som fungerar bra och vad.
Matematiksatsningen Några nedslag i Skolverkets utvärderingar.
Ämnesspecifik läskompetens Kontext - Handlar om att kunna läsa och förstå en text utifrån det sammanhang den finns i. Lärarens jobb blir att ge en förförståelse.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Fjordskolan ÅK2.
9/21/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Skyttebo.
Mini och den magiska stenen Sid. JT 6-9 För att kunna läsa måste man inte bara kunna ljuda ihop bokstäverna, man måste även förstå det man läser.
Självförtroende, trygghet och språk Tony Björk
Oskrivna och skrivna regler i Kallhälls scoutkår Hälsodeklaration, personuppgifter och kontaktuppgifter Kåren har som policy att ta in en ny hälsodeklaration.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 1.
(Denna power point lägger vi på vår blogg).  Therese Ohlson: 100 % Fy, Ke, Bi, Eng, Sv  Marie Lundstedt: 100 % SO, Sv  Barbara Rozanska: 100 % Ma,
9/24/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Bergabo. 9/24/ Vilken avdelning går ditt barn på? Bergabo 1.Bullerbyn17 (23%) 2.Junibacken22 (30%) 3.Katthult10.
Skolråd 17 maj 2016 ”Våga visa” Några utdrag från enkäten…
Viktiga begrepp i historia
Schacks implementation under skoltids
Nätverket Svenska nus skolbesök
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
Heby skola 7-9 Björn Johansson, förstelärare
Inled med att presentera Raoul Wallenbergs dag
Storvreta 4-6 Januari 2014 Bele Barkarby P04.
Plan mot diskriminering och kränkande behandling
Om det börjar brinna Då ringer brandlarmet, det låter högt
Välkomna ! Presentation Kunskapskrav Hur vi arbetar i 4:an.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Årskurs 7 Katarina Norra Skola
Föräldraenkät 2017 Förskola
Föräldraenkäten 2015 Förskola Åkerbo
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
4. Vad ska det bestämmas om?
Elevråd på SFI vad är det?.
Välkomna till klass SI16D!
Elevråd på SFI vad är det?.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Värderingar Spårvägen F98
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
Argumenterande text.
Hur blir ett lag BRA?  Vi i laget På match & träning Jag som spelare
Välkomna till årskurs 6! Mentorer: Helen Webster (engelska, matematik) Terese Andersen (svenska, SO) Petra Yngström (matematik, NO)
Välkomna på Snäckans föräldramöte
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Mitt utvecklingssamtal HT 2016
Trivselregler på Navet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Skolledningskonferens
Kvalitetsarbete i skolan Henrik Dahl, Skolinspektionen
Barnkonventionen.
”Miss lyckad” ”I slutet av 8:an fick vi prata med en SYV, jag minns att hon frågade mig ”Vad vill du bli?” som att hela mitt liv hängde på just denna frågan.
Hammarens förskola.
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Regiongemensam elevenkät 2018
- Att vara personlig och beröra
Regiongemensam elevenkät 2016
Föräldra- och elevmöte
Enkät i gymnasieskolan
Tobak - Lektion 2 Åk 4-6.
- Tobaksfri utmaning, för tobaksfria ungdomar
Det enskilda barnet ska vara förskolans,
Vad är målet? Hur kommer vi dit? På vilket sätt?
MOBBNING ELLER INTE? ? NEJ! GRÄL
Information om licenser:
Enkät i gymnasieskolan
Om Hamnedaskolan!!! Världens bästa skola!!!!!!!!!!!!
Föräldramöte i kullo skola
Om buden.
LikabehandlingsplAnen
Katedralskolans ordningsregler
Presentationens avskrift:

Vi ger oss själva och andra arbetsro Vi deltar aktivt i lektionerna och lyssnar på lärarna och kamraterna. Vi lämnar saker som kan störa skolarbetet utanför klassrummet. Föremål som kan skada andra lämnas hemma. Mobiltelefoner lämnas avstängda i bänken eller i väskan under skoldagen. Missad lektionstid kan komma att tas igen på ledig tid som ex rast eller efter skolans slut.

Vi använder ett vårdat språk Vi använder inte svordomar och andra kränkande uttryck mot varandra.

Alla är ute på skolgården då det är rast Om det är väldigt kallt eller mycket regnigt kan man komma överens med sin lärare hur man gör den dagen. De elever som får tillbringa rasten inne, ser till att det fungerar i klassrummet under innerasterna

Vi är rädda om våra saker och vår skola Vi tar in de leksaker, madrasser, bollar m.m. som vi har tagit ut för att de inte ska försvinna. Om någon med vett och vilja slarvar bort, kastar eller har sönder något som tillhör skolan så får denne ersätta skadan eller det borttappade.

Vi åker pulka och madrass i backen vid grusplanen och på snöhögen vid ishallen. I förrådet finns det pulkor och madrasser, som plockas fram av personalen.

Endast elever inskrivna på fritidshemmet får cykla. Cykling får ske före frukost och efter mellanmålet på skolgården.