Förskolan 2.0.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Gymnasiearbetet Mål för gymnasiearbetet
Advertisements

Docent i pedagogiskt arbete, FD
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Lgr11 Ny läroplan, inklusive nya kursplaner
BETYG I ÅRSKURS 6.
DITT BOENDE.
Tungelstaskolan f-9 framställt av Ylva, Lotta och Ronny
Introduktion till filmen Klicka för att se filmen.
Kursplanens kommentarmaterial om slöjdämnets syfte:
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Tolka ett föremåls kulturella och estetiska uttryck
Centrala innehåll och kunskapskrav
John Bauer antogs redan vid 18 års ålder till konstakademin efter två års förberedande studier på olika konstskolor i Stockholm. Han illustrerade sagosamlingen.
Bedömningskriterier för åk 6
Struktur och ledning Rektor Styrelse samt ansvar: Tony Roth, rektor
Ett arbetsområde om poesi
Information till föräldrar Madenskolan Hösten 2014
Nya samlade läroplaner
Kunskapskrav SLÖJD.
Musikhistoria åk 8 Betygskriterier.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Teckna din seriefigur.
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Mjukt, hårt och blandat -formgivning för din vardag
Välkommen till slöjd.nu.
Aktiviteter och upplevelser
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Vad gör vi idag? Lek 4 Vad händer idag och varför?
Vad gör vi idag? Lek 3 Vad händer idag och varför?
Stumfilm åk 7.
ÅRSKURS 5.
ÅRSKURS 4.
Tips - vad ska du tänka på när du svarar på läsfrågorna?
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Vad gör vi idag? Lek 4 Vad händer idag och varför?
Betyg årskurs 6.
Välkommen till Hälsinggårdsskolan
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
SUA – Skriva.
Lärande för det 21;a århundrandet Lärande för framtiden KunskapsbyggandeProblemorienterat Egna val IT som verktyg Kommunikation Samarbete.
Tallriksmodellen. Vad åt du till frukost, lunch?
Fritt Broderi.
Vårrullar Recept till lektion 3 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Köttbullar sås och potatis Recept till lektion 2 Receptet fotograferat från Hem- och konsumentkunskap ÅK 6-9 Förlag Interskol.
Dagens lektion? Mängd, metod, planera. Mat måltider och hälsa Jämförelser av recept och beräkning av mängder vid matlagning. Skapande av egna recept. Bakning.
SYFTE: Fördjupa er i näringslära/hälsa. Tallriksmodellen & matcirkeln, blodsockerkurva? Resonera/utvärdera måltider?  Lunch: Paj  Sammanfattande test.
Pizza Recept till lektion 5. Pizza kemiskt jäsmedel = bakpulver kan du nämna 2 till?
Vår meny på eget Slöjd och hemkunskap.
Mot utanförskap.
Rädda klassrummet.
Djuren möter ungdomskulturen
Staffan Thorström, Slestadskolan, Linköping –
Förvaring Du kommer att få skapa en egen produkt med hjälp av de tekniker och material du provat på de senaste veckorna!
Identitet Sömnadsprojekt åk 7 Hösten 2016
Entreprenörskap 2 Ni ska läsa detta och förbereda er inför lektion måndag vecka 40. Då börjar allvaret att bygga er stad.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
TVÅ STJÄRNOR OCH EN ÖNSKAN
Djuren möter ungdomskulturen
Rädda klassrummet SLÖJD.
Identitet Sömnadsprojekt
Vad gör vi idag? Vad händer idag och varför? Matlagningsprov ½ gruppen. Ta med dig recept och anteckningar om du ska laga mat, är du kamratbedömare tar.
Av Elin Alm, Adolf Fredriks Musikklasser
Djuren möter ungdomskulturen
Presentationens avskrift:

Förskolan 2.0

Eleverna har fått en beställning på föremål som förskolan vill att de gör till sin verksamhet. Eleverna får själva välja utifrån en lista vad de vill arbeta med och i vilket/vilka material. Eleverna måste tänka på vem som skall använda föremålen samt på säkerheten.

Vi vill ha Skisser/ritningar på ert arbete Materialåtgång Collage där ni visar er inspirations FOKUS PÅ SÄKERHETEN

v.1 Uppstart projekt ”Förskolan 2.0” v.2 v.3 v.4   v.5 v.6 v.7 v.8 v.9 v.10 v.11 v.12 v.13 v.14 Allt skall vara klart! Redovisning i grupp v.15 Invigning – bjud in förskolan

E C A Eleven kan på ett enkelt och delvis genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner. Eleven kan på ett utvecklat och relativt väl genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner och delvis egna initiativ. Eleven kan på ett välutvecklat och väl genomarbetat sätt formge och framställa slöjdföremål i olika material utifrån instruktioner och egna initiativ. I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och i huvudsak fungerande sätt. I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och ändamålsenligt sätt. I slöjdarbetet kan eleven använda handverktyg, redskap och maskiner på ett säkert och ändamålsenligt sätt med precision. Utifrån syftet med slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt och ger enkla motiveringar till sina val. Utifrån syftet med slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt och ger utvecklade motiveringar till sina val. Utifrån syftet med slöjdarbetet och kvalitets- och miljöaspekter väljer eleven tillvägagångssätt och ger välutvecklademotiveringar till sina val. Eleven kan i slöjdarbetet bidra till att utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial. Eleven kan i slöjdarbetet utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial. Eleven kan i slöjdarbetet utveckla idéer med hjälp av erbjudet inspirationsmaterial och sådant som eleven själv har sökt upp.

Dessutom kan eleven pröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Dessutom kan eleven pröva och ompröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Dessutom kan eleven systematiskt pröva och ompröva hur material och hantverkstekniker kan kombineras med hänsyn till föremålens form och funktion. Under arbetsprocessen bidrar eleven till att formulera och välja handlingsalternativ som leder framåt. Under arbetsprocessen formulerar och väljereleven handlingsalternativ som efter någon bearbetning leder framåt. Under arbetsprocessen formulerar och väljereleven handlingsalternativ som leder framåt.