Uppföljning mål & nyckeltal MSN

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Länsstyrelsen och kommunen i samarbete
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
SOLLENTUNA KOMMUN.
Nackas arbete med hållbara upphandlingar
Hur säkerställer vi affärsnyttan med MAXIMO implementation/användning?
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
Lean – Nyckeltal – Nya lokaler
KOMMUNALAVA-PLANER Kjell Jonsson Anna Myhr.
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Informationsväg Försäkringskassan – Vården
1 Använd gärna denna presentation! Presentationen beskriver arbetet i projektet som arbetar med det kommande fiskeriprogrammet Presentationen.
SJUKDOMSFÖREBYGGANDE METODER SJUKDOMSFÖREBYGGANDE METODER.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Oktoberrapport Oktoberrapport
Strategi för energieffektivisering Persontransporter.
Så gör vi i Sollentuna SLBF Brandkåren Attunda.
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Var det bättre förr eller Är det sämre nu? Mina ”dryga” 30 år som upphandlare Gunnar Stålberg mars 2009.
Kommission för ett socialt hållbart Malmö 30 maj 2012 Kommission för ett socialt hållbart Malmö.
Kvalitet Äldreomsorg Händelser Under 2008 mätt med Kvalitetskatalogen Brukarundersökning har gjorts tidigare, nu nationellt Ändrat inriktning mot: Mer.
WORKSHOPS - Effektiv Miljötillsyn – ett Projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Ladok3-projektet Lokala PL —08 Umeå. 2 Organisation Hur ser organisationen ut?
1 Tillsyn, uppsikt, uppföljning, vägledning, rådgivning kärt barn har……………… Regeringen menar att ett mer kvalitetssäkert myndighetsarbete leder till en.
Tertialbokslut Överförmyndarnämnden. Tertialbokslut Överförmyndarnämnden VERKSAMHETSRESULTATINSATTA RESURSER Analys: Andelen huvudmän.
I Strömstads säljs varje dag: ( utslaget per invånare) 2 kg fläskkött 37 cl brännvin 2 l läsk Det finns : 1 m² godisbutik / invånare.
Erfarenhet Planbesked Kiruna kommun har t.o.m. oktober haft ca 15 stycken ansökningar om planbesked Från enskilda fritidshus till 150 villor och 150 lägenheter.
Miljösamverkan Skåne Verksamhetsplan
18 september 2013 Ingela Valeur, Miljöprövningsenheten Konsultdag Skåne Blekinge.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Tre prioriterade miljöområden Effektivare energi- och transportanvändning Resurssnålt och giftfrittVärna mark och vatten.
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Miljösamverkan Västra Götaland (MVG) Verksamhetsberättelse 2014.
Västra Götalandsregionens nya handlingsprogram
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Välkommen till ett seminarium om Klimatarbete och klimatinvesteringsprogram En heldag om klimatstrategi och Klimp- bidrag! Den 29 maj 2007 på Landstingets.
Möte fackliga ref.grupp Vad händer – kort om Medborgarcenter Pågående aktiviteter Planer inför det fortsatta arbetet Frågor.
Mål och resursstyrning i Sotenäs
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Skellefteå – en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i Skellefteå – årets tillväxtkommun! Nöjda medborgare och kunder (1) God livsmiljö.
Administrativt stöd Copyright © Härryda kommun Kommunens kvalitet i korthet 2011 Kommunens Kvalitet i Korthet är ett verktyg för att ta fram.
Mål i Södertälje Miljökontorets mål för människors hälsa.
Knivsta – där framtiden bor. STOCKHOLM UPPSALA ARLANDA SÖDERTÄLJE VÄSTERÅS ÖREBRO ESKILSTUNA Knivsta – nära till mycket KNIVSTA.
Miljöchefsträff Henrik Spovin
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Mål: ”Gotland utvecklas i linje med visionsmålen och har ett starkt varumärke” Delmål för : Minst bor på Gotland Gotlänningarnas välstånd.
Upprop för ett friskare Tidaholm Tidig samverkan i rehabiliteringsarbetet.
April Prisutveckling på villor och bostadsrätter det närmaste året %
Beslut i kommunfullmäktige
RIGA – Rätt Insats Gemensamt Ansvar
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Landstinget Dalarna Fakta Länets största arbetsgivare (8500 anställda)
Problembild som grund för Socialstyrelsens förslag
Beställning vid brådskande ärende - process
Fler sökande – längre kötider
Verksamhetsutveckling och digitalisering med invånaren i fokus
55 kommuner Startade 2006 Invest Stockholm Tre insatsområden;
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Mest nytta inom tillsyn och kontroll
Digitalisering och effektiva processer
NKI-undersökning Helena Aronsson
Presentationens avskrift:

Uppföljning mål & nyckeltal MSN

Effektivt resursutnyttjande Utfall nyckeltal Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande NKI Bygglov SBA

Effektivt resursutnyttjande

Effektiva processer

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande Medianhandläggningstid enkla planer

Andel planbesked som handläggs inom 4 månader

Effektivt resursutnyttjande NKI Livsmedel

Effektivt resursutnyttjande NKI Miljötillsyn

Effektivt resursutnyttjande NKI SBA Miljö & hälsoskydd

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande

Effektivt resursutnyttjande NKI rättssäkerhet bygglov

Effektivt resursutnyttjande NKI rättssäkerhet livsmedel

Effektivt resursutnyttjande NKI rättssäkerhet miljötillsyn

Effektivt resursutnyttjande SBA kundnöjdhet rättssäkerhet

Utfall nyckeltal Hög rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hör rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hög rättssäkerhet

Hållbart stadsbyggande Utfall nyckeltal Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande

Hållbart stadsbyggande