U5: Gallring och konkurrens

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Advertisements

Konstruktiv bildkritik Källor: fotosidan.se Facebookgruppen Street Photography- Sweden Elevarbeten Kärrtorps gymnasium Tack till fotograferna som givit.
VÄLKOMNA ALLA RÖRELSEINSPIRATÖRER!. Friskis&Svettis för barn Familjejympa Lekfull jympa för barn och vuxna tillsammans. Från 2 -6 år. Knatte För barn.
 Le i telefonen  Hälsa och presentera dig med fullständigt namn  Fråga efter personalansvarig/rätt person  Finns det tid?  Fråga på ett intressant.
Att bygga meningar förra veckan huvudsatser nu bygger vi på bisatserna.
&feature=related.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att skriva för att påverka.
U6: Plantan växer Fundera på När jag mäter min planta måste jag tänka på …, för att jag ska kunna jämföra resultaten så rättvist som möjligt. Materian.
Tillsammans för en idrott fri från alkohol, narkotika, doping och tobak Gemensam ANDT- policy för idrottsföreningar i Mölndals stad Aktiva under 12 år.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
Berättande text Du ska skriva en berättande text. Den här texten skriver du inte till någon speciell person. Du behöver då inte tänka på att skriva hej.
Referensgruppsmöte Avstämningsregler VINN-MFI.
Ett Hållbart ekosystem i rymden
VISA DENNA BILD: INLEDNING
Mål Ekologi 2 När vi är klar med detta område bör jag kunna:
U10: Dags att skörda Fundera på Min plantas förändring Bonden …
Mål v.4 Jag känner mig säker (grön) Oftast går det bra (gul)
Livet i en välfärdsstat
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Konsten att läsa skönlitteratur
Konsten att läsa sakprosa
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Diskutera! När vi diskuterar så är vi två eller fler som pratar tillsammans. När man diskuterar tycker man något! Om jag tycker något så kan man säga att.
U8: Nu blommar det! Fundera på Blomman
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
U5: Gallring och konkurrens
Det var som katten….vecka
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Studieavgifter maj 2010.
Andra delen i analys och planeringsfasen
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Likheten förenar Möt Maria Johansson som uppmanar oss att se vad som förenar människor, trots våra olika upplevelser och erfarenheter.
Vad är det som ska hända? Kärnan!
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård
Kostnader för läkemedelsförmån
Del 4:1 Samhällets ansvar Svensk lagstiftning
Evolutionen så här långt
Välkomna! INNEHÅLL Skolan berättar om vilka utmaningar de har haft under terminen. Socialtjänstens förebyggarteam presenterar vilka problem de upplever.
Iris Rosengren Larsson
BRIS.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård
Friluftsliv.
Religion.
Kretslopp Vad är ett kretslopp? Vilka ämnen kan ha ett kretslopp?
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
EXEMPEL GLOBALISERING Megatrend Konsekvenser för Helsingborg
Hur mycket använder ungdomarna olika beroendeframkallande ämnen i Helsingborg, Skåne, Sverige & Europa? Arbetsmaterial med diskussionsfrågor i klassrummet,
Hur skriver man en berättande text
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Partisympatimätningar i sverige idag - en översikt och diskussion
Källkritik.
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
Närsjukvårdsmöte Eugenia Strandberg.
OBS! Lägg gärna in er föreningslogga på denna sidan!
Träff 5 Välkomna!.
Sammanställning av mätperioden september-november 2017
Artiklar Bestämd artikel.
U9: Pollinering Fundera på Intressant fakta om bin
Vad är viktigt för dig? Att designa tjänster utifrån behov
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Arbetsmiljö inom restaurang
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Livsåskådningar - hur människor beskriver och tolkar livet
Tips för det praktiska ledarskapet
Översyn av lagstiftningen inom kollektivtrafikområdet
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Religion Livsåskådning.
Presentationens avskrift:

U5: Gallring och konkurrens Fundera på Vi gallrar bland plantorna Växterna konkurrerar om … Om jag inte gallrar kommer … Jag tror att plantor och träd i naturen gallras genom att… Av mina åtta frön har … stycken grott. Jag tror att det beror på att … Jag ska gallra bort … stycken plantor, eftersom …

U5: Gallring och konkurrens Växtens delar Sammanfatta och diskutera Infoga din bild Växten konkurrerar om … Ska man göra en jämförelse så måste man tänka på … ”En skogsbrand är en katastrof för naturen” Det tycker …

U5: Gallring och konkurrens Gör gallring någon skillnad? Det jag vill ta reda på är… Jag tror att… därför att… Det jag behöver hålla oförändrat i mitt försök är… Den förändring jag ska mäta är…