LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
OKUNSKAP ÄR FARLIGT – INTE VATTEN
Betyg i årskurser där man ej haft undervisning i ett ämne
Redskap för rättvis och likvärdig bedömning
Centrala innehåll och kunskapskrav
Välkomna till LNK MED ELEVEN I CENTRUM. Skolstarten MED ELEVEN I CENTRUM Skolstarten varit bra – mer om hur det varit i klasserna kommer tas upp av lärarna.
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
VAFÖR IDROTT OCH HÄLSA I SKOLAN !?
Historia/SO En resa bakåt i tiden med dagens verktyg.
Stress kan göra det svårt för oss att sova, passa tider
ÖSK Ungdom Idé, mål & policy Ungdomarna i Centrum
Tema Feedback och hållbar utveckling Välkomna!
Lokal pedagogisk planering
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Centrala innehåll och kunskapskrav
Idrott och hälsa År 6 VT 2014 Linda Johansson.
Arbetsområde 1. Innehåll Exempel E C A Idrott/ Lek/ Motion
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Nätverk No/Tk 25/ Välkomna!.
Väskolan Hälsofrämjande skola med idrottsklasser
Sjukgymnastik för äldre personer
Välkommen till föräldramöte i röd grupp den 11/
Centrala innehåll och kunskapskrav
Mall för alignmentmatris
OKUNSKAP ÄR FARLIGT – INTE VATTEN. SKA PRATA LITE OM… …En vattensäker kommun …Myndigheten för säkerhet och beredskap …Konsumentverket …World Conference.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Dans – eller rörelse till musik
Argumenterande text om: mera simlektioner på idrotten
Aktiviteter och upplevelser
Förskoleklassen Torpshammar
Nätverk kursplanepiloter
Pedagogisk planering Brönjaskolan
VT -15 Idrott och hälsa Martin & Robert
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Hantering av nödsituation vid vatten vintertid. Isvak
Granloholms skola Läsåret 2014/2015
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Föräldraråd Tack!. Bildningsförvaltningen Lgr 11 Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Del 1- Skolans värdegrund och.
Vad är fysik? Ordet fysik härstammar från grekiskan och latin. Ordet betyder ”naturlig” Vad är naturligt? Skriv upp minst 5 ord som du förknippar med naturlig.
Läroplansnätverk skola Välkomna!. Dagordning Nyckelpersonernas uppdrag Kort återblick från studiedagen om bedömning den 20/8 Ca 9.30 fika Bedömning.
Arbetsterapi i företagshälsovården ett hållbart arbetsliv med.
I DROTT OCH HÄLSA F ÖREBYGGA SKADOR. S YFTE Genom undervisningen ska eleven ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: förebygga risker vid fysisk.
Simkunnighet. Simkunnighet i den Strategiska planen Simkunnighet är ett prioriterat område i den Strategiska planen Prioriterat område = ett.
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
IDROTT OCH HÄLSA De centrala begreppen Centralt innehåll åk 1-3.
Begreppet undervisning Utbildning: Den verksamhet inom vilken undervisning sker utifrån bestämda mål Undervisning: Sådana målstyrda processer som under.
Friluftsliv och orientering år 9 Planering ämne/n och årskurs
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Friluftsliv och orientering år 7-8 Planering ämne/n och årskurs
Självbedömning Idrott och Hälsa ÅK 6
LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 7
Klagshamns rektorsområde
LPP – rörelse Lekar och spel
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Rehabilitering för hund
Betyg och bedömning högre måluppfyllelse genom kollegialt lärande
Friluftsliv Lite inspiration...
LPP – HLR HLR och säkerhet
VÄLKOMNA FÖRÄLDRAMÖTE
Begreppet undervisning
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Friluftsliv Lite inspiration...
Nivå 1 – Simning, Utbildning
Presentationens avskrift:

LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8 Bedömning Läraren kommer att bedöma att du kan: Är simkunnig, dvs kan simma 200 meter varav 50 meter i ryggläge Variera och anpassa dina rörelser till aktiviteten Följa regler kring säkerheten Behärska en nödsituation i vattnet Syfte och långsiktiga mål Undervisningen i ämnet idrott och hälsa ska: Syfta till att eleverna utvecklar allsidiga rörelseförmågor Bidra till att eleverna utvecklar en god kroppsuppfattning och tilltro till sin egen fysiska förmåga Förebygga risker vid fysisk aktivitet Utveckla elevernas förmåga att hantera nödsituationer på land och i vatten Centralt innehåll Olika simsätt i mag- och ryggläge Badvett och säkerhet i förebyggande syfte Hantering av nödsituationer i och vid vatten Innehåll / undervisning Du kommer att: Träna klädsim – en nödsituation Träna livräddning i olika nödsituationer Betyg E Betyg C Betyg A Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser till viss del till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan även simma 200 meter, varav 50 meter i ryggläge. Dessutom kan eleven hantera nödsituationer vid vatten. Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser relativt väl till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser väl till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan även simma 200 meter, varav 50 meter i ryggläge. Sofia skola, Stockholm