LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8 Bedömning Läraren kommer att bedöma att du kan: Är simkunnig, dvs kan simma 200 meter varav 50 meter i ryggläge Variera och anpassa dina rörelser till aktiviteten Följa regler kring säkerheten Behärska en nödsituation i vattnet Syfte och långsiktiga mål Undervisningen i ämnet idrott och hälsa ska: Syfta till att eleverna utvecklar allsidiga rörelseförmågor Bidra till att eleverna utvecklar en god kroppsuppfattning och tilltro till sin egen fysiska förmåga Förebygga risker vid fysisk aktivitet Utveckla elevernas förmåga att hantera nödsituationer på land och i vatten Centralt innehåll Olika simsätt i mag- och ryggläge Badvett och säkerhet i förebyggande syfte Hantering av nödsituationer i och vid vatten Innehåll / undervisning Du kommer att: Träna klädsim – en nödsituation Träna livräddning i olika nödsituationer Betyg E Betyg C Betyg A Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser till viss del till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan även simma 200 meter, varav 50 meter i ryggläge. Dessutom kan eleven hantera nödsituationer vid vatten. Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser relativt väl till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan delta i idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser väl till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan även simma 200 meter, varav 50 meter i ryggläge. Sofia skola, Stockholm