Checklista för tävlingsledare USM

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Lathund för administratörer  Stadiumteamsales.se, hur man beställer.
Advertisements

Luleå Hockey Team 08. Luleå Hockey Unga Utvecklingsgruppen Ulf, Helge och J-Tränare Ungdomsansvarig Helge Lauritsen.
Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.
Föräldrarmöte Flickor 06/07 Fotboll VÄLKOMNA!
Föräldramöte P IK Brage P07 Föräldramöte IK Brage P07 15 april :00-19:30 Agenda Organisation - Hur ska vi organisera oss inför säsong.
Lathund för domarrapportering i fogis Innan match 2 Lagen lämnar två exemplar av sin domarrapport till domaren. Rapporten skall innehålla laguppställningar.
Föräldramöte P/FXX. Vårt fantastiska lag ! Kalle Pelle Lisa NN.
Agenda Värdegrund och förväntningar Träning och sommarfotbollsskolan Poolspel Cuper Kalender 2015 (viktiga datum) Lerkils IF Föräldrar grupp Övrigt/Frågor.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
Oskrivna och skrivna regler i Kallhälls scoutkår Hälsodeklaration, personuppgifter och kontaktuppgifter Kåren har som policy att ta in en ny hälsodeklaration.
Ett fungerande schema förutsätter att uppdrag och arbetsgivarens förväntningar är kända ger utrymme för alla arbetsuppgifter inom avtalad arbetstidsram.
Föräldramöte HKH -02. Agenda Förändringar i truppen Förändring i lagorganisation Stötta Team01 1 lag på helplan Hemsidan / anmälningsfunktion.
Föräldramöte pojkar 04 Mossen BK pojkar 04 Föräldramöte Januari 2016– P04/03.
Välkommen till Boden och Bodens BK Handbollsförening USM Steg 1 grupp oktober 2015 Boden Arena.
Välkommen till Sundsvall City IBC Träningstider P/F07 Tisdagar kl – i Hedbergskas gymnastikhall Medlems- och träningsavgift säsongen 2013/2014.
Information om datasystem för vård och omsorg
BILD Välkomna Föräldramöte P maj, 2017.
VÄLKOMNA TILL UPPTAKTSMÖTE MED P98/97/96!
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Instruktion – sekretariatet Ekhallen/Ekrinken
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Sundsvall IBF Granloholm F07-08
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation
Svenska Brukshundklubben
Eskilstuna Cup den 8/
P-05 Föräldramöte
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Föräldramöte Hägglunds F07/08
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher CUP
En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras.
Leda och utveckla en förening
Välkomna till denna presentation av projektet Idrott för alla.
Föräldramöte 20 november 2016
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
P-05 Föräldramöte
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
P P LATHUND SEKRETARIAT
Team 08 Agenda Ledare och roller i laget Träningar Matcher CUP
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Välkomna till föräldramöte F07/08
Agenda - Reflektioner vårsäsongen
Erfarenhetsutbyte 25 november
Föräldramöte 27 mars 2011 Lyckeskolans omklädningsrum
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
För att anmäla till Blodomloppet
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Mer information om Ladok
220 handdatorer ska utbytas ut till APP före
Ung Cancer - Medlemsundersökning 2017, Närstående
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Café- och lunchteam Info till alla
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Lathund-Ladok Hantera mallar för intyg
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Utvärdering och utveckling av föreningens motionsverksamheten
Medlemsavgifter säsongen 2012/2013
Föräldrarmöte P07 Säsong 2016
P-11.
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
Manual Sammanställning av enkätsvar.
Innehåll Förväntat deltagande på individuellt tillfälle 1-2
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Välkommen till föräldramöte Lerkil P11/7 år
Struktur i modellen, 5 steg
Ny betavy: hantera resultat för enskild student
Sammandragsspel i Västerbotten Grön nivå – födda
Presentationens avskrift:

Checklista för tävlingsledare USM Kansli Hänvisar lagen övernattningsmöjligheter i närheten av Vinslöv. Beställer matchens lirar tröjor Skickar inbjudan till lagen Bokar upp hallen med kommunen Erbjuder mat under helgen till gästande lag. Detta erbjuds i inbjudan för lagen att beställa. Tillsätter matchfunktionärer som domare och sekretariat. Producerar programblad inför helgen med laguppställningar enligt USM Mall. Kontaktar matchspeaker för evenemanget. Bifogar i inbjudan om de förberedelser som lagen skall göra för liverapportering i live score med hjälp av EMP Arrangerande lag – Laget som spelar USM med hjälp av åldersgruppen under spelande lag Bemannar kiosk och ev. grill Tillsätter tävlingsledare Kollar av att omklädningsrum, toaletter och läktare är städat och iordningställda. Tävlingsledare: Välkomnar lagen vid ankomst och talar om var de kan vända sig vid problem. Kontrollerar om och hur liverapportering sker. Att lagen gjort alla förberedelser för EMP. Vid liverapportering följ SHFs regler Förser lagen med laguppställningar och tar kopior för speaker när dessa är klara. Rapporterar in resultat. Det sker direkt med EMP men om det inte fungerar via TA systemet. Sammanställer alla matchrapporter och sänder in dem till SHF efter helgen. (Om inte liverapportering) Fördelar omklädningsrum och märker upp med lagnamn. Tillsätter person/er att utse matchens lirare Samordnar mellan lag och kökspersonal när olika måltider serveras. Tillkallar sjukvårdspersonal vid behov Kioskansvarig VHK:s ordinarie kioskansvarig sköter samtliga inköp till kiosken för helgen. Bitr. Tävlingsledare/Kökspersonal: Ansvarar för matlogistik under helgen. Samordnar beställning och hämtning av matinköp med extern partner 8.4.2vhk/ungdom/usmorganisation

Checklista för tävlingsledare Arrangörsinfo SHF vill med denna skrivning informera alla arrangörer, Steg 1- steg 4, saker som är viktiga att tänka på i samband med att vara arrangör i något av alla USM-arrangemang under säsongen. Tävlingsledare Ansvarig arrangör utser en Tävlingsledare vilken är ansvarig för det lokala arrangemanget. Vi rekommenderar denna person att skriva ut USM:s Tävlingsreglemente och det finner ni här >>> EMP - Elektroniska Matchprotokoll För säsongen 2016/2017 så är det krav på alla arrangörer att använda sig av EMP. Detta för att minska all form av pappershanteringen, men också för att öka vår service ut mot handbollssverige vad det gäller att sprida matchinformation. Om ni tilldelats arrangemang så behöver ni göra följande: – Ni mailar SHF med kontaktinformation till den person som är ansvarig för funktionärerna.  – SHF skickar då tillbaka mall för spelarlistor (laguppställningar). – Ni som arrangörer mailar sedan ut dessa spelarlistor till de lag som ingår i er grupp/era grupper. Dessa listor skall de deltagande lagen fylla i och maila tillbaka till er som arrangör och när ni fått in alla så mailar ni de till SHF.  – Vi förutsätter att ni som arrangörer har dator, internetuppkoppling** samt EMP-utbildade funktionärer vid arrangemanget. För hjälp med funktionärer så ber vi er vända er till ert distriktsförbund. **Om ni som arrangör inte har internetuppkoppling så går det att i efterhand ladda upp protokollen. Resultat I och med att alla ska använda EMP så kommer resultaten att rapporteras in per automatik efter att matchen är slut. I de fall som detta inte fungerar eller i de fall när programvaran används utan direkt internetuppkoppling så behövs manuell inläggning av resultatet. Då kan bland annat i TA- systemet  och alla föreningar har en inlogg till TA-systemet, eller så sms:ar ni in resultaten. 8.4.2vhk/ungdom/usmorganisation

Checklista för tävlingsledare Fair Play SHF och Stadium fortsätter satsningen på Fair Play. Det fungerar som så att domarna rapporterar till sekretariatet efter varje match och det är tre olika kriterier som skall betygsättas. Dessa betyg skall skrivas in på en länk, kopplad till Fair Play. Arrangören är ansvarig att dessa uppgifter blir registrerade senast samma dag som gruppen är färdigspelad. Inte nödvändigt direkt efter match men jätteviktigt att någon tar ansvar fullt ut att det görs senast samma dag. Dator i hallen underlättar arbetet! Här finner ni länken som gäller vid registreringen >>> Instruktion för Fair Play finner ni här >>> Tränarlegitimation Även denna säsong är det krav att ha minst en ledare som har Tränarlegitimation. Om ni använder er av EMP så noteras detta på den ledare som visar upp ett legitimationskort på färdig eller pågående utbildning. Här kan ni läsa mer om tränarlicensieringen >>> Arrangemangsrapporter/Twitter/Webbsändningar Som arrangörsförening ber SHF att ni sprider information kring vad som händer i just ert arrangemang, allt för att skapa så stort intresse som möjligt för USM. Skicka materialet till: nicklas.brunlof@handboll.rf.se Om någon i föreningen vill sprida information, notera resultat m.m. via Twitter så är detta alltid uppskattat. För att denna information skall komma upp på SHF:s sida så ber vi er använda ”hashtagen” #USMHandboll när ni skriver ett inlägg. Om er förening kommer att webbsända ert arrangemang så kan SHF hjälpa er att sprida detta i sina mediekanaler. Skicka materialet till: nicklas.brunlof@handboll.rf.se Matchens lirare - MVP Vår samarbetspartner Stadium har en USM-shop som kommer att synas på hemsidan från och med augusti. Där finns bland annat MVP-tröjor att köpa in till alla arrangemang. Det är upp till varje arrangör att köpa in och utse MVP i respektive lag varje match. Förslaget är att en ledare utser aktuell spelare i sitt eget lag. Detta kan ju betyda att det inte alltid är den som är bäst just den matchen är MVP, det kan vara en spelare som gjorde en bra match utifrån sina förutsättning, utvecklats, kommit tillbaka efter skada eller någon annan parameter. 8.4.2vhk/ungdom/usmorganisation

Checklista för tävlingsledare Affischer/Spelprogram SHF har gjort original för en affisch samt ”omslag/baksida” för matchprogram (flickor respektive pojkar) och det är fritt fram för arrangören att använda detta material. Här finner ni detta material (kommer inom kort) >>> Domarkostnader – Varje arrangör gör en sammanställning av domarkostnaderna och fakturerar sedan aktuella lag i gruppen/grupperna (om föreningen är arrangör för fler en än grupp). Sammanställningen ska även skickas in till SHF senast 10 dagar efter avslutat arrangemang och ska skickas via mail. Kvitton behöver inte bifogas men sparas av arrangören. SHF kommer sedan att göra en total kostnadsfördelning där vi räknar in alla gruppernas domarkostnader (exklusive domararvodet) i det aktuella steget och delar detta på antalet deltagande lag i hela steget. – Utgiftsposten skall bara vara domarkostnaden, arrangören står för funktionärskostnaden, detta ingår i den så kallade matchpengen på 1 000 kr/match. Matcharvoden för Steg 1 – 4 i respektive åldersklass: Junior-SM gruppspel  260 kr (domare) 125 kr (funktionärer) Junior-SM finalspel  320 kr (domare) 150 kr (funktionärer) A-ungdomsklassen  210 kr (domare) 100 kr (funktionärer) A-ungdomsklassen finalspel 250 kr (domare) 125 kr (funktionärer) B-ungdomsklassen  170 kr (domare) 75 kr (funktionärer) B-ungdomsklassen finalspel 200 kr (domare) 100 kr (funktionärer) Kontaktpersoner SHF-kontoret Ralf Lundberg Telefon: 08-699 65 52 Mobiltelefon: 0706-47 60 02 Mailadress: ralf.lundberg@handboll.rf.se Nicklas Brunlöf Telefon08-699 65 56 Mobiltelefon: 0702-49 69 12 Mailadress: nicklas.brunlof@handboll.rf.se 8.4.2vhk/ungdom/usmorganisation