Mina livsriktningar 20. 21 RELATIONER LivsriktningSteg jag vill ta ARBETE/UTBILDNING LivsriktningSteg jag vill ta FRITID LivsriktningSteg jag vill ta.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samtala om böcker.
Advertisements

ACT- Att leva livet fullt ut Träff 1 – Om att leva livet fullt ut
Välkommen till en presentation av FriTid
ACT- Att leva livet fullt ut Träff 2 – Vad är viktigt i mitt liv?
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Så här ser första sidan ut på här måste man ha sitt användarnamn och lösenord för att komma in.
NEUROPSYKIATRISK COACH
Intervju inför ViV-projektet.
Riktlinjer för presentationer
Underordnade konjunktioner
Att tala för att övertyga
Rådslag – vad är de? Problembaserat lärande, Kanada Tillverkningsindustrin, Tyskland Områden för utveckling Demokratiskt arbetssätt – alla delaktiga Allas.
SQZBZO.
Swedex Muntligt test B1 40 poäng.
Vad är du för typ av person?
ACT Att hantera stress och främja hälsa
ACT – Att hantera stress och främja hälsa Träff 3 – Livskompassen
ACT Att hantera stress och främja hälsa
The Wellness Evaluation A Career in Wellness Changing People’s Lives. *
Kollegahandledning Siggi Òlafsson Preventions och Utvecklingsenheten
ACT – Att hantera stress och främja hälsa
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Copyright Lars Valentin1 PowerPoint 2000 Så här skapar du bildspel med PowerPoint.
ACT Att hantera stress och främja hälsa
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Muntlig presentation.
ACT – Att hantera stress och främja hälsa Träff 2 – Livskompassen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
4/00 Bakgrund – förutsättningar Hälso- och sjukvårdens utvecklings- strategi – närsjukvården ska utvecklas Arbetet har kommit olika långt i Västra Götaland.
Lägesrapport ESF- Strateg Åsa Fichtel Köping 19 maj 2014.
ACT – Att hantera stress och främja hälsa Träff 4 – Livskompassen
Genrer Ett specifikt syfte – avgör vilken genre det handlar om
ACT Att hantera stress och främja hälsa
ACT – Att hantera stress och främja hälsa Träff 2 – Livskompassen
Västernorrlandsmodellen används för att lyssna till barn som brukare
Socialpsykologi.
Självutveckling Modul 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
ACT Att leva livet fullt ut Träff 1 – Om att leva livet fullt ut Fredrik Livheim. Gruppledare 1 & Gruppledare 2 Kursledare.
V AD HÄNDER EFTER SFI?. S TUDIE - OCH YRKESVÄGLEDNING Hos mig kan du få studie- och yrkesvägledning information om utbildningar, behörighetsregler och.
Torsdagen den 3 december. Dagens lektion Fortsatt jobb med den muntliga presentationen (utformning, bilder, kanske lite träning om vi hinner) Boksamtal.
Konsten att samtala och leda ett samtal. Att vara en god samtalare och lyssnare Tittar på den som talar Spinner vidare på vad andra säger Håller sig till.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
ACT Att leva livet fullt ut Träff 4 – Hur kan jag hantera mina hinder? Fredrik Livheim. Gruppledare 1 & Gruppledare 2 Kursledare.
Presens, preteritum, perfekt och futurum Presens beskriver något som sker NU. Om vi ska uttrycka något som relaterar till nu använder vi: Perfekt: För.
Familjegruppsamtal Att skapa förtroende och partnership vid utredningar om misstänkt barnmisshandel Hörnstenar: Bemöta familjen med respekt, öppenhet och.
Vetlanda Kommun Vård och omsorgsförvaltning Funktionshinderomsorgen
Lära för livet!.
Framtidens Norrköping på C
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
UMEÅ Vad behöver göras? Vad kan vi börja med redan nu? 3. Beskriv det smarta och hållbara Umeå år Hur är det? Hur ser det ut? Vad har hänt.
Olika sätt att föra fram sin åsikt, samtala och diskutera
Lektion 1:1 Vad är våld Hur kan våldet benämnas
Att skriva CV och ansökningsbrev Intervju – hur kan det gå till?
NATIONELL PATIENTENKÄT specialiserad somatisk vård 2014
Företags-namn Produkter och tjänster
Team förebygg Samverkan mellan skola och socialtjänst
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Ungdomsenkäten Om mig hälsa och livsstil bland ungdomar i Östergötland
Rökfria skolgårdar – ett gemensamt uppdrag
Träff 13 Välkomna!.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT
Träff 16 Välkomna!.
Hälsokursen – Vikt Träff 15 (individuell) 2015
Träff 14 Välkomna!.
PALLIATIVT UTVECKLINGS CENTRUM
Tips för bättre kommunikation
Stadsvandring: åk 9:s Södermalm
Presentationens avskrift:

Mina livsriktningar 20

21 RELATIONER LivsriktningSteg jag vill ta ARBETE/UTBILDNING LivsriktningSteg jag vill ta FRITID LivsriktningSteg jag vill ta HÄLSA LivsriktningSteg jag vill ta

Välja kort för livsriktningar 1.Välj vilket av de fyra områdena på din Livskompass som du vill börja med. 2.Välj två kort som du gillar per område. Lägg ut på din Livskompass. Det går också bra att använda ett kort man gillar för fler områden än ett. 3.Ta ett tomt livsriktningskort och skriv något på detta själv. Placera ett självskrivet kort på vart och ett av de fyra områdena i din Livskompass. 4.När du är klar finns det totalt 3 kort vid vart och ett av de fyra områdena på din Livskompass. 22

Du som berättar 1.Välj ett kort som du gillar. 2.Berätta för den som lyssnar: a)”Detta är viktigt för mig för att …” b)Ge ett konkret exempel på hur detta kommit till uttryck i ditt liv i det förflutna. c)Ge ett exempel på hur du konkret vill att detta ska komma till uttryck i ditt liv i framtiden. 3.Upprepa med ett kort per område. Fortsätt med ytterligare kort per område om du hinner. 23 Att berätta om sina livsriktningar Du som lyssnar 1.Ha ögonkontakt. 2. Var närvarande, lyssna med vidöppna öron/ögon. 3.Om den som berättar är abstrakt, be om konkreta exempel. 4.Inga övriga frågor eller kommentarer. 5.Tacka den som berättar när han/hon är klar med ett kort.

5 KortExempel på hur detta kommit till uttryck Exempel hur jag vill uttrycka framöver Arbete/utbildning Hälsa Fritid Relationer

Du som berättar 1.Välj ett kort som du gillar. 2.Berätta för den som lyssnar: a)”Detta är viktigt för mig för att …” b)Ge ett konkret exempel på hur detta kommit till uttryck i ditt liv i det förflutna. c)Ge ett exempel på hur du konkret vill att detta ska komma till uttryck i ditt liv i framtiden. 3.Upprepa med ett kort per område. Fortsätt med ytterligare kort per område om du hinner. 25 Att berätta om sina livsriktningar Du som lyssnar 1.Ha ögonkontakt. 2. Var närvarande, lyssna med vidöppna öron/ögon. 3.Om den som berättar är abstrakt, be om konkreta exempel. 4.Inga övriga frågor eller kommentarer. 5.Tacka den som berättar när han/hon är klar med ett kort.

26 RELATIONER LivsriktningSteg jag vill ta ARBETE/UTBILDNING LivsriktningSteg jag vill ta FRITID LivsriktningSteg jag vill ta HÄLSA LivsriktningSteg jag vill ta

Min livsriktning tills nästa träff 27 ?