Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén.  Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkomna till information om SRY utbildning.
Advertisements

Från idé till lönsamt företag
Att bygga ett varumärke och en företagsprofil – ett praktikfall ur industrisektorn / producentvaru- marknaden. Magnus Åkerman. Bergsskole-ingenjör och.
Skapa en lönsam kundrelation
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Olika vägar mot samma mål
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Värdsbutiken ”Världen” Världsbutiken VÄRLDEN är en marknadsplats för småskaliga producenter i Afrika, Asien och Latinamerika.
Marknadsplan Sandström de Wit
Konsten att göra bra inköp
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Block 4: Att driva företag
Marknadsplan för HälsoFreak
Kunder och konkurrens driver ekonomin
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Block 4: Att driva företag
Grafisk profil.
Affärsidé - företagets vägvisare
marknadsförarens verktygslåda
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Vägen till ökad konkurrenskraft? Slutsatser? »Hur kan byggbranschen använda detta?
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
custice . fakta . presentation
Intressententmodellen.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Christoffers Clothing Company
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Produktens olika delar
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Företaget Profsafe AB drivs med ägarna aktivt arbetande i företaget vilket ger oss mycket god kunskap om marknadens önskningar och behov samtidigt som.
Personlig försäljning Kap. 2
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt eller fel hur ni presenterar.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Ett kontrakt har sitt pris
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Räkna ut priset Först måste man räkna ut vad varan kostar. Två kostnader: fakturakostnad (det man ska betala till tillverkaren) hemtagningskostnad (frakt,
Intressententmodellen.
En muntlig eller skriftlig överenskommelse
Grafisk profil.
Marknadsföringens källor
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Affärside Mohammed Ibrahim.
Planeringsfasen av arrangemang
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Konsten att göra bra inköp
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Seminarium Affärsidé & Budget
Grafisk profil.
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Presentationens avskrift:

Björn Svensson Fredrik Krig Filip Edén

 Att sälja kläder online  Kunder ska kunna designa sina egna kläder  Låga priser  Kvalitet

 Försäljning av kläder i Sverige  Kundgrupper: Privatpersoner (18-24 år) & Organisationer/Företag  Försäljningen ska baseras online  Konkurrensmedlet för företaget blir priset, men utan att kvaliteten blir lidande.  Tillgodoser kundernas behov

 Tillverkning i Asien  Lager i Sverige  Outsourcing

EEndast fabriker i Asien som ej bedriver barnarbete, kränker mänskliga rättigheter och som jobbar för jämlikhet, rättvisare villkor och att bidra mot en bättre miljö

MMålet är att erövra en stor marknadsandel på klädmarknaden i Sverige (online), och att vara en av de ledande leverantörerna av kläder online i Sverige.

DDetta ska uppnås genom att erbjuda ett konkurrenskraftig pris samtidigt som vi erbjuder bra kvalité och unika egenskaper som personligt designade kläder för både privatpersoner och organisationer.

 Starka öppningserbjudanden  Penetration Prices  Målgrupp: ungdomar (18-24).  Internetreklam på sidor som är populära för målgruppen  Direktreklam.

 Produkt  Pris  Plats  Påverkan