Nationella prov i engelska våren 2016. När? Var? Tisdagen den 19:e april i klassrummet Vad? Läsförståelse och hörförståelse Hur? 9:00 – 10:15 Läsförståelse.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mitt liv som elev Att skriva uppsats, att ordna sin text, den röda tråden, hur ska jag börja, att använda datorn som hjälp i skrivande m.m.
Advertisements

E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Språkdagen i Malmö Värdeorden i språkämnena Gunnar Stenberg
År 5 Välkomna! Föräldramöte ht-2013.
Vad har vi lärt oss? (What have we learned?)
Nationellt prov Sv1.
Böja den bestämda/obestämda artikeln.
Vad har vi lärt oss? (What have we learned?)
Bedömning av muntlig produktion och interaktion
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
© Steve Wretman & Helena Moreau
Det svenska kulturarvet: spår 1
Den individuella utvecklingsplanen
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Språkbron - metodutveckling för arbetsplatsförlagt lärande
Läroplansnätverk förskola
Fantastisk litteratur: skräck och den gotiska berättelsen
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
En bild ljuger mer än tusen ord
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Komplettera med ett ord!
Levande Engelska Syracuse Language Systems svensk bearbetning 1999: Levande Böcker i Norden AB För: Windows 98/95.
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Föräldramöte årskurs 6 2 mars.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Anpassning av Europarådets språkliga referensnivåer för omsorgsarbete En lärande arbetsplats.
Bedömning av text Innehåll Texten är lätt att följa och förstå. Innehållet stämmer med uppgiften och följer instruktionerna. Längden på texten är tillräcklig.
Börja och avsluta med tid
Träslöjdsprov Här har du ett underlag vad som kommer på provet.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
DAGENS LEKTION  Varför har jag den här kursen?  Filosofi  Principer  I klassrummet  Kursinfo  Kontaktuppgifter  Vad innehåller kursen?  Fundera.
A.Speaking B.1. Reading B.2. Listening C. Writing.
SKRIVA TEXTER Vad är uppgiften? Berätta om det inte något annat! Skriv mycket! Bättre med lång text och fel än lite och rätt. Några exempel på bisatser.
© Författarna och Gleerups Utbildning AB. Detta material ingår som en del i lärarmaterialet till Språket och berättelsen. Att läsa och förstå.
3C Välkomna!. Information O Vad är 3C? O Kursplan O Planering O Individanpassning.
ARKITEKTPROVET Allt om Arkitektprovet på arkitektprovet.se
Grammatik och språkriktighet
4 processer att behärska:
Välkommen till svenska 1
6A - LÄXOR v. 11 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 11?
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Familjen Alm s dag.
Texttyper inför NP Vi färskar upp minnet och går igenom de vanligaste texttyperna. Anteckna och följ med i din handout!
Föräldramöte 6C och 6D 19 september 2017.
6A - LÄXOR v. 12 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 12?
6A - LÄXOR v. 20 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 20?
Info till abina och deras vårdnadshavare
Nationella provets delar:
5A - LÄXOR v.15 Vad händer vecka 15? Vad händer längre fram?
Det här händer under vecka 39 Bra datum att ha koll på:
Träna svenska A och B Häfte 7 Klockan Hör och härma.
6A - LÄXOR v. 13 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 13?
6A - LÄXOR v.6 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 6?
Vecka 37 Tisdag den 12:e september 2017 Dagens namnsdag Åsa Åslög.
A. Speaking B.1. Reading B.2. Listening C. Writing.
Det här händer under vecka 51 Bra datum att ha koll på:
Nationella provets delar:
Nationella provets delar:
Anpassningar för struktur och tydlighet
Basic Swedish 1 Lektion 4, den 15 februari Välkomna
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Vetenskapligt skrivande
Välkomna!.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Dagordning Läget i klassen – uterast! Viktiga datum Läxor/resurs
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Det här händer under vecka 16 Bra datum att ha koll på:
Inför NP Svenska Våren 2019.
Presentationens avskrift:

Nationella prov i engelska våren 2016

När? Var? Tisdagen den 19:e april i klassrummet Vad? Läsförståelse och hörförståelse Hur? 9:00 – 10:15 Läsförståelse 10:15 – 10:45 Rast 10:45 – 11:35 Hörförståelse Inga lektioner före provet. Vanliga lektioner efter lunch.

Nationella prov i engelska våren 2016 När? Var? Fredagen den 22:a april i klassrummet Vad? Uppsats Hur? 12:35 – 13:30 Vanliga lektioner före lunch. Inga lektioner efter provet.

Nationella prov i engelska våren 2016 Läsförståelsen ser ut som det läsförståelseprov vi gjorde strax före jul men är något längre. Hörförståelsen ser ut som det hörförståelseprov vi gjorde tidigare den här terminen men är något längre. Uppsatsdelen kan se ut så här:

Nationella prov i engelska våren 2016 Kvällen före proven: Lägg dig tidigt På själva provdagen: Ät en bra frukost och en bra lunch. Andas lugnt. Allt kommer att gå bra. Din lärare tror på dig det ska du också göra.

Nationella prov i engelska våren 2016 Läsförståelse Hur kan man träna?

Nationella prov i engelska våren 2016 Hörförståelse Hur kan man träna? practice

Nationella prov i engelska våren 2016 Uppsatsdelen Hur kan man träna? Repetera grammatik, testa så att du kan skriva både i nutid och dåtid, plugga oregelbundna verb. Kom ihåg! Följ instruktionerna noga! Skriv om rätt sak! Glöm inte titel och styckeindelning! Viktigare att du visar att du kan kommunicera ett innehåll än att du skriver perfekt engelska!

Bedömningsfaktorer – uppsatsdelen Innehåll begriplighet och tydlighet fyllighet och variation - olika exempel och perspektiv sammanhang och struktur anpassning till syfte, mottagare och situation Språk och uttrycksförmåga kommunikativa strategier, t.ex. omformuleringar, förklaringar och förtydliganden flyt och ledighet omfång, variation, tydlighet och säkerhet - vokabulär, fraseologi och idiomatik - meningsbyggnad och textbindning - grammatiska strukturer - stavning och interpunktion anpassning till syfte, mottagare och situation